Slackware 9.1 Current - Svgalib probs & HDD Crash probs

Pagina: 1
Acties:

• mtlife
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-10-2024
Eerst maar even de hdd crash, een paar dagen geleden crashte me hdd. Ik heb zelf niet zo veel verstand van linux en fsck, dus ik heb gewoon fsck gerund en op de vraag of ik een duplicate block oid wou klonen heb ik ja gezegd. Daarna bootte de 2.6.3 kernel gewoon weer goed en nergens problemen mee gehad tot nog toe. Pas toen ik bootsplash ging toevoege aan mijn 2.6.3 kernel, en dus opnieuw lilo moest draaien kwam lilo met dit gezeur (hij update de mbr wel gewoon):

root@Crusher:~# lilo
Warning: '/proc/partitions' does not match '/dev' directory structure.
Name change: '/dev/ram8' -> '/tmp/dev.0'
Warning: '/dev' directory structure is incomplete; device (1, 8) is missing.
Warning: '/dev' directory structure is incomplete; device (1, 9) is missing.
Warning: '/dev' directory structure is incomplete; device (1, 10) is missing.
Warning: '/dev' directory structure is incomplete; device (1, 11) is missing.
Warning: '/dev' directory structure is incomplete; device (1, 12) is missing.
Warning: '/dev' directory structure is incomplete; device (1, 13) is missing.
Warning: '/dev' directory structure is incomplete; device (1, 14) is missing.
Warning: '/dev' directory structure is incomplete; device (1, 15) is missing.
Added Slack-2.6.3 *
Added Slack-2.4.23
root@Crusher:~#

Kan ik dit op een fatsoenlijke simpele manier oplossen? Ben niet zo goed in linux dus gebruik niet te moeilijke termen. Ben alles nog aan het leren :)

Nu vraag 2:
Ik zit al een tijdje te kloten met svgalib voor met quake en duke3d. Aangezien mijn xfree86 nogal sloom draait (sys specs: amd k6-2 400 / 128 mb ram / intel i740 4 mb) draai ik gewoon in console. Dit zou ik goed kunnen overleven, zou het niet dat svgalib dikwijls de pc crasht. Zoals bijvoorbeeld bij seejpeg slideshow, na iets van 5 plaatjes gaat de monitor op standby en heeft ctrl+c ook geen nut meer. In links -g doet hij het daarentegen wel gewoon goed. Maar mplayer -vo svga is weer een heel ander verhaal. Sommige films gaat de monitor ook weer standby en is een reboot onvermijdelijk, andere films krijg ik een blauwe waas over mijn scherm heen, en heel weinig films doet hij goed. (Seejpeg heb ik standaard een blauwe waas). Nu heb ik wat geexperimenteerd met de libvga.config file met de horizsync en vertsync tijden. Mijn monitor, een proview "pv1450m" zou 31.5 en 35.5 als horisync, en 50-70 als vertsync moeten hebben. Maar dan doen lang niet alle resoluties het (getest met vgatest, behorende bij de svgalib) juist de resoluties die ik veel gebruik, zoals 320x200 in quake, en 640x480 voor duke, die doen het niet en gaat de monitor standby. Alleen bij vgatest kan ik wel gewoon ctrl c doen. Dit zal wel te maken hebben met programmeer redenen in het programma zelf denk ik. Om nu aan jullie te vragen, hoe kan ik zorgen dat sommige resoluties automitisch worden weggelaten door svgalib en/of de sync tijden goed instellen dat ik geen crashes meer krijg als ik gewoon een divxje wil kijken.
Misschien niet van belang, maar ik gebruik verder nog een framebuffer, met vesa drivers.

System specs (staan ook boven vermeld):
Monitor PV1450m
Video I740 / 4 mb ram
AMD k6-2 400 mhz
128 mb ram

Verwijderd

bij vraag 1 lijkt het alsof een aantal bestanden uit de "dev" directory verwijderd zijn.
dit kun je in slackware simpel oplossen door aaa_base.tgz opnieuw te installeren. (weet ik niet 100% zeker maar wel 95% zeker :) )

met de tweede vraag kan ik je niet echt helpen.
maar probeer het eens op de mailing list van svgalib (als die er is)
of mail 1 van de developers of verdere mensen die bij het project betrokken zijn.
die zullen immers de mogelijke problemen beter kennen dan wie dan ook.

• mtlife
Door het herinstalleren van de aaa_base.tgz heb ik niet mijn missing /dev/ bestanden teruggekregen. Het heeft zelfs niets opgelost, ik heb nog steeds dezelfde errors als ik mijn mbr update met lilo (zie de eerste post). Dus zijn er nog meer ideeen?

Antwoord op mijn mailtje naar svgalib heb ik nog steeds niet gehad, ook het doorspitten van http://www.arava.co.il/matan/svgalib/hypermail leverde geen antwoorden op. Is er hier echt niemand die nog svgalib gebruikt en me verder kan helpen?

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-02 14:16

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
je moet ook a/devs-*-noarch-18.tgz instaleren, niet aaa_base

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Verwijderd

ach ja, ik had me ingedekt met die 5% :P

• mtlife
hehe idd :P ik ga het nu ffkes probere, edit me post wel alsk klaar ben

nu svgalib nog goed te configgen :)

Edit: Ik heb package dev-2.3.1-noarch-18.tgz geinstalled, en zelfs uninstalled en herinstalled maar ik heb nog steeds die probs met updaten. Niets verandert daaraan.

[ Voor 44% gewijzigd door mtlife op 22-03-2004 17:19 ]

• mtlife
geen hulp meer?
Pagina: 1