Homecinema PC/mediacentre PC vraagje...

Pagina: 1
Acties:

• MaxPayne
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-01 22:15

MaxPayne

Supertweaker

Topicstarter
I.v.m. met een PC die ik wil gaan bouwen ter vervanging van mijn huidige DVD speler en video heb ik de volgende vragen (heb al SEARCH gedaan, maar wat ik wil kan ik niet echt duidelijk vinden!).

Ik wil graag een geluidloze/fluisterstille PC en kast die in mijn A/V kast past met een vrij krachtige CPU....echter waar ik niet helemaal wijs uit kan worden is welke videokaart en TV-kaart ik daar het beste in kan stoppen, aangezien ik vrij critisch ben wat beeldkwaliteit betreft van videokaarten op een TV!

Mijn vraag is dus wat de beste oplossing zou zijn...ik wil een STRAK beeld op mijn TV..de PC moet een TV kaart/combikaart (+eventueel radiotuner, maar niet noodzakelijk!) hebben.
Belangrijkste is dat ik DIVX/MP3/XVID/MPEG2/MPEG4/DVD/CD (alle formaten) kan afspelen, maar net zo belangrijk opnemen...en dan de nadruk op MPEG2/DVD formaat opnemen met betere beeldkwaliteit en geluid dan standaard TV met zijn ingebouwde tuner weergeeft (ben de bezitter van een 100Hz breedbeeld TV, maar over GEWONE kabel beeldkwaliteit ben ik niet helemaal tevreden helaas). Dus misschien dat dat te verhelpen is met een TV-kaart die digitaal is of filters ingebouwd (COMBfilter etc), alleen weet ik hier weinig van helaas..

Dit alles draaiende op een makkelijk OS wat gebruiksvriendelijk en met afstandbediening te bedienen is (alle functies). Windows XP Media Centre Edition?
Weet alleen niet hoe dat verkrijgbaar is...

Wat voor mij essentieel is zijn dus het gebruikersgemak/low noise en zeer goede beeldkwaliteit/geluid weergave en opname...en met name met TV zenders...

Iemand die mij wat suggestie's kan geven?

It's a plane, its a bird..no it's super tweaker