SMTP server alternatief?

Pagina: 1
Acties:
  • 403 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102561

Topicstarter
Nou heb ik al gebruik gemaakt van de search, maar heb daarmee nog geen oplossing gevonden. Mijn werkgever maakt nu thuis namelijk gebruik van DIRECT internet van KPN. Nou komen we er net achter dat je met dat account helemaal GEEN mails kunt versturen. BELACHELIJK!
Ik kan mijn mail plotseling niet meer versturen via DirectInternet

De laatste tijd is gebleken dat er veel ongewenste mail via de mailserver van DirectInternet wordt verstuurd. Om dit misbruik te voorkomen zijn we helaas genoodzaakt de mailserver te blokkeren. Dit is een permanente maatregel. U kunt wel via webbased email (zoals Hotmail, Yahoo, Dolfijn) mailen en surfen op internet.
Toch is het belangrijk voor hem om ook gewoon via outlook zijn mailtjes te kunnen beantwoorden op het zelfde adres als dat ze binnenkomen.
Via de search ben ik bij het programma SMARTPOST gekomen.
Hiermee zou je op een of andere manier een ANONIEME mail kunnen sturen die dan dus niet via de mailserver van de provider gaat. Deze leek in eerste instansie te werken. Je moet je DNS server invullen en dan moet je kunnen versturen.

Hij zegt mooi dat hij verstuurd is, maar de mailtjes die verstuurd woorden zijn spoorloos verdwenen :s . Nu weet ik niet of dit te maken kan hebben met het feit dat ik dit programma uittest vanuit mijn werk, waar we een home verbinding hebben. KAN DIT BIJTEN met elkaar?

Misschien nog een andere oplossing"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:53
Anoniem: 102561 schreef op 20 maart 2004 @ 11:13:
Nou heb ik al gebruik gemaakt van de search, maar heb daarmee nog geen oplossing gevonden. Mijn werkgever maakt nu thuis namelijk gebruik van DIRECT internet van KPN. Nou komen we er net achter dat je met dat account helemaal GEEN mails kunt versturen. BELACHELIJK!
Als je werkgever eerst goed had geinformeerd dan had hij / zij geweten dat directInternet ALLEEN internet toegang behelst. De rest van de "normale" services heb je dan dus NIET.

Hij / zij zou eventueel lokaal een SMTP service kunnen draaien, bij windows 2000 en XP zit er standaard eentje bijgeleverd. Een andere mogelijkeheid zou LanSuite602 zijn. In ieder geval mogelijkheden te over ...

[ Voor 34% gewijzigd door Juicy op 20-03-2004 11:19 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102561

Topicstarter
Juicy schreef op 20 maart 2004 @ 11:18:
[...]

Als je werkgever eerst goed had geinformeerd dan had hij / zij geweten dat directInternet ALLEEN internet toegang behelst. De rest van de "normale" services heb je dan dus NIET.

Hij / zij zou eventueel lokaal een SMTP service kunnen draaien, bij windows 2000 en XP zit er standaard eentje bijgeleverd. Een andere mogelijkeheid zou LanSuite602 zijn. In ieder geval mogelijkheden te over ...
Nee dit slaat nergens op.
Je krijgt GEEN email adres bij Directinternet van KPN.
Maar dit wil nog niks zeggen over een SMTP server.
Je zou toch gewoon een mail mogen kunnen versturen (met een ander adres)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-05 17:10
Anoniem: 102561 schreef op 20 maart 2004 @ 11:35:
[...]

Waarom denk je dat het alleen maar internet toegang is. Een smtp is onderhoud en dat wil de kpn nu niet, dus je zal zelf moeten draaien, of overstappen naar een betaalde provider.

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:27

jep

Moet je maar voor een echte ISP gaan. Dat directinternet is echt gebakken lucht van heb ik jou daar. Ze wekken ook een beetje de indruk dat je nu direct op 'internet' zit en anders niet.

