Ik heb een HD van 13 Gig die door Win 98 word weergegeven als een van 2 Gig , aan de controller drivers kan het niet liggen die zijn ok. Kan het mischien komen omdat ik Windows 95 heb geupgrade naar Win98 ? Volgens mij kan Win 95 niet zo goed overweg met grotere HD's .... HELP !!!!!
Verwijderd
Ligt inderdaad aan windows en aan het herkennen van schijven, wat je het beste kunt doen is mbv partion magic allemaal partities maken, maar dat je maar 2 gig ziet is vreemd, moet volgens mij 4gig zijn, al weet ik het niet zeker, maar het ligt niet aan je controllers ofzo, iemand anders zal wel een beter antwoord weten, de groetjes!
Verwijderd
Moet je kiezen voor de optie FAT16->FAT32 converteren, win95 heeft Fat16 en die kan niet verder 2GB.....
Volgende keer op de vraag over grote partities (in FDISK) positief beantwoorden !!!!
F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.
En in je BIOS LBA mode aanzetten voor grote schijven....
We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.
Gewoon met Fdisk wat partities erbij maken.
Verwijderd
Volgens mij heeft je HD 1 partitie van FAT16
Was nog van Win95 waarschijnlijk.
Kijken of je met de FDISK van Win98 een nog een Extended Partition kan maken. Lukt dit niet dan ziet het er naar uit dat je Win98 opnieuw moet installeren en je HD helemaal opnieuw moet patitioneren.
Een lekkere frisse start met een schoon systeem.
Was nog van Win95 waarschijnlijk.
Kijken of je met de FDISK van Win98 een nog een Extended Partition kan maken. Lukt dit niet dan ziet het er naar uit dat je Win98 opnieuw moet installeren en je HD helemaal opnieuw moet patitioneren.
Een lekkere frisse start met een schoon systeem.
Verwijderd
FAT16 kan maximaal 2 GB aan.
Bij Win98 zit een programma waarmee je je FAT16 naar FAT32 kunt converteren, zonder data-verlies. Je kunt dit ook dit met Partition Magic (heeft mijn voorkeur). Kun je meteen de partitie vergroten.
Bij Win98 zit een programma waarmee je je FAT16 naar FAT32 kunt converteren, zonder data-verlies. Je kunt dit ook dit met Partition Magic (heeft mijn voorkeur). Kun je meteen de partitie vergroten.
Verwijderd
Graag gedaan: je hebt een fatsoenlijke topic-omschrijving gemaakt, en je stelt de vraag duidelijk. Deed iedereen dat maar...
Veel beter dan de zoveelste "Vraagje" of "Problemen!!".
Veel beter dan de zoveelste "Vraagje" of "Problemen!!".
Pagina: 1