Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] blob

Pagina: 1
Acties:

• FLOiAM
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-10 17:53
Hallo, dit is mijn eerste casemod,
graag zou ik reacties zien voor verbeteringen, aanpassingen e.d.

supplies:
case: 10eur.
verf, lak e.d: 50eur.
DFI LAN PARTY mobo incl rounded cables, frontx e.d.: 140eur.
geheugen: dana alec nieuw ecc (rood)
2x blacklights: 12eur.
red fan: free :)

Helaas zijn de foto's niet zo mooi geworden als werkelijk,
de flitser is nameljik een beetje te veel, waardoor het effect van neon/blacklight wat afneemt.
Afbeeldingslocatie: http://www.thagostino.nl/pc/fail.jpg

Voor de fan bovenin de case wou ik een ronde dremellen, maar dit viel erger tegen dan ik had verwacht, is dus toch een vierkant geworden. (iemand suggesties hoe dit netjes rond gemaakt kan worden voor een volgende mod?)

Foto's
Afbeeldingslocatie: http://www.thagostino.nl/pc/pc1_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.thagostino.nl/pc/pc2_small.jpg

Future:
CD-omhulsel (waar de cd-roms, frontx e.d) inhangen blauw metallic spuiten.
HDD naast mobo hangen.
Geblindeerd plexiglas (moeten kunnen doordat er best wat licht afstraalt, is helaas niet erg duidelijk op de foto's).
some UV omhulsel voor stroomdraadjes
Specs systeem:

Moederbord: DFI "LAN PARTY" KT400A (VIA VT8377 Apollo KT400)
CPU: AMD Athlon XP 2700+ 2166 MHz Thoroughbred-B
OS: Microsoft Windows XP Professional codename Whistler
Geheugen: 2x 256 mb Dana-Elec DDR400 PC32000
HDD: Maxtor diamond plus 9 160 gig 7200 rpm 8mn cache
Grafische kaart: SAPPHIRE ATI Radeon 9600xt 256mb AGP8x

Laat maar horen dan:)

gr. Florian

Hier eindelijk een redelijke foto hoe het effect er uit ziet..

Afbeeldingslocatie: http://www.thagostino.nl/pc/pc3.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door FLOiAM op 05-10-2004 12:49 ]

Verwijderd

ziet er apart uit. Is die lak een soort metaallak? Omdat je schitteringen er in ziet..
Of je flitser was wel heel erg sprankelend.

• FLOiAM
Het is de flitser, werkelijkheid zie je hier niks van.
denk dat het komt door metallic en lak.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Flex, maar als je backlight hebt, kan je dan geen pics maken zonder flits? Verder wel leuk gedaan.

(Nu je monitor nog spuiten als die er vlak naast staat.

[ Voor 24% gewijzigd door Hooglander1 op 19-03-2004 21:13 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
het is niet echt mijn smaak, maar je hebt het wel erg mooi gedaan :)

• FLOiAM
hooglander1 schreef op 19 maart 2004 @ 21:12:
Flex, maar als je backlight hebt, kan je dan geen pics maken zonder flits? Verder wel leuk gedaan.

(Nu je monitor nog spuiten als die er vlak naast staat.
Afbeeldingslocatie: http://www.thagostino.nl/pc/fail.jpg
Dit is het resultaat daarvan, zal er dus echt nog even een andere oplossing voor moeten vinden,
misschien een andere digitale videocamera?

monitor ben ik overigens nog mee bezig :)
beide zeide hebben al plexiglas erin met een blauw neonlichtje erachter, als dit klaar is zal ik er hiervan ook wat foto's van posten :)

.Florian

Verwijderd

zie ik het nou goed ? heb je boven in de case een vierkant gat voor je case fan ?
ik vind hem opzich wel mooi gemaakt , alleen zijn al die kleuren niet mijn smaak.
nu moet je er alleen nog wat led fans inzetten en een hoop ccfl's natuurlijk ;)

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-11 21:17
Wel cool gedaan. Een rond gat maak je met een zevengaten boor. Verkrijgbaar bij ieder normaal soort bouwmarkt. Die gebruik je in combinatie met een kolomboor en je hebt zó perfect ronde gaten :)

Edit:
voor betere foto's een statief gebruiken of de camera ergens op afsteunen. En dan achtergrond verlichting gebruiken, bij voorkeur een gewone gloeilamp die je erop richt.