Maaruh, moet ik 'm voor je relayen? :) Mail maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 01:30
[...]

als je de reklame's bekijkt..

webspace?... wat moet je ermee
email? regel ik zelf

maw: zelf regelen dus

je kan een account nemen bij xs4all en dan die smtp server gebruiken, je moet dan wel voordat je email verstuurt even aangeven dat je wilt inloggen (smtp authentificatie) dan kan je via xs4all mail versturen

dat bedoelen ze met 'regel ik zelf' :Y)

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Je kunt ook zelf een SMTP server draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

[...]

Als je goed luisterd in de reclames dan hoor je, dat je ZELF je mail moet regelen... Is dat zo moeilijk? :? Of is al het verkeer via SMTP geblokkeerd? :? Lijkt me niet, zo namelijk niet echt slim zijn van KPN.

Wat je dus kan doen:
Een SMTP-server zoeken...
Eigen SMTP-server gaan draaien
Overstappen naar een ISP -> dan heb je en mail... En een SMTP die je kan en mag gebruiken

Great Minds think alike... * CH4OS zwaait naar Zwelgje ;)

[ Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 20-03-2004 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-04 23:15
er moet in deze zaak onderscheid gemaakt worden tussen de "direct adsl" en de inbel variant: "direct internet".

Bij beide varianten zit poort 25 zo dicht als een deur. Je kunt dus niet zelf mailtjes sturen door een smtp server op te zetten. Ook kan je vanaf je computer verbinding maken met een externe smtp server, bv smtp.andereprovider.nl. Dit verkeer gaat namelijk allemaal over poort 25.

Bij de adsl variant kan je gewoon gebruik maken van de smtp server van kpn (mail.direct-adsl.nl). Daar is dus verder geen probleem mee, er zijn zat providers die port 25 dichtzetten en je toegang geven tot hun smtp server.

Bij de inbel variant is het helaas anders. Omdat je zo anoniem bent als je inbelt via direct internet (geen registratie, username, password etc) zou het dan wel erg gemakkelijk zijn om grote hoeveel heden spam te versturen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik kreeg vanavond mail van iemand met direct-adsl, en dat loopt gewoon rechtstreeks vanaf Direct-adsl naar de smtp van xs4all. (Gebruiker heeft daar een popbox)

Met direct-adsl is dus wel gewoon uitgaand smtp mogelijk.

Met direct-dialup zit idd alles dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Necrobic
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Had dit ook een maand geleden ofzo maar....

Direct Connect van kpn heeft wel een smtp server, moest wel ff zoeken maar me buurman is helemaal blij.

Dus ga ff zoeken op de site van kpn en gij zult vinden (ja sorry ik heb hem zo 123 ook niet)

Ik heb alles, ik mag alles en ik kan alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Het kan natuurlijk ook zijn dat de ip-range inmiddels is geblacklist vanwege spam en dat de KPN nu net doet alsof *zij* het iniatief nemen met het afsluiten.

Als het een recente wijziging is kun je je abo beeindigen, ben je pas net lid, dan geef je je abo terug met de melding dat het niet aan de verwachtingen voldoet. Van iets dat "direct internet" mag je toch verwachten dat je zelf mail moet kunnen versturen?

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Meld je gewoon aan bij GMX.net
Kan je via web en pop/smtp versturen, werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:21

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Haranaka schreef op 20 maart 2004 @ 17:56:
er moet in deze zaak onderscheid gemaakt worden tussen de "direct adsl" en de inbel variant: "direct internet".

Bij beide varianten zit poort 25 zo dicht als een deur. Je kunt dus niet zelf mailtjes sturen door een smtp server op te zetten. Ook kan je vanaf je computer verbinding maken met een externe smtp server, bv smtp.andereprovider.nl. Dit verkeer gaat namelijk allemaal over poort 25.

