[UT2004] muis hangt telkes paar ms vast

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021
Hey luitjes, ik heb gister unreal tournament 2004 gekocht, maar deze schijnt problemen te hebben met mijn muis (Logitech MX500) Verdere system specs zie sig.

Mijn muis blijft tijdens het spelen om de 10 seconden ongeveer een halve tot 1 seconde vast hangen (bij single en multiplayer) ik kan verder gewoon bewegen met het toetsenbord.

Wat ik geprobeert heb: muisinstellingen in ut verandert en in windows / graphics in ut lager gezet / geluid op minimale kwaliteit gezet. Het helpt allemaal niks. Dit probleem heb ik alleen in ut2004 en niet in 2003, cs, dod, battlefield vietnam of wat dan ook.

het enigste topic wat ik hierover kan vinden is deze:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/889107/ maar deze biedt ook niet echt een uitkomst.

Heeft misschien iemand anders dit probleem al kunnen oplossen of wat zou ik eraan kunnen doen?

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:06
misschien eens de laatste logitech drivers installeren? of ze gewoon helemaal uninstallen? :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• domi235
als ik die logitech drivers installeer, kan ik in spellen de 4e en 5e knop niet gebruiken, en hij doet het bij andere spellen ook altijd

• Splash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 15:53
Tsja, dit is natuurlijk niet echt zoeken naar een oplossing. |:(
Het is duidelijk een software probleem, en het eerste wat je doet lijkt me dan de nieuwste drivers installeren. Bovendien zijn er volgens mij genoeg mogelijkheden in de drivers van logitech om de 4e en 5e knop zo in te stellen dat ze WEL in games te gebruiken zijn.

• domi235
Nieuwste logitech drivers geinstalleerd, in counterstrike werken mn e en 5e knop niet (kan aan cs liggen maar dat weet ik niet)

En in UT2004 is de "mouse lag" nog steeds aanwezig, als ik bij options de optie reduce mouse lag aanzet, word het ietsje minder, maar het is gewoon niet speelbaar. Het lijkt zich alleen in te zetten als ik een tegenstander tegen kom, wat dus uitermate irritant is.

En volgens mij moet mn pc ut2004 makkelijk aan kunnen....

• UnderFlow
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2024
Misschien kun je in dit topic een oplossing vinden: http://www.ataricommunity...9744cc5b8&threadid=356691

Is het ut2k3/ut2k4 forum van atari.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verdere system specs zie sig.
En over welke van de 3 praten we? :?
En misschien is het wel een bug in het spel, weet jij veel... Heb je al gekeken of er nieuwe patches zijn, zou namelijk maar zo kunnen... En anders moet je naar de drivers of driverinstellingen kijken, maar dat heb je al gedaan... Dus is het (denk ik) een bug ofzo in het spel...

• domi235
GJ-tje schreef op 20 maart 2004 @ 17:11:
[...]
En over welke van de 3 praten we? :?
Over mijn systeempjuh, de 2e in het rijtje. Op dat forum heb ik ook al gekeken. Ik heb alles geprobeert wat erin staat. Lijkt me dus een bug in het spel. En nog geen patches.... :( Het lijkt me iets met Logitech/Microsoft (USB?) muizen icm NVidia kaarten...

Het vage vindt ik echter dat ik bij de demo nergens last van had...

[ Voor 11% gewijzigd door domi235 op 20-03-2004 17:17 ]

• domi235
OK mijn probleem lijkt tot nu toe opgelost... Op een of ander vaag forum ben ik erachter gekomen dat het uitvinken van deze 2 opties een performanceverbetering moest opleveren:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dominique.hermans/got/ut2k4.JPG

Ik heb af en toe nog wel last van die mouse lag, maar het is nu minimaal tegenover eerst. Wat me wel opvalt is dat het bij sommige maps erger is dan bij andere, dus het lijkt me een bug in 1 van deze 2 opties.

Hij draait nu gewoon op 1024*768*32 met alle opties op het hoogst muv decal stay :)

[ Voor 12% gewijzigd door domi235 op 20-03-2004 17:42 ]

Verwijderd

-DomiNator- schreef op 20 maart 2004 @ 17:38:
OK mijn probleem lijkt tot nu toe opgelost... Op een of ander vaag forum ben ik erachter gekomen dat het uitvinken van deze 2 opties een performanceverbetering moest opleveren:

[afbeelding]
Dit helpt bij mij dus niet. De muis lag wordt bij mij vaker: eens per 4 seconden. En langer: meer dan 1 seconde.
Ik heb een draadloos keyboard en een draadloze muis (zelfde aansluiting) als mijn muis uitvalt doet mijn keyboard het gelukkig nog wel.

Verwijderd

Al geprobeert om de opties bij audio 3d audio te veranderen in H/W 3d audio?
worked 4 me, alleen nu zijn geluiden zoals dingen oppakken en raket instalgen mega zacht maarja de lag is weg...

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde. En heb het ook al bij een vriend geconstateerd. Enig idee wat dat kan zijn? Zijn er al updates voor UT2004?

Verwijderd

Fixed problem 100% by editing UT2004.ini, find

[Engine.LevelInfo]

bDesireSkinPreload=True
to
bDesireSkinPreload=False

[Engine.GameEngine]
and change
CacheSizeMegs=32
to
CacheSizeMegs=64
Pagina: 1