Toon posts:

[antivirus] Problemen met Liveupdate van Norton*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Norton Antivirus 2002
Windows Xp Pro.

Van de een op andere dag krijg ik na het uitvoeren van Liveupdate de foutmelding:

Windows XP 5.1.2600
NAVNT 8.07
Deze update kon niet door LiveUpdate worden voltooid.
De onderstaande bestanden konden niet door LiveUpdate worden bijgewerkt:
Bestand: D:\WINDOWS\System32\drivers\navap.sy^
183872 Bytes 2/27/2002 12:16:30 v8.0.0.0.

??
wat is dit?
Gezocht via google/ fora..maar..?

Na liveupdate zie ik dat alles is bijgewerkt , behalve de 'programma-update'..
Die kan ie dus niet bijwerken..

Heb ook al norton verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar blijf dezelfde melding houden...

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2004 10:53 ]

Verwijderd

http://www.google.nl/sear...=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr=
  • http://www.tek-tips.com/gviewthread.cfm/lev2/67/lev3/70/pid/621/qid/745857
Here is how I fixed this problem on NT4 SP6a with NAV2002: 1)Go to \WINNT\Profiles\All Users\Application Data\Symantec and delete the whole of the LiveUpdate folder. 2)Go to \Program Files\Symantec and delete the whole of the LiveUpdate folder. Note: You may find that some files refuse to delete - but it doesn't matter - just delete all that you can individually. 3)Go to http://www.symantec.com/techsupp/files/lu/lu.html and download the latest version of lusetup.exe 4)Install it and reboot. 5)Go to Control Panel and open Symantec LiveUpdate where you will need to reconfigure your LiveUpdate options. Don't forget to also check the LiveUpdate settings in the Norton Antivirus Options too.
Misschien heb je er wat aan, ook al gebruik je geen NT4. Maar tis een Liveupdate-issue dus... probeer het maar eens zou ik zeggen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2004 10:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmm ...ik vind het te eng om te doen
het probleem is nl ook niet identiek..
Hij zegt:
"I get the following error:
At the top blue bar spa.exe-Entry Point not found"

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2004 11:06 ]

Verwijderd

Het zijn geen systeemmappen die je gaat verwijderen hoor. Tis gewoon een applicatie. Met Windows zal niks 'engs' gaan gebeuren.

Edit: Moet dit trouwens niet gewoon in SA?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2004 11:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels al van alles geprobeerd, norton 2003, 2004 geinstalleerd , maar daar wordt mijn syteem zooo reeeeeeettetraaaaag van, da's echt ongelovelijk
dus toch 2002 er weer op, maar blijf die melding houden
Quote:
LU1812: A program that was part of this update failed when it ran. This update was not applied.

LU1806: LiveUpdate downloaded all of the updates you requested, but all of them failed to install. Please try to get the updates at a later time.
LiveUpdate session is complete.

Ik heb wel de exacte foutmelding gevonden op http://service1.symantec....nDocument&src=bar_sch_nam

Heb de 1e optie gedaan wat daar staat: alles verwijderen uit
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Symantec\LiveUpdate\Downloads

Reboot

2e oplossing:
daarna nog steeds zelfde probleem, kun je je systeeminfo zenden , maar daarna kom je in een wizard
dan kun je je gegevens naar Symantec zenden en krijg je vrolijk de melding dat de 2002 versie niet meer ondersteunt wordt..

Geen oplossing dus helaas van symantec zelf..

Ik vraag me zelf af of je deze file:

D:\WINDOWS\System32\drivers\navap.sy^

kan verwijderen.
die staat nl ook bij de foutmelding, alleen spreekt symantec hier niet over.Ook via zoeken op hun site vind ik niets.
Het is een systeembestand dus vind het wat gevaarlijk..
weet iemand het?

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik me ook afvraag is hoe essentieel die 'programma update' voor mijn 2002 versie is..( die dus niet wil )
Wat doet die dan?
De rest, incl alle virusdefinities kan ik wel netjes binnenhalen.
De datum bij 'virusdefinities'is ook recent.
Biedt dit voldoende bescherming tegen virussen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2004 16:37 ]

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:12

chromeeh

the Gnome

Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 16:37:
Wat ik me ook afvraag is hoe essentieel die 'programma update' voor mijn 2002 versie is..( die dus niet wil )
Wat doet die dan?
De rest, incl alle virusdefinities kan ik wel netjes binnenhalen.
De datum bij 'virusdefinities'is ook recent.
Biedt dit voldoende bescherming tegen virussen?
Die update is een update voor de rescue disk tool (staat de omschrijving en de foutmelding van de update ;)), voor de luie mensen onder ons;
Deze update zorgt dat je een anti virus rescue disk set kan maken met de allernieuwste virus definities :)
That's all..... Dit is dus geen vereiste engine update o.i.d!

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Mr_DD
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-07-2023
Ik had precies hetzelfde, ik zoch om een oplossing, zag dit topic en ben weer aan de slag gegaan, heb dat navap bestand gezocht en zag inderdaad in C:\WINDOWS\System32\drivers\ het bestand NAVAP , effe knippen en deze op het bureablad plakken, nogmaals geprobeerd en kreeg toen geen foutmelding meer :D

Ik heb nog 1 foutmelding, wanneer ik ik Auto-protect wil enabelen dan krijg ik:

Er is een fout opgetreden in het script op deze pagina.
Regel 882
Teken 5
Fout: Niet nade omschreven fout
Code: 0
URL: res://C:\PROGRA~1\NORTON~1\NAVUI.dll/navstats.htm

Wilt u doorgaan met het uitvoeren van scripts op deze pagina?

Als ik dan 'Ja' klik doet ie niks.
Pagina: 1