dit is mijn eerste post op dit forum maar ik volg het wel al geruime tijd.(veel nuttige tips en info
)
ik heb een asus a7n8x-e deluxe met daarop een 2800+ (barton,boxed) en 2x twinmos 256mb pc3200+GF4mx.
ik draai op fsb195x12,5 met 1,8v.(op199fsb draait hij ook maar niet stabiel)
cpu temp idle is 50c gemeten met asus probe 2.
als ik unreal speel of 3dmark 2000 draai gaat de temp naar 57c en de pc draait 100% stabiel ook als ik een uur lang achter elkaar games speel.
het gekke is dat als ik cpu burn K7 draai de temp langzaam oploopt hoger dan die 57c.hij gaat richting de 60c ofzo.maar dat lijkt me niet extreem en kan (denk ik) geen kwaad.
wat wel gek is dat probe2 alarm geeft omdat de 12v lijn te hoog word.
normaal op idle is het voltage 12,74v.maar dat gaat dus naar 12,9v of hoger.
de pc schakelt dan vanzelf uit en ik krijg een blauw scherm met een hele rits text.
is dit de oorzaak van slechte koeling of heeft het te maken met de voeding?
de voeding is 250w en is eigenlijk te licht denk ik maar waarom gaat het voltage dan OMHOOG als de pc zwaar word belast?ik zou juist denken dat het voltage zou inzakken?
wel verandert het geluid van de voeding(of de fan)een beetje als de cpu zwaar word belast.
wie weet raad?
ik heb een asus a7n8x-e deluxe met daarop een 2800+ (barton,boxed) en 2x twinmos 256mb pc3200+GF4mx.
ik draai op fsb195x12,5 met 1,8v.(op199fsb draait hij ook maar niet stabiel)
cpu temp idle is 50c gemeten met asus probe 2.
als ik unreal speel of 3dmark 2000 draai gaat de temp naar 57c en de pc draait 100% stabiel ook als ik een uur lang achter elkaar games speel.
het gekke is dat als ik cpu burn K7 draai de temp langzaam oploopt hoger dan die 57c.hij gaat richting de 60c ofzo.maar dat lijkt me niet extreem en kan (denk ik) geen kwaad.
wat wel gek is dat probe2 alarm geeft omdat de 12v lijn te hoog word.
normaal op idle is het voltage 12,74v.maar dat gaat dus naar 12,9v of hoger.
de pc schakelt dan vanzelf uit en ik krijg een blauw scherm met een hele rits text.
is dit de oorzaak van slechte koeling of heeft het te maken met de voeding?
de voeding is 250w en is eigenlijk te licht denk ik maar waarom gaat het voltage dan OMHOOG als de pc zwaar word belast?ik zou juist denken dat het voltage zou inzakken?
wel verandert het geluid van de voeding(of de fan)een beetje als de cpu zwaar word belast.
wie weet raad?