Toon posts:

scsi probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier een SCSI toren staan, een Digital BA350-JA met 7 hardeschijfen er in. die heb ik aangesloten op een SCSI controller Adaptec AIC-7880 die op het moederbord zit ( ASUS P2L97-S ).
toen ik windows opstarte toen merkte ik iets geks. want ik zie in apparaatbeheer en in sisoftsandra wel alle 7 hardeschijfen maar als ik schijfbeheer opstart dan zie ik 6 hardeschijfen.

hoe komt dat ?
en hoe kan ik het oplossen dat ik de laatste ook zie..

Afbeeldingslocatie: http://anarchy.clawz.com/aparaatbeheer.gif

Afbeeldingslocatie: http://anarchy.clawz.com/sisoft.gif

Afbeeldingslocatie: http://anarchy.clawz.com/schijfbeheer.gif

Verwijderd

ik tel er 7.... tel je de 0e ook mee?

Verwijderd

Topicstarter
0 drive is IDE .. :P maar als je sisoft sandra kijk staat daar ook veelste veel schijfen :S

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2004 20:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
niemand een oplossing ? :S

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Staan de SCSI ID's 100% zeker weten correct? Is terminating ook in orde? Sloop eens de SWRAID0 partitie af, maak de schijven weer basic en check met een DOS flopje of de schijven überhaupt wel via DOS/fdisk te benaderen zijn :)

[ Voor 52% gewijzigd door BalusC op 21-03-2004 12:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
ook zonder de SWRAID0 partitie ziet hij maar 6 schijven.. ga nu ff kijken of dos/fdisk dan wel 7 schijven ziet..

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:10

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Heb de voeding van de BA350 wel onderin zitten? Het scsi-id hangt namelijk af van de positie van de disk in de slots, het onderste slot is voor de voeding bedoeld. Van bovenaf geteld lopen de ID's van 0 t/m 6. Als je de Wide personality module in de pedestal hebt zitten, moet je even kijken naar de dipswitches aan de zijkant, die zie je dus alleen als de module eruittrekt.
Als deze pedestal ooit samen aangesloten is geweest met een tweede, dan zal hoogstwaarschijnlijk de terminator jumper verzet zijn. Die jumper zit op de backplane zelf.

Specs ...ik doe er niets meer aan.

Verwijderd

Topicstarter
Heb de voeding van de BA350 wel onderin zitten?
Het scsi-id hangt namelijk af van de positie van de disk in de slots, het onderste slot is voor de voeding bedoeld.
jah ik heb de voeding onderin zitten.
Van bovenaf geteld lopen de ID's van 0 t/m 6.
jah dat klopt hij pakt alle schijven wel .. en laat alleen maar ID 1 t/m6 zien
in schijvenbeheer.
Als je de Wide personality module in de pedestal hebt zitten, moet je even kijken naar de dipswitches aan de zijkant, die zie je dus alleen als de module eruittrekt.
Als deze pedestal ooit samen aangesloten is geweest met een tweede, dan zal hoogstwaarschijnlijk de terminator jumper verzet zijn. Die jumper zit op de backplane zelf.
Een wat ?

dit is me 1e keer dat ik met scsi werk dus ik weet er weinig van af,
ik heb er wel 2e er bij gekregen ( tegelijk ) een BA356-JC. maar daar ben ik nog niet mee bezig geweest.
Pagina: 1