Toon posts:

3COM tegen ne2000 comp.

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet een keuze maken tussen een 3COM ethernetlink III (UTP- PCI) 160,= en een ne200 comp. 30,=

Wat moet ik kopen? (is voor i-net)

Is de 3com echt sneller?

Please, answer

Pieter

Verwijderd

voor Internet....hmmm...dan heb je helemaal geen 100 Mbit nodig.

Neem gewoon een 3com 509 ISA ofzo. Kost je 80 piek o.i.d., maar dan heb je wel een goed kaartje. Nooit problemen met installeren, snelle prestaties, weinig packetloss, e.d.

Hier in huis zijn alle kaarten van 3com, nadat ik veel problemen heb gehad met die $!@#!%@ Realtek dingen.

• jeroen|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
Ik zat eerst met zo'n "fijn" Realtek kaartje van een geeltje of zo aan het net, maar toen viel om de zoveel tijd de verbinding steeds voor een kwartier of zo weg. Ik dacht steeds dat het aan chello lag, bleek (merkte ik pas toen ik em voor mijn lokale netwerk ging gebruiken) dat het die Real Tek was, die om de zoveel tijd gewoon een kwartiertje pauze ging houden :(

ergo: koop nou maar een wat duurdere kaart, zul je geen spijt van krijgen. Ik heb nu 3Com en Intel, en die bevallen me allebei heel goed.

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Ik heb nu voor 1 pc een 3COM Etherlink III Isa kaart. Is het mogelijk om zo een NE2000 compatible kaartje van target daar op aan te sluiten ?

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Ik heb beide kaarten... Zowel een 3Com ding als een aantal realtek dingen...

En ik heb over beide helemaal geen reet te klagen....

Je moet er ook gewoon voor zorgen dat al je kabelerij in orde is... Daar zijn de realtek kaarten wel gevoeliger voor..

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Maar die NE2000 dingen ?
is dat wat ?

en dan in combinatie met een 3com etherlink III Isa ?..

Verwijderd

Natuurlijk _kan_ het. Maar dan mis je wat voordelen van die 3com...

• hqa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08-2024

hqa

Bij mij draat de NE2000 in combinatie met een Smc ethercard elite 16 en met een 3com etherlink en dit alles zonder problemen. Ne2000 is ook plug en play onder win 95/98, lekker makkelijk.

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

En welke voordelen zou ik dan missen ?
de installatie van het netwerk of de snelheid daarvan.

Het gaat hier om 2 pc's die direct op elkaar worden aangesloten zonder tussenkomst van een hub. Dus met een cross-link kabeltje.

Het is een P208 en PII350@392
niet veel bijzonders dus...

10MBIT lijkt me dan ook snel zat..

Dus ISA 3COM Etherlink III en
NE2000 compatible kaartje tezamen okay ?...

Verwijderd

Ik gebruik zelf 2 pci kaartjes van Olicom.
Fast Ethernet 10/100. Type 2326. Ik werk ook met cross-link kabeltje en het werkt perfect. Kaart in pc en gaan.Lekker snel en ze kosten maar ƒ49,- per stuk.
Heb je toch 10/100 mbit voor klein prijsje.
En ook al heb je die 100mbit nu niet meteen nodig, is toch altijd makkelijk om te hebbuh :)
Ik heb ze gehaald bij www.schako.n , maar weet niet of ze ze nog hebben.

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:06

ChUcKiE

Dus........

Ok ff ander vraagje dan...
Voor Chello, welke netwerkkaart??
Zit zo, ik kreeg er een 3COM 3C509B-TPO 10Mbit (ISA).
Nu heb ik thuis ook een A09-DE450 (digital, met DEC 21041-AA chip erop) liggen, PCI dus, 10MBit.

Die ISA kaart is de enig ISA kaart in mijn systeem...

Komt ie: Welke kaart zal volgens jullie menig het beste presteren voor internetgebruik , Quaken (dus liefst weinig PL) etc. Valt zoiets zelf te testen??

Nu heb ik thuis een 4-poort 100MBit hubke liggen, moet ik dar nou perse van die hele dure 3COM PCI kaartjes op aansluiten, of zijn de: Realtek/Lanpro 10/100 TX etc, kaartjes al voldoende?? Feit is namelijk dat er du sook alleen maar 100MBit kaartjes opkunnen, terwijl ik de kast vol heb liggen met 10MBit kaarten :(, nouja...

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:52
euhm ikzelf heb in mijn amd450@500 een 3com pci en een 3com isa liggen komen allebei van chello af ( moeten ze de isa maar niet vergetn :) ) en in mijn amd350 een realthekje
de isa3com is op dit moment rechtstreeks op de realthek aangesloten omdat mijn hub is uitgeleend

maar ik wil binnenkort toch naar de 100 mbit dus dan kan ik het meeste gaan vervangen :(

.

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Niemand nog een idee over mijn eerder gestelde vraag ?

zie 2 topics terug... :)

Verwijderd

Als je een auto wilt kopen koop je toch ook geen LADA of SKODA.
Dan spaar je effe door tot je iets meer kwaliteit kan kopen.
Dus koop een 3com kaart of spaar er nog effe voor.
Ik heb ook 3 x NE2000 compatible kaartjes (in de kast liggen) en die wil ik nog niet in mijn oude SCHNEIDER 464 (soort commodore 64). Heb nu 2 x 3com 3C905C kaartjes en I LOVE IT. NO TROUBLE!!!
Never buy shit, it saves you from headache and more trouble.
3com is gewoon veel stabieler, minder storings gevoelig, HOGERE performance enz.

CBS.

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:40
Nou, ik heb al 3 Realtek kaartjes in een netwerk zitten en nog NOOIT problemen gehad. Dus ik zou echt niet voor 3Com gaan. Veel te duur, zoveel kwaliteit scheelt het nou ook weer niet. Dit heeft in ieder geval een veel betere prijs/kwaliteits verhouding.

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Voor het huis tuin en keuken gebruik wat mijn doel is hoef ik heus niet de 'top of the hill' te hebben. Als ik af en toe een spelletje TS of TA Kingdoms kan spelen is dat al goed genoeg..

Dan heb ik in principe genoeg aan een degelijke kaart als een NE2000.
Als je maar zorgt dat je een goede cross-link kabel heb !!!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
koop gewoon een goedkoop realtek kaart...nooit problemen ..makkelijke installatie...werkt perfect! Ik heb ook een 3com..ook een prima kaart maar simpelweg veel te duur. (realtek kaartje heb je al voor rond de 30 piek 10/100 mbit)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Pagina: 1