[win98se] installatie fouten

Pagina: 1
Acties:

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
sys: xp 2600+ (166bus) / 256mb / asus a7v8x-mx se / 80gig samsung.

hierop heb ik zonder problemen xp geinstalleerd, waarna ik tot de conclusie kwam dat dat er helemaal niet op moest. dus ik format c: gedaan en 98 er op gezet. dacht ik. maar dat wil niet helemaal lekker.

wat wil altijd doe is de cab files eerst naar d: kopieren. dit lukte prima. alleen als ik setup start vanaf d: dan zegt hij gelijk na scandisk dat er een cabfile beschadigd is en dan wil hij niet verder. welke cabfile dat zegt ie niet. als ik de setup van de cd-rom start dan geeft ie geen foutmeldingen.

ik zou dus denken: cd of cd-rom niet helemaal lekker, of evt. de hdd. die factoren heb ik dus allemaal al vervangen.

wat ook raar is: normaal gesproken start ik op met een bootcd. dit is gewoon een win98se opstartdisk, alleen dit gaat veel sneller natuurlijk. als ik hiermee opstart geeft hij alleen die cabfile foutmelding. als ik met een door xp aangemaakte diskette opstart op die pc (winme opstartdisk) dan geeft hij de cabfile foutmelding niet. ik heb dus met die bootcd nooit problemen gehad. ik heb ook een nieuwe gebrand uit de iso op mijn hdd, en die gaf dezelfde problemen.

maar goed, het cab probleem valt dus te omzeilen. maar goed is ie niet. na de 1e reboot geeft hij namelijk altijd een foutmelding. dat is meestal de volgende:

tijdens de initialisatie van apparaat IOS:
fout: kan een I/O subsysteemprogramma niet laden.
een bestand in de .\iosubsys-submap is beschadigd,
of het systeem heeft weinig geheugen vrij.

het zou nog aan van alles kunnen liggen natuurlijk. mobo eventueel. geheugen zou ook nog kunnen, al heeft dat de hele nacht memtest gedraaid. ide kabels zijn nieuw uit plastic. misschien weet iemand dus wat het meest waarschijnlijk is?

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:00
Weet niet of het helpt maar misschien doet een bios reset of upgrade wonderen?

Hoe groot zijn je partities?

Whoop!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
marccom schreef op 20 maart 2004 @ 11:43:
Weet niet of het helpt maar misschien doet een bios reset of upgrade wonderen?

Hoe groot zijn je partities?
het is een mx-se, de nieuwste incarnatie van de mx. het enige bios wat er is is 1002, ofwel het initial bios. en een beta 1003, die kan ik nog proberen idd. cmos reset heb ik al gedaan.

partities zijn 20gig en 60gig fat32, gemaakt met gdisk van symantec, wat altijd prima gaat.

ik vind het dus zo raar dat xp geen fouten gaf, omdat nt5.x over het algemeen wat kritischer is dan win98.

[ Voor 16% gewijzigd door smvs op 20-03-2004 11:53 ]

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:00
Van moederborden heb ik niet zoveel verstand...

Als die meldingen geeft dat er te weinig geheugen is lijkt het me dat dat niet helemaal lekker is? Heb je een of meerdere reepjes erin zitten, de pc van mn broertje (p150+ jaja... :) ) begon te piepen toen ik de geheugenreepjes omgedraaid had (wou uitbreiden van 80 naar 96, had wat gekregen van iemand) hij wou niet meer opstarten dus ik poging gedaan om opnieuw te installeren, ging dus niet :( kreeg vage foutmeldingen dat .CAB bestanden niet gekopieerd of geopend konden worden. Na het geheugen omgedraaid te hebben (de kleinste modules naar de 1e en 2e bankjes) werkte het wel :)

Probeer het trouwens ook is met minimale hardware, dus ff geluidskaart, netwerk e.d. disable-en of ff eruit halen?

Misschien ff een Win98 bootdisk proberen ipv die ME disk (heb zowieso negatieve ervaringen met ME...) download m ff op http://www.24by7.ca/files/boot98se.exe

[ Voor 10% gewijzigd door marccom op 20-03-2004 12:00 ]

Whoop!