Toon posts:

Mandrake Linux 10 instalatie probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
*Ik heb de search gebruikt maar heb nix relevants kunnen vinden*

Het volgende probleem doet zich voor:

Ik heb de 3 iso's van mandrake linux 10 com. gedownload en netjes ingebrand. Als ik nu boot van cd1 gaat alles goed. Maar na dat ik bij de licentie op Agree druk, lijkt hij door te gaan, maar blijft ineens het systeem hangen (geen beweging meer in de cursor). Ik d8 dat het misschien aan de cd lag dus heb ik deze opnieuw ingebrand, maar nu op 8x speed. De cd was beter leesbaar, maar hetzelfde probleem deed zich nog steeds voor. Dus heb ik de md5 sums check gedaan, en alle iso's bleken in orde.

Ik kom er echt niet uit, en ik wil dolgraag mandrake 10 instaleren. Iemand een suggestie?

Mijn specs:

ECS k7s5a pro
amd athlon 1000
384 mb sdram
40gb maxtor 5400 rpm
sb live 5.1

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:07
Installeer mandrake vanaf je HD, hier is recentelijk een topic over geweest, moet je maar even zoeken.

Verwijderd

Heb je al boot opties geprobeerd? noapic, nolapic, etcetc?

Verwijderd

ik had hetzelfde probleem als jou, ik heb het opgelost door:
aan het begin op f1 te drukken en dan intypen: linux noapic nolapic
dan zou hij het moeten doen.

Toen ik hem geinstalleerd had liep hij om de zoveel tijd vast. dit kan je verhelpen
door noapic en nolapic aan je lilo of grub config toe te voegen

dit topic had je ook kunnen helpen denk ik : [rml][ Mandrake 10] Loopt vast tijdens installatie[/rml]

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2004 12:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Linux noapic nolapic werkt ook niet. Ik heb alle cd's weer opnieuw gedownload, md5 sums gecheckt, 4x speed ingebrand, en nog steeds hetzelfde probleem.

Iemand nog een andere oplossing?

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-02 04:29
Kan je niet kiezen voor een text-based installatie? Misschien doet ie het dan wel.

Verwijderd

Je kan misschien nog proberen vanaf CD2 te booten.

Daar staat een 2.4 kernel op die, in geval van bootproblemen vanaf cd met de 2.6.3 kernel, oplossing zou kunnen bieden.

Succes!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:03
Je hebt wel een El Cheapo moederbord, maar dat zou natuurlijk op zich niet mogen uitmaken (ken verschillende mensen die er ook een hebben en al tijden Linux er op draaien).

Heb je het geheugen al eens getest met memtest ?
Pagina: 1