Ik wil meedere Snapshot Viewer bestanden uitprinten, zonder steeds bestand,afdrukken...,ok te klikken. Nou, dat zou niet zo moeilijk moeten zijn, en ik heb ook even wat teruggezocht uit die goeie oude DOS tijd, en heb dit gemaakt:
In het laatste stukje gaat het fout, daar heb ik wat mee geprobeerd: /dde [print("%%f")].
Ik moet een optie meegeven waardoor bestand %%f wordt afgedrukt. Dat wil dus niet lukken, er lijkt geen optie voor te zijn in het programma. Gekocht op /p, ook /? geprobeerd maar dat geeft geen opties.
In het rechter-muis menu staat wel een optie afdrukken. WIndows doet dit dmv. DDE, iets nieuws voor mij. Het lijkt op een soortvan omweg voor VB bestanden om user handelingen uit te voeren.
Bij bestandstypen en mogelijkheden van print, staat het volgende:
Thx voor de input alvast!
code:
1
2
3
4
5
6
| @echo off
echo Nu bezig met printen bestanden...
dir *.snp /b /o:n > printen.tmp
for /F %%f in (printen.tmp) do C:\PROGRA~1\COMMON~1\MICROS~1\SNAPSH~1\SNAPVIEW.EXE /dde [print("%%f")]
del printen.tmp |
In het laatste stukje gaat het fout, daar heb ik wat mee geprobeerd: /dde [print("%%f")].
Ik moet een optie meegeven waardoor bestand %%f wordt afgedrukt. Dat wil dus niet lukken, er lijkt geen optie voor te zijn in het programma. Gekocht op /p, ook /? geprobeerd maar dat geeft geen opties.
In het rechter-muis menu staat wel een optie afdrukken. WIndows doet dit dmv. DDE, iets nieuws voor mij. Het lijkt op een soortvan omweg voor VB bestanden om user handelingen uit te voeren.
Bij bestandstypen en mogelijkheden van print, staat het volgende:
Weet iemand wat voor een commando ik moet hebben om een bestand te kunnen uitprinten? Google kan mij helaas geen uitkomst bieden. Ik ben bang dat dat nieuwe (voor mij dan) DDE alleen gaat i.c.m. VB of VBS, en niet met het oudere batch. Hiervan weet ik alleen geen script te maken, dus liever gewoon batch.Actie:
Toepassing die wordt gestart voor deze actie:
C:\PROGRA~1\COMMON~1\MICROS~1\SNAPSH~1\SNAPVIEW.EXE /dde (ja idd, daar staat ook al dat dde)
Hierna een vinkje bij DDE, en daarna:
DDE-bericht:
[print("%1")]
Toepassing:
SNAPVIEW
DDE-opdracht als als toepassing niet gestart is:
-nietingevuld-
Onderwerp:
System
Thx voor de input alvast!
Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)