Toon posts:

Apacer Handy Steno 2.0 USB stick vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb laatst een USB-stick gekocht van Apacer van 256 MB.
Als ik bestanden zoals filmpjes en dergelijke erop zet dan werkt het allemaal prima, lekker snel.
Maar als ik bestanden zoals documenten erop wil zetten dan duurt dit verschrikkelijk lang. Met een paar documenten heeft hij geen problemen maar als je 40 mb aan documenten erop wil zetten duurt het heel erg lang.

Het lijkt wel alsof hij geen moeite heeft met enkele video bestanden maar wel met veel documenten.

Weet iemand hoe dit komt? Ligt dit aan mijn pc of?

Specs:
CPU: AMD Atlon 1800
MB: Asus A7V8X-X
Geheugen: 768 DDR

Bedankt alvast

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij hiermee helpen?

Kristian

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Waarschijnlijk doordat hij de usbstick bij documenten random moet aanspreken (40mb, 500+ docs?) Veel kleine bestandjes zijn altijd kutter dan één grote. Vergelijk maar eens met je eigen hardschijf, kopieër maar eesn 40mb naar een andere map.

Het enige wat je eraan kan doen is caching aanzetten, maar dat staat waarschijnlijk al aan.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem. Het kopieren van veel kleine bestanden duurt echt onzinnig lang. Het kopieren van 25mb kost enkele minuten. Terwijl een bestand van 100 mb er in enkele seconden opstaat.

Mijn pc en usb stick zijn beide usb2. Als ik de schrijfcache aanzet, dan moet ik elke keer eerst hardware veilig verwijderen gebruiken en dat is behoorlijk irritant :(