[ Voor 32% gewijzigd door cryforhelp op 19-03-2004 21:24 ]

• FLOiAM
Hmm, dat zal ik eens proberen, bedankt voor de tip _/-\o_

Verwijderd

Leuk gedaan, maar totaal niet mijn smaak... Dat rode front.. :r Niet mijn smaak dus, maar het gaat uiteindelijk om jouw smaak hè ;)... Verder goed edaan.. :)

Verwijderd

cryforhelp schreef op 19 maart 2004 @ 21:22:
Wel cool gedaan. Een rond gat maak je met een zevengaten boor. Verkrijgbaar bij ieder normaal soort bouwmarkt. Die gebruik je in combinatie met een kolomboor en je hebt zó perfect ronde gaten :)

Edit:
voor betere foto's een statief gebruiken of de camera ergens op afsteunen. En dan achtergrond verlichting gebruiken, bij voorkeur een gewone gloeilamp die je erop richt.
de meeste gaten zagen gaan tot een centimeter of 6 a 7, niet genoeg voor een 80mm fan (groter, en ook nog geschikt voor metaal is moeilijk te vinden)

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08 17:20
Zet je vooruitgang ffies in je startpost, zodat men OVERZICHTELIJK kan zien wat je gedaan hebt en niet door de hele topic hoeft te zoeken...

Jaja... ik weet 't... klinkt als een wanabee mod :P

[ Voor 17% gewijzigd door DanielB op 20-03-2004 20:33 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 20:27:
[...]

de meeste gaten zagen gaan tot een centimeter of 6 a 7, niet genoeg voor een 80mm fan (groter, en ook nog geschikt voor metaal is moeilijk te vinden)
Goed zoeken, ze zijn er echt.. :)

Verwijderd

ik heb er overlaatst nog eentje van 127mm tegengekomen...
net iets te groot :(

• Truus
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-07-2022
Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 21:22:
zie ik het nou goed ? heb je boven in de case een vierkant gat voor je case fan ?
ik vind hem opzich wel mooi gemaakt , alleen zijn al die kleuren niet mijn smaak.
nu moet je er alleen nog wat led fans inzetten en een hoop ccfl's natuurlijk ;)
ThaGostino schreef op 19 maart 2004 @ 21:06:
Hallo, dit is mijn eerste casemod,

blablabla

Voor de fan bovenin de case wou ik een ronde dremellen, maar dit viel erger tegen dan ik had verwacht, is dus toch een vierkant geworden. (iemand suggesties hoe dit netjes rond gemaakt kan worden voor een volgende mod?)

blablabla
B)
[...]

Voor een mooi resultaat kun je voor een 80 mm fan het beste een iets kleiner gat zagen. Met een zaag van 74 mm krijg je een mooi gat voor je fan. Als je hem dan toch wat groter wilt hebben kun je het gat een beetje uitschuren. Maar een 80 mm gat is te groot voor een 80 mm fan, omdat de fan zelf wat kleiner is :).

Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:32

Wok

Dakloos...

Voor een eerste mod mag het resultaat er zeker zijn :) Het is ook niet mijn smaak, maar de alghele uitvoering verdient een compliment. Het geheel lijkt strak gespoten en de afwerking is dik in orde! :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• lexophilia
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-03-2023
[...]

Ik heb een gatenzaag bij de Lidl gekocht voor nog geen 5 euri...en die doet het nog perfect:)......
Hij is eigenlijk voor hout bedoeld,maar op niet al te dik metaal wil het ook wel.......
najah hij zal binnenkort wel stomp worden maar dan koop je voor 5 euri gwoon een nieuwe:)

Oh jah deze gaat tot 83mm dus genoeg voor een 80mm casefan;)

[ Voor 6% gewijzigd door lexophilia op 21-03-2004 01:54 ]

Pagina: 1