Zalman niet langzamer met Cool en quiet

Pagina: 1
Acties:

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 13:35

seninha

god's right foot

Topicstarter
Sinds kort ben ik overgegaan op AMD 64 cpu in een Asus K8V SE de Luxe mobo.

Nou werkt dezemobo goed met Cool en quiet. Alleen als ik een spel speel gaat de fan te luidruchtig draaien (ruim 3300 toeren)
Daarom heb ik gister een Zalman 7000A-Cu gehaald .

Deze draait erg mooi en houdt alles mooi cool (34 idle en 43 stress)

Maar als ik cool en quiet gebruik blijft de cooler op vol vermogen draaien. :?
Ik heb al de AMD drivers geinstalleerd en in mn Bios aangegeven dat C en Q aan moet.

Wat doe ik nou fout? Want via search zag ik dat sommige de Zalman op 1000 rpm kregen zodra cool en quiet z'n werk ging doen.

iRacing Profile Flickr

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-08 23:38
volgens mij is die 7000 niet temp. gestuurd
dus als C&Q aanstaat, en je cpu gaat minder verbruiken en dus minder warm wordt, zal jou koeler ook niet slomer gaan draaien.

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hoe heb je de fan aangesloten? Op een voedingstekker of op het mobo?

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
als je die fanmate er tussen hebt hangen werkt het toch niet? (zo dacht ik dat het bij mij werkte met mn Qfan optie van een asus mobo) :?

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 13:35

seninha

god's right foot

Topicstarter
Fanmate hangt er niet tussen. De fan is aangesloten op de mobo en volgens mij is het zo dat de fan mider voltage krijgt waardoor die langzamer draait.
En dat is volgens mij wat de fanmate ook doet, dus het zou moeten werken of ben ik gek 8)7

Update: ik heb ff Qfan aangezet (ik las dat en opeen s dacht ik eraan dat ik dat ook in mn Bios had gezien)

op dit moment zie ik dat de fan begint te vertragen :) Hij draait nu 1500 toeren

[ Voor 30% gewijzigd door seninha op 20-03-2004 13:14 ]

iRacing Profile Flickr