Weerstations verbinden met een PC (en/of website)

Pagina: 1
Acties:
  • 806 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 12:16

Sponge

Serious Game Developer

Topicstarter
Ik vroeg me af of hier ook mensen zijn die ervaring hebben met het koppelen van een weerstation aan een computer. Dit heeft mij altijd zeer leuk geleken. Vooral om een website te maken die deze gegevens toont, zoals www.weerstationgrou.nl en www.weerstationleeuwarden.nl, etc.

Ik zag onlangs op de inkoopactie site een weerstation vermeld staan die mij interessant lijkt. (Beetje prijzig, maar dan heb je ook wat!). Na wat zoek werk kwam ik voor dit weerstation bijvoorbeeld "Open2300" tegen wat bijvoorbeeld de gegevens in XML of mySQL zet :). Zeer handig als je een site gaat maken ;)

Een ander alternatief dat mij eerst ook interessant leek is de "one wire weather" system, zoals die van het Mexicaanse AAG. Dit is een grappig systeem waarbij je alles via een kabel doorlust, een soort USB systeem. Echter als je alles wil van barometers tot hygro en regen meters + verzendkosten kom je duurder uit dan het weerstation van de inkoop actie. Voor deze is echter "OWW" te vinden op sourceforge, wat ook gegevens kan pollen en opslaan.

Ik vroeg me dus af of hier nog meer tweakers hier een weerstation gekoppeld hebben aan een computer (en/of site)... En welk merk weerstation dit is :).

Overigens leek dit me het juiste forum, een weerstation is niet echt een gadget, of overige hardware :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Topicstarter
Hmm, weinig tweakers met weerstations dus ;). Vooral met weer zoals nu buiten (vlak bij zee) lijken grafiekjes me zeer interessant.

Of zou ik dan toch het verkeerde forum gekozen hebben? :). Misschien is het wellicht iets meer voor SG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 14:22

w0w

Ik heb een keer als ongewenste software Weatherwatcher oid op mijn pc gekregen. Hierbij kon je instellen welke lokatie je woonde (In Amerika/Europa, in Nederland kon je kiezen uit 20 steden ongeveer), en dan kreeg je de weersverwachting, of het op dit moment regende of de zon scheen, de verwachte temperatuur en de temperatuur van nu.
Maar ik snap eigenlijk niet zo goed waarom je dit zou willen? Je hangt een termometer buiten en je weet de temp. Je kijkt naar een willekeurig journaal en je ziet Piet Paulusma precies vertellen wat voor weer het wordt, en zo zijn er waarschijnlijk ook wel websites die jou dat kunnen vertellen, toch :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
De kijkshop biedt ook zo'n station aan op hun webshop.
Type ORE WMR928N van Oregon Scientific.

Kijkshop Artikelnr: 79139
Hangt met een seriele kabel aan de pc. En kan dan met bijvoorbeeld Virtual Weather Station de boel op het internet zetten: http://www.ambientweather.com/virtualstation.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil je een accuraat weerstation hebben moet je toch voldoen aan een aantal parameters hoor. Volgens mij heeft een goed weerstation een aantal vierkante meters oppervlak nodig waarin geen enkele belemmering t.o.v. het weer is. En volgens mij is dit meer dan 100m2. Het idee is leuk, maar ik hou met toch maar aan www.weather.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Topicstarter
Hmm, mja. Hier in Fryslan, en dan niet in de grote steden zoals Leeuwarden, is er genoeg open ruimte beschikbaar. Helaas stond dit huis wel een beetje in de weg, maar er is hier wel wat te verzinnen.

Het gaat me vooral om de historische gegevens e.d. Is leuk om bij te houden, handig voor de windmolen, e.d.

Weather.com Als ik op Leeuwarden zoek gaat ie naar Terschelling en Hoorn toe. Lijkt me niet echt accuraat :). Overigens zie je op veel weersites (weather underground) ook "amateur" gegevens. Ik zat zelf aan een heel creatie idee te denken, als de inkoopactie door gaat tenminste :)

Het weerstation op Kijkshop.nl is wel cool, maar de prijs is ook dubbel zo hoog, dat is toch beetje buiten budget helaas :)
Pagina: 1