PHP submit script werkt niet op Apple

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ms_Hyde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-08 09:10
Ik heb een raar probleem met mijn 'home made' systeempje. Ik gebruik namelijk mijn
eigen weblog systeem en die werkte altijd perfect op alle windows localhost en op mijn
webhost die op unix draait. Maar nu heb ik alles op mijn iBook met Panther geplaats onder apache, PHP en mySQL en nu werkt het submit script niet meer. Er gebeurt niks bij het submitten, geen error en het data word niet opgeslagen. Hier het script dat zorgt
voor data input:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
<?PHP

$date = date("d F Y");
$time = date("H:i");

mysql_connect($hostname, $username, $password);
mysql_select_db($db);

if($submit) {

$query = ("INSERT INTO pages(id, title, content, date, time, lang, filename) 
VALUES('$id', '$title', '$content', '$date', '$time', '$lang', '$filename')" );

$result = mysql_query($query) or die ("query error"); 

echo ("<p>Page done! Back to<a href='/edit/'>admin</a></p>");

}

else {

?>

<form method="post" action="<?php echo($PHP_SELF); ?>">

<p>Title:</p>
<p><input type="text" name="title" size="40" /></p>

<p>Page content:</p>
<p><textarea rows="30" cols="50" name="content"></textarea></p>

<p>Language; english = us, dutch = nl, spanish = sp, papiamento = aw</p>
<p><input type="text" name="lang" size="5" /></p>

<p>Filename:</p>
<p><input type="text" name="filename" size="40" /></p>

<input type="hidden" name="date" value="<?php $date ?>" />
<input type="hidden" name="time" value="<?php $time ?>" />

<input type="submit" name="submit" value="Add content" id="button" />
</form>

<a href="/edit/">Back to admin</a>

<?PHP } ?>

Ik begrijp echt niks van, ik heb hem zelf opnieuw uit getikt met nieuwe database en tabel maar nog steeds niks. Voor het opzetten van PHP en mySQL heb ik gebruik gemaakt van: entropy

Ik heb al op google gezocht op gelijke problemen maar doordat het zelf gemaakt is kan
ik niet zo snel een oplossing vinden. Iemand een idee waarom deze script op Windows en Unix werkt maar niet op een Apple systeem met Unix?

MacBook Pro 2019 | Oppo Reno 2 | Panasonic Lumix TZ70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
vanwaar al die rare slashes ertussen/erachter? Als je een dubbele quote in php wil escapen moet je hem ervoor zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowman
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
* Shadowman heeft het vermoeden dat je is hiernaar moet kijken: P&W FAQ - PHP

Als dat niet het probleem is is het misschien wel relevant om te weten welke PHP-versie je gebruikt op de Apple en welke op Windows en Unix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ms_Hyde
Die dubbele slashes staan in het HTML gedeelte. Ik gebruik PHP 4.3.2 en mysql 4.0.18. Voor mijn localhost die ik had voor ik de Apple, gebruikte ik de PHP Triad, laats had ik hem nog upgedate en werkte het script nog goed. Op mijn webhosting staat PHP 4.3.3, mysql 3.23.56 en hij draait op Linux niet op Unix, staat niet welke, laatst was het Redhat 8.

Ik gebruik deze script al 1 jaar dus het probleem kan niet aan PHP of mysql liggen. Misschien wel aan het geval dat ik mysql 4.0 voor het eerst gebruikt op de Apple.

*Shadowman; ik ben nu die FAQ aan het lezen, kijken als het helpt.

Edit: Nee wat in de FAQ staat is niet mijn geval, want hij werkt wel op nieuwe PHP op andere systemen behalve op mijn Apple.

[ Voor 17% gewijzigd door Ms_Hyde op 19-03-2004 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
check op $_POST en niet op $submit :? crisp loopt de heletijd te zeggen dat die soms niet meegestuurd word, dus mischien is dat het geval ;)

*wel checken met isSet anders gaat error_reporting zeuren :P

[ Voor 19% gewijzigd door PrisonerOfPain op 19-03-2004 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ms_Hyde
Bedank! $_POST heeft geholpen. $submit deed het altijd waardoor ik niet eens op $_POST
kwam. Een boel werk gespaard nu :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ms_Hyde
Ok ik heb $_POST uitgeprobeerd op verschillende stukken van me CMS en hij werkt niet goed. Hij submit maar 2 velden of alleen date en time. Dus hij submit onregelmatig.
Dus ik moest weer uitzoeken hoe ik alles net zo goed als $submit kan submitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:29

crisp

Devver

Pixelated

1 woord: register_globals

het verdient echter wel aanbeveling om gewoon met globals te gaan werken (maar dan dus wel overal!)

Het verhaal dat de waarde van de submitbutton niet altijd wordt meegegeven is waar; dat geldt o.a. voor javascript submits en als je bepaalde forms vanuit bepaalde browsers mbv de enter-toets submit; je kan vaak ook beter kijken naar de request-method:

PHP:
1
if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST') { }

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Maak je gebruik van get vars in je page?

Het schijnt dat niet alle browsers get-vars doorsturen bij een post.. (Als ik Crisp moet geloven...)

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ms_Hyde
Nee ik gebruik geen GET. Ik ben nu aan het uitproberen met $_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST' maar hiervoor moet ik register_globals op On zetten. Sommige zeggen dat het slecht is voor de beveiliging. Maar wat mij nog stoort is
dat $submit altijd vlekkeloos gewerkt heeft 1 jaar lang en nu op mijn Apple systeem niet.
Ik heb daarom geen zin om een hele omeweg te gaan maken alleen voor dit. Ik wil hem
werkend krijgen met $submit, als ie op alle andere systemen wel werkt moet het fout toch bij de Apple instellingen liggen en niet bij de script.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
euhm. Voor die $_SERVER-bla heb je geen register_globals nodig. Die werkt juist zonder.

Als je jouw $submit aan de gang wilt moet je die register_globals aanzetten. Maar das nog steeds geen nette oplossing.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ms_Hyde
Ok ik heb register_global op on gezet, apache restart en het werkt weer vlekkeloos met $submit. Dit is wel geen nette manier maar ik zit deze weken zonder mijn PHP bible dus voorlopig laat ik hem zo. Bij volgende versie van mijn script stap ik over naar een andere en 'veiliger' manier. Het heeft bijna 1 jaar goed voor me gewerkt dus heb ff geen haast in een
nieuwe manier te bedenken. Bedank voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
Je kunt gewoon $submit overal veranderen in $_POST["submit"].
Dan werkt ie ook zonder reg-globals. Zo doe ik het dus ook meestal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarvdb
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-05 09:45

oscarvdb

and like that...

Y0ur1 schreef op 19 maart 2004 @ 22:13:
vanwaar al die rare slashes ertussen/erachter? Als je een dubbele quote in php wil escapen moet je hem ervoor zetten.
Dat heet XHTML.

... he's gone.

Pagina: 1