Sapphire 9800xt waterkoelen?

Pagina: 1
Acties:

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02 10:48
Ik heb net mijn (kapotte) 9800pro vervangen door een Sapphire 9800XT. Ik merk nu dat er op deze kaart een véél groter koelingsysteem zit dat ook de ram chips koelt. Ik heb een zeer goede Dangerden Maze4 GPU waterblock, maar vraag me af of het 'veilig' is enkel deze koeling te gebruiken en de ramchips onaangeroerd te laten. Iemand idee?

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

lapino schreef op 20 maart 2004 @ 13:59:
Ik heb net mijn (kapotte) 9800pro vervangen door een Sapphire 9800XT. Ik merk nu dat er op deze kaart een véél groter koelingsysteem zit dat ook de ram chips koelt. Ik heb een zeer goede Dangerden Maze4 GPU waterblock, maar vraag me af of het 'veilig' is enkel deze koeling te gebruiken en de ramchips onaangeroerd te laten. Iemand idee?
Zou gewoon die maze 4 er op zetten, en de ramsinks passief koelen.

• Bernd
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08-2022
Ik zou naast je DD Maze dan ook wat ramsinks erop zetten. Volgens mij wordt ie dat wel goed gekoeld. Ram wordt sowiezo minder warm dan de gpu zelf, dus die heeft volgens mij ook minder koeling nodig.

Mijn eigen Sapphire 9600 heeft ook alleen een koeling voor de gpu, en dat werkt ook prima.

Frogstar#2151

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02 10:48
ja, maar ik heb geen ramsinks liggen, dus mijn vraag is eigenlijk of het zonder die ramsinks ook te doen zou zijn (afin, heb er liggen, maar is héél goedkope brol die bij titan coolerke zat)

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-11-2025

Syngrow

Framerate is life

Je kunt gewoon zonder ramsinks draaien, zorg wel ff dat je een goede airflow rondom de memchipjes hebt.

De chips worden redelijk warm zonder sinks. Ikzelf had er op dat moment aan iedere kant een 120mm fan op blazen (dikke overkill, ik weet het) dat zorgde ervoor dat oc'en zelfs nog mogelijk was. Hij ging zelfs harder op deze manier als met de standaard koeling erop :)

Richt gewoon een van op de kaart en dan gaat het wel :)

@ Bertrand: niet duur? je heb er 8 nodig voor op zo'n XT, dus in totaal 28 euro + verzendkosten. Zit je op ongeveer 33 euro voor het koelen van je geheugen :X

[ Voor 17% gewijzigd door Syngrow op 20-03-2004 14:41 ]

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

• Bernd
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08-2022
Die ramsinks zijn opzich niet zo duur (14 euro voor 4 Tweakmonster ramsinks bij de Tweakstore), dus die kan je ook gewoon kopen als je het toch niet vertrouwt om alleen je gpu te koelen.

[ Voor 1% gewijzigd door Bernd op 20-03-2004 14:38 . Reden: typos :) ]

Frogstar#2151

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:21

Epsilon

Bertrand schreef op 20 maart 2004 @ 14:38:
Die ramsinks zijn opzich niet zo duur (14 euro voor 4 Tweakmonster ramsinks bij de Tweakstore), dus die kan je ook gewoon kopen als je het toch niet vertrouwt om alleen je gpu te koelen.
Alsjeblieft zeg...

Tweakmonster ramsinks zien er alleen leuk uit, daar is ook alles mee gezegt.
Echt goed koelen ze namelijk absoluut niet, ze hebben simpelweg te weinig oppervlakte.

Voor 14 euro kun je beter 8 revoltec ramsinks pakken, deze zijn een stuk beter.

• Patrlck
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Kan je niet dat gehele ding laten zitten en het gedeelte waar je blokje op je core moet open zagen ofzow (wel eerst dat gehele ding eraf halen natuurlijk ;)

Heb eens een keer iemand gezien die dat gedaan had bij zun gpu kaartje zag er nog tof uit ook :P

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

t!mP

is inflatie gevoelig

Die originele 'koelblokjes' voor het geheugen zijn lager en presteren denk ik mindere dan dat je hele goede los koop.
Dus mem passief(die waaiertjes naam kwijt) en gpu dooor je maze4. Dit moet ruim voldoende zijn ruimte voor overclocken. gl

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:10
OMFG ?! Je koopt een vidkaart van 350 euro en gaat dan miepen over een paar tientjes ?

Maar als je er een paar revoltec sinks op zet, zou het ook gewoon goed moeten gaan.. Als je een beetje airflow in je kast heb, dan komt het wel goed
Pagina: 1