Hallo,
Ik heb de search gebruikt, maar niets kunnen vinden.
Ik heb sinds vandaag een nieuwe PC, ik wil windows op mijn raptor sata 36 GB schijf installeren, maar Windows XP UK SP1 ziet de schijf niet
.
De bios ziet de schijf wel, als ik bij Boot sequence kijk, dan staat hij in het lijstje (BBS-1(RAID) : WDC WD360GB-00FN).
In de bios heb ik ook SATA geenabled. Als ik de PC opnieuw opstart en ik druk op F11, dan krijg ik het boot menu, daar kan ik ook de schijf kiezen (ik zie dan dezelfde tekst als in de bios staan.
Als ik de PC opstart krijg ik meteen hetvolgende in beeld:
-----------------------
Sata378 Tx2Plus(tm) BIOS Version 1.00.103026
(c) promise technology etc......
No device is found!
BIOS is not installled
(ik weet er niet veel van, dus ik heb geen idee of bovenstaande info juist is.)
-----------------------
Er verschijnt nu weer een nieuw scherm, daar staat het volgende in beeld:
Scan devices please wait.....
Press <tab> key into user Window!
Serial_ch0 master: no device
Serial_ch1 master: WDC WD360GB-00FNA0
-----------------------
Als ik vanaf de Windows XP cd-rom boot en ik druk meteen op F6, krijg ik even later een menuutje en druk ik op S. Dan stop ik mijn bijgekregen floppy erin en druk op enter. Nu krijg ik een pulldowns lijstje (erboven staat dat ik de SCSI adapter kan selecteren uit de lijst ?????) Ik kies de "WinXP Promise SATA378 (tm) Controller". Windows installatie zegt nu dat hij de drivers laat. Ik druk op enter om verder te gaan met de installatie. Als ik nu bij het punt ben gekomen om een partie te kiezen / aanmaken, zegt de installatie dat er geen HDD's op de PC zijn geinstalleerd.
Zie hier de specs van mijn PC:
AMD Athlon XP 64biy 3200+
MSI K8T NEO FIS2R VIA KT800
Corsir 1024 MB geheugen
WD Raptor SATA 36 GB
Ik heb de PC bij mycom gekocht en door hen laten monteren.
Heeft iemand enig idee wat ik verkeerd doe en hoe ik de schijf in de windows installatie kan laten zien?
Alvast erg bedankt,
TheSky
Ik heb de search gebruikt, maar niets kunnen vinden.
Ik heb sinds vandaag een nieuwe PC, ik wil windows op mijn raptor sata 36 GB schijf installeren, maar Windows XP UK SP1 ziet de schijf niet
De bios ziet de schijf wel, als ik bij Boot sequence kijk, dan staat hij in het lijstje (BBS-1(RAID) : WDC WD360GB-00FN).
In de bios heb ik ook SATA geenabled. Als ik de PC opnieuw opstart en ik druk op F11, dan krijg ik het boot menu, daar kan ik ook de schijf kiezen (ik zie dan dezelfde tekst als in de bios staan.
Als ik de PC opstart krijg ik meteen hetvolgende in beeld:
-----------------------
Sata378 Tx2Plus(tm) BIOS Version 1.00.103026
(c) promise technology etc......
No device is found!
BIOS is not installled
(ik weet er niet veel van, dus ik heb geen idee of bovenstaande info juist is.)
-----------------------
Er verschijnt nu weer een nieuw scherm, daar staat het volgende in beeld:
Scan devices please wait.....
Press <tab> key into user Window!
Serial_ch0 master: no device
Serial_ch1 master: WDC WD360GB-00FNA0
-----------------------
Als ik vanaf de Windows XP cd-rom boot en ik druk meteen op F6, krijg ik even later een menuutje en druk ik op S. Dan stop ik mijn bijgekregen floppy erin en druk op enter. Nu krijg ik een pulldowns lijstje (erboven staat dat ik de SCSI adapter kan selecteren uit de lijst ?????) Ik kies de "WinXP Promise SATA378 (tm) Controller". Windows installatie zegt nu dat hij de drivers laat. Ik druk op enter om verder te gaan met de installatie. Als ik nu bij het punt ben gekomen om een partie te kiezen / aanmaken, zegt de installatie dat er geen HDD's op de PC zijn geinstalleerd.
Zie hier de specs van mijn PC:
AMD Athlon XP 64biy 3200+
MSI K8T NEO FIS2R VIA KT800
Corsir 1024 MB geheugen
WD Raptor SATA 36 GB
Ik heb de PC bij mycom gekocht en door hen laten monteren.
Heeft iemand enig idee wat ik verkeerd doe en hoe ik de schijf in de windows installatie kan laten zien?
Alvast erg bedankt,
TheSky