Toon posts:

Pioneer DVD-ROM speler leest DVD+R niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo daar,

Ik heb al wat rondgeneusd en heb niet het antwoord kunnen vinden op mijn vraag. Het zit namelijk zo dat ik hier en daar lees dat de Pioneer DVD-ROM speler DVD-106S wel DVD+R leest en andere sites laten het in het midden. Nu heb ik zelf zo'n DVD speler en een Plextor PX-708A DVD writer. De DVD+R's die ik daarmee geschreven heb leest hij niet, maar dan maakt hij een raar tikkend geluid. Ik heb ook al de nieuwste firmware in de DVD speler geladen, zonder resultaat.
Hebben mensen specifieke ervaringen met deze DVD speler dat deze geen DVD+R's leest? Of juist wel? Ik gebruik Philips DVD+R's.
Nu wou ik eventueel een nieuwe DVD speler gaan kopen, maar omdat ik nogal gecharmeerd ben van het slot-in principe dacht ik aan de Pioneer DVD-120S. Maar ik lees ook hier en daar dat die technisch identiek is aan de 106! Kan ik daar dan dezelfde problemen mee verwachten?
Bedankt!

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-03 08:47
je moet eens kijken of er andere firmware voor te vinden is. ik had hetzelfde probleem met een pioneer 500m. na het flashen met rpc1 firmware (obv een acer 16x48x) doet hij het goed. hij leest al mijn dvd+r's zonder problemen

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Twist
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Hmm de PX-116 (half jaar oude DVD speler van Plextor) is gebaseerd op de Pioneer 120/121, lijkt me dus dat als die 2 spelers van Pioneer inderdaad technisch identiek zijn je speler die DVD+R's eventueel met firmware update zonder problemen zou moeten kunnen lezen.

En de 120S kan die DVD's dus in ieder geval goed lezen, zou beetje duf zijn als Plextor een DVD speler uitbrengt die DVD's gebrand in hun eigen brander niet eens zou kunnen lezen :p

[ Voor 3% gewijzigd door Twist op 19-03-2004 20:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt tot zover.

Op dit moment heb ik de nieuwste firmware erin zitten, maar niet de RPC1. Ik wil hem best flashen naar een RPC1 drive, maar zal dit echt invloed hebben? Want beiden zijn het versie 1.22 dan.
Misschien zijn er verschillende versies geweest van die 106S, dat die van mij geen +R leest en nieuweren wel...
En toch twijfel ik een beetje aan die DVD-120S. Niemand die zo'n drive heeft en mij kan garanderen dat dit werkt?