Toon posts:

Zekering in Armada M700 laptop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een armada m700 laptop. deze werd opgeladen in een universele autolader maar de koppelstukjes die daarbij zitten zijn op 2 manieren aan te sluiten dit is dus verkeerd gegaan en de + en - zijn omgewisseld.
de laptop heeft het nog een uurtje gedaan op accuspanning.

Nu is mijn vraag zit er een soort zekering ofzo in de laptop is wat kan er anders kapot zijn.

naar de reparateur brengen is geen optie dit is deze laptop niet meer waard.

Verwijderd

Maak hem open en dan zie je het direct bij de ingang :?

Meet dan eerst je voeding even na of hij wel spanning geeft ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2004 08:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 08:54:
Maak hem open en dan zie je het direct bij de ingang :?

Meet dan eerst je voeding even na of hij wel spanning geeft ;)
kan ik hem makkelijk open maken of moet ik bedacht zijn dat het een en ander uit elkaar valt.

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-05 23:47
Is het deze?

Afbeeldingslocatie: http://www.tad.as.ro/descrieri/compaq_m700.jpg

niet dat dat zo tezeer van toepassing is maar toch,

Als je hem op zn kop legt en de (4?) schroefjes aan de buitenkanten in de hoeken eruit haalt kan er weinig uitvallen denk ik. Misschien dat je eerst het toetsenbord los moet schroeven, kan zijn dat daar nog schroefjes onder zitten. Als het goed is zitten alle onderdelen vast dus lijkt me niet dat er dingen uit vallen :)

Neem wel een goede passende schroevendraaier, mijn ervaring met Compaq laptops is dat deze schroefjes vrij snel "lam" gedraaid zijn...

Whoop!

Verwijderd

Topicstarter
marccom schreef op 20 maart 2004 @ 09:19:
Is het deze?

[afbeelding]

niet dat dat zo tezeer van toepassing is maar toch,

Als je hem op zn kop legt en de (4?) schroefjes aan de buitenkanten in de hoeken eruit haalt kan er weinig uitvallen denk ik. Misschien dat je eerst het toetsenbord los moet schroeven, kan zijn dat daar nog schroefjes onder zitten. Als het goed is zitten alle onderdelen vast dus lijkt me niet dat er dingen uit vallen :)

Neem wel een goede passende schroevendraaier, mijn ervaring met Compaq laptops is dat deze schroefjes vrij snel "lam" gedraaid zijn...
Die is het inderdaad. een goede schroevendraaier heb ik maar na het losdraaien van de schroeven gaat hij nog niet uit elkaar. het toetsenbord heb ik nog niet geprobeerd omdat ik niet weet hoe dit moet. iemand suggesties.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 09:34:
[...]

Die is het inderdaad. een goede schroevendraaier heb ik maar na het losdraaien van de schroeven gaat hij nog niet uit elkaar. het toetsenbord heb ik nog niet geprobeerd omdat ik niet weet hoe dit moet. iemand suggesties.
Ik heb nu de schroef onder het toetsenbord ook los(het toetsenbord was er makkelijk uit te klikken helemaal over het hooft gezien).
Alleen blijft hij nu hangen aan de achterkant waar alle aansluitingen zitten alle schroeven zijn volgens mij los.
hoe moet ik dit nu los krijgen.

• constructor
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:43
Ik neem aan dat je toch eerst de voeding na-gemeten hebt of deze nog goed is, anders heb je een laptop opengeschroeft (in een hele dag) en kom je misschien tot de ontdekking dat het niet de laptop zelf is (misschien dag garantie). >:)

• marccom
Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 09:55:
[...]

Ik heb nu de schroef onder het toetsenbord ook los(het toetsenbord was er makkelijk uit te klikken helemaal over het hooft gezien).
Alleen blijft hij nu hangen aan de achterkant waar alle aansluitingen zitten alle schroeven zijn volgens mij los.
hoe moet ik dit nu los krijgen.
Als je de onderplaat iets optilt en dan naar achter schuift gaat ie dan niet los? Kijk ff of er misschien van die "borg" klemmetjes achter zitten (geen idee hoe je zoiets verder beschrijft...) iig die dingen die je iets moet buigen, waarmee het klemt zeg maar.

Geen idee of het bij jou lap ook zo is maar bij mijn oude Compaq (Armada 1592DT) moeten zo te zien ook de schroefkokertjes van de dock aansluiting los voordat de onderplaat los is. (geen idee of dat zo is maar zo ziet het er iig uit) Er zitten aan de buitenkanten ook nog 2 schroefjes hier. Check dus ff of er nog meer schroefjes in zitten, of dat je evt interface kokertjes los moet maken?

btw, doet ie het zonder accu wel? Zit er een losse adapter (de 220v versie)bij of een geintegreerde zoals in mijn lap?

[ Voor 7% gewijzigd door marccom op 20-03-2004 10:23 ]

Whoop!

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk hij is uit elkaar.
ik kan alleen geen zekering gevonden krijgen zit er blijkbaar niet in.
er zit wel een makkelijk te verwijderen VOLTAGE CONVERTER BOARD in.
deze zijn ook los te verkrijgen.
mijn vraag is of dit waarschijnlijk kapotte onderdeel is.

Verwijderd

Topicstarter
schop

• marccom
Heb je misschien een foto van zo'n ding want ik heb geen idee wat het precies is. Wel vond ik met Google het volgende;

http://electrolaptops.site.yahoo.net/171803-001.html

Kost $37 dus dat valt op zich nog wel mee. Is dit onderdeel de "verdeler" van de stroom vanaf je poweraansluiting naar je moederbord?

Whoop!

Verwijderd

Topicstarter
marccom schreef op 21 maart 2004 @ 12:37:
Heb je misschien een foto van zo'n ding want ik heb geen idee wat het precies is. Wel vond ik met Google het volgende;

http://electrolaptops.site.yahoo.net/171803-001.html

Kost $37 dus dat valt op zich nog wel mee. Is dit onderdeel de "verdeler" van de stroom vanaf je poweraansluiting naar je moederbord?
Ik weet dus niet precies wat hij doet. die site had ik ook al gevonden

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:00
Dit boardje regeld je spanning naar van je voeding naar je systemboard en je accu. De kans is zeer groot dat deze defect is. Of dit het echter alleen is, en of je systemboard niet kapot is, kan ik niet zeggen. Daar kan je aalen maar achter komen, door het boardje te vervangen.

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:20
Hij zegt in de start post dat de laptop na de foutje nog een uur op de accu heeft gedraait, dus ik denk dat de rest nog gewoon heel is.
Pagina: 1