Toon posts:

[JS] zwevend plaatje altijd in beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje, op de frontpage van tweakers.net zit af en toe een advertentie (volgens mij van HP) die altijd rechts in beeld zit. Dus als je naar beneden scrollt op die pagina blijft het plaatje meebewegen naar beneden.
Ik wil zoiets graag op mijn internetpagina hebben. Dus binnen in 1 frame een plaatje dat altijd meebeweegt als ik naar beneden scroll. (geen apart frame dus want dat wil ik niet omdat dat andere problemen geeft)

Ik heb al volop gezocht hier en ook op google, maar het probleem is dat ik geen idee heb hoe ik het kort moet omschrijven wat ik zoek. Dus ik hoop dat er hier iemand is die weet wat ik bedoel en me verder kan helpen.

Owja, ik ben een beginner dus het liefst een niet al te technisch antwoord :)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

Daar zijn genoeg scripts voor:

www.hotscripts.com
www.dynamicdrive.com

En anders zoek je uit hoe het script op de PF werkt.

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

je kan natuurlijk proberren de sourcecode van de pagina waar dat op werkt te kopieren en te gebruiken voor je eigen site O-)

Stop uploading passwords to Github!

Verwijderd

Topicstarter
Papa Eend schreef op 20 maart 2004 @ 00:19:
je kan natuurlijk proberren de sourcecode van de pagina waar dat op werkt te kopieren en te gebruiken voor je eigen site O-)
Ja maar dat is het probleem met jullie slimme tweakertjes, ik krijg het niet voor elkaar om de source van de frontpage te bekijken :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik geloof direct dat daar veel scripts voor zijn, maar kun jij een naam van zo'n script geven?want ik zoek me helemaal rot omdat ik niet weet hoe ik het moet omschrijven.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

onscroll="document.getelementById("Bla").style.top=document.body.scrollTop + 100 + 'px'";

Zo ongeveer. Niet getest en uit mijn hoofd.

Verwijderd

Topicstarter
André schreef op 20 maart 2004 @ 00:26:
onscroll="document.getelementById("Bla").style.top=document.body.scrollTop + 100 + 'px'";

Zo ongeveer. Niet getest en uit mijn hoofd.
Dit is dus een beetje te technisch voor mij, ik heb wel wat meer uitleg nodig waar ik wat moet neerzetten eigenlijk :)

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
[google=float image javascript]
Simpel toch? Die woorden kun je zelf ook wel bedenken. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het gevonden hier.
Maar ik wil het graag linksboven in de hoek, en ik krijg het niet voor elkaar om dit script om te bouwen naar linksboven. En ook lees ik op de site dat het iets is voor rechtsbovenin je site. Krijgt iemand het voor elkaar om het plaatje linksbovenin de pagina te krijgen?

bvd

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
<script type="text/javascript" language="JavaScript"><!-- Copyright 2001 William Bontrager
var Type = 'Z';
function StartFloat() {
if(document.all) {
    document.all.AdFloater.style.pixelLeft = document.body.clientWidth - document.all.AdFloater.offsetWidth;
    document.all.AdFloater.style.visibility = 'visible';
    Type = 'A';
    }
else if(document.layers) {
    document.AdFloater.left = window.innerWidth - document.AdFloater.clip.width - 16;
    document.AdFloater.visibility = 'show';
    Type = 'B';
    }
else if(document.getElementById) {
    document.getElementById('AdFloater').style.left = (window.innerWidth - 35) + 'px';
    document.getElementById('AdFloater').style.visibility = 'visible';
    Type = 'C';
    }
if (document.all) { window.onscroll = Float; }
else { setInterval('Float()', 100); }
}
function Float() {
if (Type == 'A') { document.all.AdFloater.style.pixelTop = document.body.scrollTop; }
else if (Type == 'B') { document.AdFloater.top = window.pageYOffset; }
else if (Type == 'C') { document.getElementById('AdFloater').style.top = window.pageYOffset + 'px'; }
} //-->
</script>

code:
1
2
3
4
<BODY onLoad="StartFloat()">
<span id="AdFloater" style="position: absolute; visibility: hidden; top: 1px;" align="left">
[img]"../images/paspoort/Gerrit_small.gif"[/img]
</span>

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2004 20:06 ]

Pagina: 1