[XP] Pc is na paar uur draaien heel langzaam*

Pagina: 1
Acties:

• prantiC
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-01-2022
Ik heb net een nieuwe pc gekocht:
ASUS P4PE-X/TE
P4 2,8 Ghz
512MB DDR-SDRAM
GeForce 5600XT 256MB
40 GB Maxtor

Het probleem is dat het systeem heel lang draait nadat het een paar uur aanstaan
Ik draai er windows XP proffessional op. Als ik dan bij Taakbeheer kijk staat er cpu-gebruik 100% en dit loop dan heel langzaam terug omlaag.
Ook knippert er vaak een cdrommetje naast mn muisaanwijzer terwijl er niet eens een cdrom in de speler zit. Dit gebeurt tijdens opstarten van windows.

Er is nix vreemds op geinstalleerd. Windows zelf dus, microsoft office 2003 , steam (games natuurlijk ;)) en norton antivirus 2003 + ad-aware

Deze laatste 2 programma's heb ik dus ook al laten draaien op virussen en spam en consorten.

Iemand een idee?

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als het weer een keer gebeurd, kijk dan bij je Task Manager onder tabblad "Processes" of "Processen" eens welk proces er precies zoveel CPU vreet, dan weet je al een stuk meer.

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-05 09:53
prantiC schreef op 20 maart 2004 @ 00:33:
...
Als ik dan bij Taakbeheer kijk staat er cpu-gebruik 100% en dit loop dan heel langzaam terug omlaag.
...
Welke taak gebruikt zoveel CPU :? Toevallig "explorer.exe" ? Even je systeem updaten bij microsoft, had er zelf ook een paar weken last van maar ging vreemd genoeg vanzelf weg, maar zou bij mij ook wel aan de upgrade kunnen liggen.
offtopic:
:( ben een beetje traag met een paar bier achter mijn kiezen

[ Voor 10% gewijzigd door LinuX-TUX op 20-03-2004 00:37 ]

• prantiC
er vreet dan nix cpu, dat vind ik juist zo vreemd. :S
en windows heb ik ook al geupdate.

[ Voor 26% gewijzigd door prantiC op 20-03-2004 00:37 ]

• LinuX-TUX
prantiC schreef op 20 maart 2004 @ 00:36:
er vreet dan nix cpu, dat vind ik juist zo vreemd. :S
Onzin, eerst zeg je dat je 100% CPU-gebruik hebt, en dan wil je weer zeggen dat je "Niet actieve systeemprocessen" 100% is? Wat is het nou? Gebruik of niets?

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-05 09:13
LinuX-TUX schreef op 20 maart 2004 @ 00:38:
[...]

Onzin, eerst zeg je dat je 100% CPU-gebruik hebt, en dan wil je weer zeggen dat je "Niet actieve systeemprocessen" 100% is? Wat is het nou? Gebruik of niets?
Hij zegt toch juist dat 'ie het vreemd vindt dat er geen enkel proces is dat 100% gebruikt. Lees :z

• prantiC
Bij het lijstje van procesen staat alles zowat op 0 of niet noemenswaardig.
Maar onderin staat processen: 33 CPU-gebruik: 100% Geheugengebruik: ???/512MB

weet niet meer wat er bij geheugengebruik staat
in ieder geval niet vol

[ Voor 20% gewijzigd door prantiC op 20-03-2004 00:40 ]

• LinuX-TUX
HMMM, kunnen we een gedetaileerd screenie zien?

Kan natuurlijk ook (omdat ie net nieuw is) dat er wat fout zit met de hardware (zoals geheugen/koeling) maar ik vermoed gewoon iets achterlopen van software. Dus graag een screenie met alle 33 processen op een rijtje inclusief gebruik. (gesorteerd op naam of CPU, maakt niet uit :D )

[edit 1]
Eerst een screenie maken als die langzaam is, daarna zou ik voor de gein eens "explorer.exe" deruit knallen, zodat je dus alleen je Task Manager over houd en dan weer opnieuw: Bestand -> Nieuwe Taak(Uitvoeren) -> explorer (tikken) -> OK doen.
Kijken of het dan weg is en screenie hier posten kan altijd nog, zit nog wel in het geheugen dan (als het dus geen effect had of wel, topic kan doorrollen daarna)
offtopic:
[edit 2]
LOL, zit net die virusscanner van housecall te doen, zitten vragen bij omtrent virussen voor als je je verveelt :D
SCORE (ondanks dualistische vragen, maar je moet maar paranoia denken):
Thank you for taking the quiz!
Your total: 5 out of 5, that's excellent!
Save 20% ........<haat reklame maken en niet betaald worden>

[ Voor 63% gewijzigd door LinuX-TUX op 20-03-2004 01:06 ]

• prantiC
kzal voor een screenie zorgen als tie weer zo traag is, heb net gereboot dus ja :S

[ Voor 95% gewijzigd door prantiC op 20-03-2004 00:48 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas je topic titel even aan. Op dit moment heb je alle symptomen van spyware of een virus - post je hijackthis logfile eens (als je niet weet wat dat is - zoek even), en scan even met een niet Norton scanner (www.housecall.nl bijvoorbeeld) :)

Verwijderd

Volgens mij zijn er wel meer problemen met Norton antivirus 2003. Dus kijk eens of je het ook hebt zonder Norton.

Ik heb het zelf nooit geprobeerd. Maar zoek maar eens op "norton antivirus problemen" of iets dergelijks.

• prantiC
na SP1 geinstalleerd te hebben is het probleem verholpen. Bedankt voor de suggesties _/-\o_
Pagina: 1