[XP HE] Resolutie vaststellen op 1600x1200

Pagina: 1
Acties:

• Wokkel1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-03 18:20
Hallo beste tweakers,

Ik heb hier een beetje last van lastige familie op mijn pc die steeds die resolutie veranderen. Kan dit evt. vastgesteld worden? En zoja, Hoe?

Alvast bedankt!

PS: Je moeten wel Admin rights houden zeg maar! :>

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
XP heeft een leuke optie waarmee iedereen een eigen account kan nemen. Die zet de reso ook vast...

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:29
GiSaE schreef op 20 maart 2004 @ 13:21:
XP heeft een leuke optie waarmee iedereen een eigen account kan nemen. Die zet de reso ook vast...
En password op je eigen account (als admin) zetten en je hoeft je geen zorgen meer te maken over je eigen resolutie :)

The devil is in the details.

• Wokkel1982
December schreef op 20 maart 2004 @ 13:22:
[...]
En password op je eigen account (als admin) zetten en je hoeft je geen zorgen meer te maken over je eigen resolutie :)
Het is toch echt, als je op Account A de res. insteld op 1024x768 dat op account B met allebei admin rights pesies het zelde staat als op account A.

Ik wil dus wel Admin right behouden, maar de verdomde resolutie moet vast :P

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ga anders eventjes op zoek naar zo'n commandline resolutie verander utility - en zet deze in je startup? :)

• Wokkel1982
elevator schreef op 20 maart 2004 @ 15:28:
Ga anders eventjes op zoek naar zo'n commandline resolutie verander utility - en zet deze in je startup? :)
Qres heet het:

qres.exe /x:640 Changes resolution to 640 x 480.
qres.exe /x 1280 /y 1024 Changes resolution to 1280 x 1024. (If your graphics card supports it)
qres.exe /c:8 Changes color resolution to 256 colors.
qres.exe /c:16 Changes color resolution to high color (16 bit).
qres.exe /c:24 Changes color resolution to true color (24 bit).**
qres.exe /r:0 Changes the refresh rate to Adapter Default.*
qres.exe /r:-1 Changes the refresh rate to Optimal.*
qres.exe /r:80 Changes the refresh rate to 80 Hz.

Geen 1600x1200

* Wokkel1982 gaat naastig opzoek naar een ander progje

Of kan het ook met een batje? En hoe?

[ Voor 4% gewijzigd door Wokkel1982 op 20-03-2004 15:40 . Reden: bat-verhaal! ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

http://sedivy.com/utils/#setres is een andere commandline tool die het misschien wat beter doet. Maar zo zijn er nog een aantal andere tools die hetzelfde doen als dan qres - ik denk dat je er verschillende tegenkomt hier in de GoTsearch.

En een batch file is natuurlijk niets anders dan een rij commandline opdrachten, maar dat is logisch :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Wokkel1982
F_J_K schreef op 20 maart 2004 @ 16:47:
http://sedivy.com/utils/#setres is een andere commandline tool die het misschien wat beter doet. Maar zo zijn er nog een aantal andere tools die hetzelfde doen als dan qres - ik denk dat je er verschillende tegenkomt hier in de GoTsearch.

En een batch file is natuurlijk niets anders dan een rij commandline opdrachten, maar dat is logisch :P
Ja, maar doel ik meer op een niet 3rd party progje.
Pagina: 1