Bij de adsl variant kan je gewoon gebruik maken van de smtp server van kpn (mail.direct-adsl.nl). Daar is dus verder geen probleem mee, er zijn zat providers die port 25 dichtzetten en je toegang geven tot hun smtp server.

Bij de inbel variant is het helaas anders. Omdat je zo anoniem bent als je inbelt via direct internet (geen registratie, username, password etc) zou het dan wel erg gemakkelijk zijn om grote hoeveel heden spam te versturen.
AFAIK is dat dichtzetten van de poort 25 niet van invloed op jou mogelijkheden om smtp te draaien, of een andere smtp te benaderen. Het zorgt er alleen voor dat smtp servers van mensen thuis niet gebruikt kunnen worden vanaf buiten (wat voorheen veelvuldig misbruikt werd door spammers.)

Voor TS: als hij door KPN geen smtp server (meer) aangeboden krijgt kan hij evt zelf een smtp gaan draaien. doe ik hier ook. Ik gebruik hiervoor postcast server (www.gatecomm.com).

[ Voor 8% gewijzigd door Orion84 op 21-03-2004 15:34 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-04 23:15
Orion84 schreef op 21 maart 2004 @ 15:32:
AFAIK is dat dichtzetten van de poort 25 niet van invloed op jou mogelijkheden om smtp te draaien, of een andere smtp te benaderen. Het zorgt er alleen voor dat smtp servers van mensen thuis niet gebruikt kunnen worden vanaf buiten (wat voorheen veelvuldig misbruikt werd door spammers.)

Voor TS: als hij door KPN geen smtp server (meer) aangeboden krijgt kan hij evt zelf een smtp gaan draaien. doe ik hier ook. Ik gebruik hiervoor postcast server (www.gatecomm.com).
Zoals ik al eerder zei, KNP heeft voor zijn gratis inbel variant poort 25 geheel dichtgezet. Dus zowel inkomend als uitgaand.
Als jij zelf een mailserver opzet en een mailtje wilt versturen naar bv henk@hotmail.com maak jij zelf met je smtp server rechstreeks connectie met de smtp server van hotmail op poort 25 om het mailtje af te geven. Dit is dus niet mogelijk.
Als jij bv een email adres hebt van gmx.net en een mailtje wilt versturen via hun smtp server gaat dat ook niet lukken om dezelfde reden, je kan gmx.net niet bereiken op poort 25 om hem te vertellen dat jij een mailtje hebt en die wil laten sturen naar onze vriend henk van hotmail.

KPN heeft uitgaande poort 25 dichtgezet niet zozeer om ervoor te zorgen dat een spammer gebruik maakt van jou open relay smtp server, maar meer om te zorgen dat jij zelf geen grote hoeveelheden spam kan versturen.
Als jij bedenkt dat anders iedere boer in columbia in kan bellen bij KNP (geen registratie, username of wachtwoord) en dus zo heerlijk anoniem spam kan versturen via het netwerk van KNP...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Begbie
  • Laatst online: 01-01 22:09
je kan deze proberen:

> host mailrelay.kpn.net
mailrelay.kpn.net has address 194.151.226.98
mailrelay.kpn.net has address 194.151.226.228

of kijk hier even

http://www.kpnadsl.nl/sup...DirectADSL(mailrelay).pdf

ik heb zelf niet zon kpn lijn, maar klanten van ons hebben er ook problemen mee. de mensen die bovengenoemde servers gebruiken hebben we niet meer teruggehoord met problemen.

succes.

[ Voor 14% gewijzigd door Begbie op 01-04-2004 13:01 ]

me nieuwe systeem: AMD64 3400 Newcastle - Asus k8V - 2x 512 corsair TWINX - 3200LL cas2 - Radeon 9600XT 256mb - 36gig WD Raptor SATA @ 10.000rpm - 120 gig Maxtor @ 7200 - en ik kon ook dvd's bakken zelfs. Nu een MacBook

Pagina: 1