hidden partitie

Pagina: 1
Acties:

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-03 09:53
Probleem met HD van pc prive heet cME

Samsung, LG en Fujitsu voorzien hun notebooks en desktop computers van beveiligde bios-software van Phoenix, waardoor het hart van het systeem niet meer toegankelijk is voor virussen en hackers. Het ´Core Managed Environment (CME) FirstBIOS´ deel in dit type bios moet er voor zorgen dat de pc beter is te beveiligen en compatible is met Microsofts ´Next-Generation Secure Computing Base´-plan, voorheen bekend als ´Palladium´.
De software in het bios moet een brug vormen tussen toekomstige beveiligingschips die op het moederbord van een computer worden gemonteerd. Op die manier onstaat een ´trusted pc´ die beter is te beveiligen tegen virussen en wormen en gebruikt kan worden voor DRM-toepassingen (Digital Rights Management).
In feite zorgt de CME-oplossing van Phoenix voor een aparte, verborgen, partitie op de harde schijf die alleen gelezen kan worden door het bios. Onder Windows, of een ander besturingssysteem, is het volgens Phoenix niet mogelijk om de bestanden op die partitie te lezen of te wijzigen.
De bestanden op dat afgesloten deel van de harde schijf zijn niet aan te passen, en daarom een ideale plek voor de pre-installatie van een virusscanner. Microsoft wil dat deel van de harde schijf ook gaan gebruiken voor bestanden die Windows nodig heeft tijdens de installatie. Microsoft ondersteunt de Phoenix-techniek dan ook in de Windows Preinstallation Environment.
Bij organisaties voor de bescherming van burgerrechten is veel weerstand tegen de plannen van Phoenix en Microsoft. Al eerder gaven, met name Amerikaanse, privacy-organisaties aan niets te zien in de plannen voor een ´trusted-pc´. De gebruiker zou teveel in de mogelijkheden worden beknopt om zelf te bepalen welk besturingssysteem hij of zij gebruikt, of welke software hij of zij gebruikt om DRM-technieken en antivirusoplossingen te activeren.

hoe kan ik deze partitie bij mijn normale partitie trekken?

tis een western digital 250 GB schijf.

• BootVluchteling
weet iemand hier al wat op??

Verwijderd

Wie zegt dat jij dat hebt? Het zijn toekomstplannen, en niet iets wat nu op de markt is.

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Het lijkt me stug dat jij iets thuis hebt staan wat volgend jaar ofzo op de markt zou kunnen gaan komen. (Lees je wel? Het gaat over plannen van Microsoft en Phoenix. Da's dus nog lang niet af. Zelfs als ze haast hebben is een jaar krap.)

Misschien moet je eens wat met google spelen. Staat vast wel een PartitionMagic-for-dummies ergens.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-03 18:12

DataGhost

iPL dev

nog knap als ze weten te voorkomen dat de bootsector wordt overschreven.. hetzij in die comp, hetzij in een andere :?

of schrijft het bios dan lekker je data over als je je hd verplaatst naar een nieuwe comp 8)7

Verwijderd

Ter info: er worden op harde schijven wel meer sectors/clusters gebruikt die niet benaderbaar zijn door je partitieprogramma's. Alleen door lowlevel/firmware kun je daar bij komen. Het wordt oa. gebruikt om bij te houden welke sectors/clusters bad zijn.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

TS heb je een partitie c.q. schijf erbij gehangen en is die in NTFS geformateerd en nu onbenaderbaar? Als dat je probleem is, hoeft dat niet aan CME te leggen hoor.

Ik heb dit ook meerdere keren gehad. En helemaal lastig als je ook niet bij de rechten kunt. Ik heb het elke keer opgelost door de schijf met PM magic om te zetten naar fat32. Dan kon ik er alsnog bij.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• BootVluchteling
de oplossing is dus om die partitie fat32 te maken of heb ik het fout?

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Dat is iets dat bij mij meerder keren gewerkt heeft als ik dit probleem had.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Pagina: 1