Toon posts:

W2K Advanced Server - Nieuwe Account Kan Niet Internetten.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De situatie is als volgt.
4 Computers overgenomen.
1 is server met Windows 2000 Advanced Server erop.
3 Computers met Windows 2000.

Er zijn reeds 2 accounts aanwezig voor gebruiker Jan en gebruiker Piet. Nu wil ik meer accounts aanmaken die precies hetzelfde kunnen doen. Dit is ook gelukt ik heb een account genomen en gekopieerd waarna je de naam moet veranderen in bijvoorbeeld Henk.

Meteen ben ik gaan inloggen en ik kom op de server en kan de gedeelde data lezen. Maar toen wou ik gaan internetten en dit werkt dus niet.

Ben dus op de server gaan kijken en daar zat WinRoute op. Dus heb ik de account Henk toestemming gegeven om te internetten onder WinRoute.

Toen weer ingelogd maar helaas ik kon nog steeds niet internetten. Ik heb nog verder geklooid maar ik kom er echt niet uit. Wat zie ik over het hoofd?

Verwijderd

ben bang dat ik je met deze summiere informatie niet veel verder kan helpen.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:05
Als je nu eens begint met een copy te maken van je gebruiker in je ad users and computers (als je die tenminste hebt) dan weet je tenminste zeker dat je dezelfde instellingen hebt. Staat je dns + gateway wel goed op de clients?

Daarna pak je WinRoute aan, maar zoals meneer de tovenaar ook al aangeeft je geeft te weining info's om hier een zinnig niet gisssend antwoord op te geven.

Verwijderd

Topicstarter
leon1 schreef op 19 maart 2004 @ 22:02:
Als je nu eens begint met een copy te maken van je gebruiker in je ad users and computers (als je die tenminste hebt) dan weet je tenminste zeker dat je dezelfde instellingen hebt. Staat je dns + gateway wel goed op de clients?

Daarna pak je WinRoute aan, maar zoals meneer de tovenaar ook al aangeeft je geeft te weining info's om hier een zinnig niet gisssend antwoord op te geven.
Zoals ik in mijn post al vertelde heb ik een exacte copy gemaakt van een gebruiker. Dus de instellingen zijn hetzelfde.

De clients werken zeker goed omdat als ik met een oude gebruiker inlog alles het wel doet maar met de copy ervan internet het niet doet. Je kunt de client niet inkomen met een willekeurige naam en wachtwoord.

In winroute valt eigenlijk weinig te zeggen over gebruikers daar heb ik de nieuwe gebruiker toegevoegd en dan kun je aanvinken of hij alles mag of een beetje mag. Ik heb aangevinkt wat de andere gebruikers ook mogen doen.

Wat voor meer informatie kan ik geven, dit is alles wat op de server staat verder staat er niets bijzonders op. Oja een virus pakket van Norton maar dat boeit niet.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:05
Ik ken winroute niet, maar zijn er geen logs ofzo waar je iets uit kunt halen? Je hebt toevallig geen speciale proxy settings nodig op de clients he?

Verwijderd

Moet wel haast de proxy instelling van die bewuste gebruiker zijn. We weten niet hoe je die regelt op je omgeving.

Als een OU policy? Als een groepslidmaatschap?
Pagina: 1