Toon posts:

(win2000as)win xp logt er amper op in

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hey ik heb een aantal probleemen met mn windows 2000 advanced server
Ik weet niet zeker of het nou aan de client bak ligt die erop inlogt of aan de server kant maar iig er is een probleem.

alle computers hebben alle en de nieuwste updates en service packs

instelingen:
ik heb net een domain gemaakt en heb de nodige gebruiker accounts gemaakt
ik heb de standaart gebruiker accounts niet aangepast behalfe heb ik een home dir gemaakt waar de gebruiker VOLLEDIGE rechten op heeft dat is \\server2\datachild.
Het domain naam is Redqueen ( te kort ?!)
ik volgensmij ook een dns gemaakt die heeft hij automatish gemaakt.

client kant :
Ik heb denet een computer waar ik eerst een backup van heb gemaakt aangepast voor een domain door bij deze computer>computernaam> netwerk id hem klaar te maken om in te logen op een domain.
daarna restarte ik de computer en kreeg de mogelijkheid om in te logen op een domain ( redqueen)

Het probleem :
Als ik probeer in te loggen duurt het VREESELIJK lang hij logt wel in maar ik kan vrijwel niets want hij reageert nergens op...

Mijn bedoeling( uiteindelijk) :
ik wil een snel netwerkje hebben met een domain in het midden waar alle informatie opgeslagen word zoals documenten en afbeeldingen die in een map komen die all vantevooren op het bureaublad staat.
Ook wil ik dat de gebruikers geblokeert kunen zijn van bepaalde internet sites en er op de server een soort CASHE komt voor alle bestanden die vaak worden gedownload
Ook is mijn bedoeling dat er een SUS ( server update service) systeem werkend komt op de server waar alle updates komen voor de client die ze vervolgens zelf automatish ervanaf haalt.
Dit lijkt me aardig om mee te beginen...

tips over het laatste mag natuurlijk ook...

ps weet iemand iets over rdp instaleeren op win 2000 as ik wil niet de client maar wel de ''server'' versie zodat ik vanaf win xp de server kan bestuuren..( heb google gebruikt maar werd niet wijzer en de search ook niet )

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je op de client wel als enige(!) DNS servers het ip adres van de Windows server opgegeven ?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gewoon de naam van de server ingevult , via de dns die op de server draait moet hij toch gewoon hem vinden?

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 22:00:
die in een map komen die all vantevooren op het bureaublad staat.
Staat daar al een hoop zooi in? Als je remote inlogt op je desktop gaat 'ie eerst 'even' alles voor je downloaden.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Burne schreef op 19 maart 2004 @ 22:58:
Staat daar al een hoop zooi in? Als je remote inlogt op je desktop gaat 'ie eerst 'even' alles voor je downloaden.
:w Burne :)
Ook maar eenmalig, daarna worden alleen veranderde files gesynced.
Was met NT4 niet zo, daar werd idd de hele boel elke keer overgetrokken.

* alt-92 gokt op een foute DNS + SMB signing/Secure channel logon wat nog aanstaat (default bij XP, niet bij win2k)

[ Voor 4% gewijzigd door alt-92 op 19-03-2004 23:10 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
er staat nog helemaal niets in die mappen =/

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op 19 maart 2004 @ 23:09:
[...]

:w Burne :)
Ook maar eenmalig, daarna worden alleen veranderde files gesynced.
Was met NT4 niet zo, daar werd idd de hele boel elke keer overgetrokken.

/me gokt op een foute DNS + SMB signing/Secure channel logon wat nog aanstaat (default bij XP, niet bij win2k)
wat is SMB =/

• elevator
  • Niet online

elevator

Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 22:51:
ik heb gewoon de naam van de server ingevult , via de dns die op de server draait moet hij toch gewoon hem vinden?
Beantwoord mijn vraag eens - heb je als enige DNS servers die je opgegeven hebt op je client, wel de domain controller staan? Of heb je ook nog een DNS server van je ISP ingevuld?

Oftewel - post de output van 'ipconfig /all' van je client eens ?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

dns zonder extensie .local .com of wat dan ook is sowieso al fout begin.
* mutsje raad TS aan server opnieuw op te zetten.... en daarna een goed boek te gaan lezen.

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 20 maart 2004 @ 00:44:
[...]

Beantwoord mijn vraag eens - heb je als enige DNS servers die je opgegeven hebt op je client, wel de domain controller staan? Of heb je ook nog een DNS server van je ISP ingevuld?

Oftewel - post de output van 'ipconfig /all' van je client eens ?
ik heb de dns van mn isp nog ingevult zie ik...
ik ga t nu veranderen in mn server zn ip(deserver die de domain beheert altans)

waarom maakt de naam van t domain trouwens uit en moet er wat achter ?
is als domain Redqueen alleen niet genoeg ?

Verwijderd

Topicstarter
oke verandert , het duurt nu een STUK minder lang ( nog steeds vrij lang ) maar ik kan vrijwel niets hij opent geen eens deze computer =/

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:00
lijkt idd op een DNS probleem
mutsje schreef op 20 maart 2004 @ 10:07:
dns zonder extensie .local .com of wat dan ook is sowieso al fout begin.
* mutsje raad TS aan server opnieuw op te zetten.... en daarna een goed boek te gaan lezen.
* Grolsch raad TS aan EERST een boek te lezen en DAARNA de server op te zetten!

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• elevator
  • Niet online

elevator

D-Child - ik ga je topic sluiten :)

Op zich zijn we best bereid je te helpen - maar jouw topic straalt zoveel 'nieuwigheid' uit met deze materie, dat ik onmogelijk kan geloven dat je er zelf echt al een beetje onderzoek naar gedaan hebt. Omdat dat toch zeker wel een vereiste is op GoT - gaat dit topic dus dicht.

Er is echt ongelovelijk veel informatie te vinden over hoe een domain op te zetten - begin daar eens mee :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.