Ik heb een raar probleem met mijn 'home made' systeempje. Ik gebruik namelijk mijn
eigen weblog systeem en die werkte altijd perfect op alle windows localhost en op mijn
webhost die op unix draait. Maar nu heb ik alles op mijn iBook met Panther geplaats onder apache, PHP en mySQL en nu werkt het submit script niet meer. Er gebeurt niks bij het submitten, geen error en het data word niet opgeslagen. Hier het script dat zorgt
voor data input:
Ik begrijp echt niks van, ik heb hem zelf opnieuw uit getikt met nieuwe database en tabel maar nog steeds niks. Voor het opzetten van PHP en mySQL heb ik gebruik gemaakt van: entropy
Ik heb al op google gezocht op gelijke problemen maar doordat het zelf gemaakt is kan
ik niet zo snel een oplossing vinden. Iemand een idee waarom deze script op Windows en Unix werkt maar niet op een Apple systeem met Unix?
eigen weblog systeem en die werkte altijd perfect op alle windows localhost en op mijn
webhost die op unix draait. Maar nu heb ik alles op mijn iBook met Panther geplaats onder apache, PHP en mySQL en nu werkt het submit script niet meer. Er gebeurt niks bij het submitten, geen error en het data word niet opgeslagen. Hier het script dat zorgt
voor data input:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
| <?PHP $date = date("d F Y"); $time = date("H:i"); mysql_connect($hostname, $username, $password); mysql_select_db($db); if($submit) { $query = ("INSERT INTO pages(id, title, content, date, time, lang, filename) VALUES('$id', '$title', '$content', '$date', '$time', '$lang', '$filename')" ); $result = mysql_query($query) or die ("query error"); echo ("<p>Page done! Back to<a href='/edit/'>admin</a></p>"); } else { ?> <form method="post" action="<?php echo($PHP_SELF); ?>"> <p>Title:</p> <p><input type="text" name="title" size="40" /></p> <p>Page content:</p> <p><textarea rows="30" cols="50" name="content"></textarea></p> <p>Language; english = us, dutch = nl, spanish = sp, papiamento = aw</p> <p><input type="text" name="lang" size="5" /></p> <p>Filename:</p> <p><input type="text" name="filename" size="40" /></p> <input type="hidden" name="date" value="<?php $date ?>" /> <input type="hidden" name="time" value="<?php $time ?>" /> <input type="submit" name="submit" value="Add content" id="button" /> </form> <a href="/edit/">Back to admin</a> <?PHP } ?> |
Ik begrijp echt niks van, ik heb hem zelf opnieuw uit getikt met nieuwe database en tabel maar nog steeds niks. Voor het opzetten van PHP en mySQL heb ik gebruik gemaakt van: entropy
Ik heb al op google gezocht op gelijke problemen maar doordat het zelf gemaakt is kan
ik niet zo snel een oplossing vinden. Iemand een idee waarom deze script op Windows en Unix werkt maar niet op een Apple systeem met Unix?
MacBook Pro 2019 | Oppo Reno 2 | Panasonic Lumix TZ70