Laptop crasht bij gebruik interne modem

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-02 11:54
Hallo,

Mijn Acer Aspire 1312 crasht 1 op de 2 keer als ik mijn internetverbinding (met de ingebouwde 56K modem) afsluit, of als ik wil internetten nadat mijn pc op standby/slaapstand heeft gestaan.
Oorspronkelijk stond er Win XP Home op, ik heb de pc schoon geformatteerd en er XP Pro SP1 opgezet, maar het probleem blijft.
De drivers zijn van de Acer site...

Kent iemand het probleem?

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Je zou kunnen proberen de Acer drivers te uninstallen en "generic" oftewel standaard modemdrivers kunnen pakken. Misschien dat die wel gewoon goed werken.
Of eventueel de windows 2000 versie van de Acer drivers ipv de XP versie.

[ Voor 4% gewijzigd door 2Dutch op 20-03-2004 13:32 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• cocico
Ik kan op de Acer site maar één soort drivers vinden, en ik heb die dan geïnstalleerd (alhoewel ik niet de indruk heb dat de drivers geüpdatet worden!).
En in Windows XP zitten geen drivers die de modem standaard herkennen!

Zou het een hardwareprobleem kunnen zijn? Indien ja, dan breng ik m'n laptop binnen voor garantie, indien nee sta ik daar maar mooi voor paal als blijkt dat het niets met de hardware te maken heeft. Of is garantie op computers op 'de werking'?

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:50

WouterG

Dit is geen ondertitel

cocico schreef op 10 april 2004 @ 17:01:
Ik kan op de Acer site maar één soort drivers vinden, en ik heb die dan geïnstalleerd (alhoewel ik niet de indruk heb dat de drivers geüpdatet worden!).
En in Windows XP zitten geen drivers die de modem standaard herkennen!

Zou het een hardwareprobleem kunnen zijn? Indien ja, dan breng ik m'n laptop binnen voor garantie, indien nee sta ik daar maar mooi voor paal als blijkt dat het niets met de hardware te maken heeft. Of is garantie op computers op 'de werking'?
Je hoeft echt niet bang te zijn dat je voor paal staat als je de laptop terugbrengt voor zo'n probleem. Zo'n laptop behoort gewoon goed te werken, zeker met de software die door hen werd meegeleverd.

• cocico
Ja, maar ik dacht slimmer te zijn en de boel te formatteren en er een legale Win XP Pro op te zetten. Als ik zo m'n laptop binnen lever, zouden ze dan niet zeggen dat het mijn schuld is dat het niet werkt?

• cocico
Ik heb het bijgehouden: als ik de laptop op standby zet, crasht de computer de volgende keer dat ik de interne modem gebruik!
En als ik ipv 'Verbinding verbreken' gewoon het snoer uit de laptop haal, dan crasht hij niet bij het afsluiten van de verbinding.

Is dit dan een software of een hardware probleem?

• cocico
Nog iets vreemds aan m'n laptop: als ik m'n optische muis op de USB poort aansluit en ik zet de computer uit, dan moet ik bij het heropstarten eerst de muis uit de USB poort halen en er weer in steken, anders werkt het niet meer... Misschien dat dit een nuttige aanvulling is ? 8)7

• cocico
Gelieve op het laatste nog eens uw licht te laten schijnen, want ik ga binnenkort toch mijn interne modem niet meer gebruiken (ik ga op mijn kot ook ADSL nemen), maar misschien dat dat probleem op iets wijst?

• cocico
cocico schreef op donderdag 13 mei 2004 @ 11:33:
Nog iets vreemds aan m'n laptop: als ik m'n optische muis op de USB poort aansluit en ik zet de computer uit, dan moet ik bij het heropstarten eerst de muis uit de USB poort halen en er weer in steken, anders werkt het niet meer... Misschien dat dit een nuttige aanvulling is ? 8)7
Major topic kick; maar ik heb voor dat muis-probleem nog geen verklaring gevonden. Met een draadloze optische muis doet hij het ook niet na het afsluiten, met een Targus laptopmuis doet hij het wel goed 8)7 Computers, je raakt er niet wijs uit ;)
Pagina: 1