Toon posts:

HDD Led geen activity

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb de search gebruikt maar kan niet echt het antwoord vinden daarom dit topic.

Nu heb ik duz een andere kast gekocht waar WEL een ledje voor op de kast zit die de hdd activity kan laten zien. :)

Nu zit daar een draadje aan dat ik op je juiste plek op me mobo heb aangesloten, maar je raad het al hij geef niks aan. Knippert nie ofzow helemaal niks.

Nu is het wel zo dat ik er 2 hdd's in heb zitten. Ik weet niet of dat wat uitmaakt? :?

Kan het zijn dat je hdd's dit nie ondersteunen? of moet je op de hdd's zelf ook nog wat aansluiten? Bios instelling? Ik snap er niks van... Ik hoop dat iemand me hiermee ff opweg kan helpen. 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2004 20:53 ]

Verwijderd

double-check of 'ie goed is aangesloten. de led word eigenlijk niet direct door je hdd aan/uit gezet, dus daar kan 't niet aan liggen. Ook niet aan 't feit dat je 2 hdd's hebt, dan zou 'ie nml alsnog moeten knipperen. Misschien is 't ledje verrot ofzo?

Verwijderd

zo'n kabel sluit je gewoon op je moederbord aan, en dat ding meet de activiteit van je "eerste" harde schijf (IDE0), volgens mij niet van twee of meer.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2004 20:55 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Probeer de LED connector eventueel omgekeerd aan te sluiten. Verder ontbreekt in je topicstart de beschrijving van de schijfconfiguratie. Heb je ze aan de controller van de southbridge gehanden? Aan een onboard controller? Aan een externe controller? Aan een SCSI controller? etc..

Tip: schijfactiviteit kun je aftappen van IDE pin 39 (ACTIVITY) en pin 40 (GROUND) ;)

[ Voor 14% gewijzigd door BalusC op 19-03-2004 20:57 ]

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-02 19:13
heb je het draaite wel goed op je mobo zitte? want mijn ledjes doen het altijd maar op 1 manier + op + / - op -

Verwijderd

Topicstarter
Ja hij is goed aangesloten... + op + en - op -
Of het ledje nog goed is weet ik nie? kan ik hem even omwisselen met het power ledje dat wel brand?
BalusC schreef op 19 maart 2004 @ 20:56:
Probeer de LED connector eventueel omgekeerd aan te sluiten. Verder ontbreekt in je topicstart de beschrijving van de schijfconfiguratie. Heb je ze aan de controller van de southbridge gehanden? Aan een onboard controller? Aan een externe controller? Aan een SCSI controller? etc..

Tip: schijfactiviteit kun je aftappen van IDE pin 39 (ACTIVITY) en pin 40 (GROUND) ;)
Heb mijn hdd's gewoon aan het moederbord hangen met ide rounded cables. (naast de southbrigde)

Dus als ik je goed begrijp hoef ik ze niet aan het mobo te hangen maar kan ik hem ook rechtstreeks aan mijn 1e hdd hangen? klopt dat? en wat jij zegt pin 39 en 40 welke zijn dat? (zijn Ata133 hdd's geen Sata). Als dat kan doe ik dat gewoon.

Als er nog meer info nodig is geef ik die graag! :)

edit: stekkertje andersom op mobo ook geen resultaat. Zit goed volgensmij. 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2004 21:27 ]

Verwijderd

sata heeft geen 40 pinnen meer hor ;)

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand me uitleggen hoe je dat dan direkt op de hdd kan aansluiten ipv op het mobo? :)
Pagina: 1