Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[MP3, Recording] Welk apparaat om piano/zang op te nemen?

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo GOT-ers,

Een collega (GOT-er himself) adviseerde mij om mijn vraag op dit forum te stellen, dus bij deze.

Met gepaste trots kan ik meedelen dat ik aangenomen ben als cast-member bij een nieuwe musicalproductie. Voor de repetities is ons geadviseerd om een opname te maken van de instudeersessie's, wat wil zeggen: opnemen piano, zang en het commentaar. Hiervoor ben ik nu op zoek naar een zo goedkoop mogelijk apparaat die ik op de piano of op een tafel kan leggen om dit op te nemen. Mijn eisen: geen externe microfoon nodig, minimaal 3 tot 4 uur kunnen opnemen, kwaliteit moet zodanig zijn dat ik zang/piano goed kan horen en een prijs van onder de 100 euro.

Voor zover mij bekend heb ik 4 technologieën om uit te kiezen: de microcassette, MD, CDR en MP3. De laatste heeft mijn voorkeur vanwege prijs en mogelijkheden.

Zouden jullie mij kunnen vertellen welk soort apparaat voor dit doel het best geschikt is? Nogmaals: HiFi is niet noodzakelijk. En eventueel een link (ik ben trouwens wel bekend met de pricewatch op tweakers.net) naar een site met prijs/info?

Alvast bedankt!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-11 20:34

tweakerbee

dus..?

Van oudsher is eigenlijk een MD de beste methode geweest. In LP4 modus zul je dus 4x80 minuten (dat is 5+ uur) vast kunnen leggen. De kwaliteit is dan niet om over naar huis te schrijven, maar voor je doel denk jk voldoende. Anders biedt LP2 met de helft van de opname capaciteit ook nog wel voldoende ruimte (of je moet ff schijfje wisselen).

De meeste MP3 spelers zijn niet echt geschikt voor opnames, en als ze dat wel zijn worden ze al snel weer erg duur.

Microcassette -> gewoon een walkman dus? Goedkoop, maar niet echt heel praktisch (lastig spoelen, slechte kwaliteit, matige capacteit).

CD-R lijkt mij al helemaal niet handig, die dingen zijn erg duur (als je er rechtstreeks een microfoon/mengpaneel op aan moet kunnen sluiten.

Al met al denk ik dat je het beste af bent met een (tweedehands) MD recorder.

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Geen externe microfoon?

Dat zal dan flink in de kwaliteit gaan snijden, tenslotte hebben een hoop apparaten er maar een klein electreetje inzitten en wordt in veel gevallen ook loopwerk geruis opgenomen...

Persoonlijk zou ik voor een MD gaan met externe microfoons. Die 3 a 4 uur zal ook wel eens stilte kennen om een MD te wisselen, tenslotte is er ook nog pauze en kunnen ze niet 4 uur hun keel openzetten zonder medische gevolgen ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2004 03:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
tweakerbee schreef op 20 maart 2004 @ 03:49:Al met al denk ik dat je het beste af bent met een (tweedehands) MD recorder.
Thanks. Ik ga maar 's kijken of ik op korte termijn een 2e hands MD kan vinden.