Toon posts:

Partitie Weg?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heey, ik heb nu dus een aardig probleempje.
Ik had net een nieuwe maxtor 160 gig hd gekocht en er nu ingezet.
Nu bestond mijn oude maxtor 60 gig schijf uit de partities C, D, E, F, G. Ik was dus net bezig om mijn oude C en D samen te voegen naar 1, tot hij op het einde van het samenvoegen (partition magic 8) een error gaf. Nu zijn dus mijn C en D helemaal verdwenen, en partition magic leest me 60 gig hd niet meer. Ik draai windows xp op een amd athlon xp 2100. Een msi kt4v moederboard. Iemand een idee hoe ik me C en D terug krijg? Als dit al mogelijik is, en wat moet ik anders doen?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2004 20:00 ]

Verwijderd

Je zou even Knoppix kunnen downloaden. Dit is een Linux distributie die geheel vanaf CD-ROM boot. Branden en opstarten van de CD-ROM. Knoppix zal alle aanwezig partities herkennen en op je Knoppix desktop tonen na het opstarten. Fiets door alle partities heen om te kijken of de bewuste verdwenen partities te vinden zijn. Indien ja, kopieer alle bestanden die nog te redden zijn naar een of meerdere partities op die nieuwe schijf die je gekocht hebt. Weinig Linux kennis voor nodig overigens als je daar geen ervaring mee zou hebben. Drag en drop. :)

Succes.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus dat met linux geprobeerd, en daar ziet ie ze wel staan, maar ik kan er niks mee doen en er staat niks meer op. Nu heb ik in windows alle partities van die oude schijf geformateerd, maar ik kan ze niet samenvoegen omdat partition magic de schijf niet meer leest. Hoe verder?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als die schijf leeg is zou je gewoon met debug aan de gang kunnen en vervolgens met fdisk of diskmanagment aan de gang kunnen.
Heb je PM ook helemaal niet nodig, dus de kans op slagen is stukken groter

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 00:08:
Nu heb ik in windows alle partities van die oude schijf geformateerd
Dom dat had je dus niet moeten doen.
Gaat er wat mis, blijf dan met je fikken van die schijf af.

Maarja, het kwaad is al geschied.
Zoals in de faq is te lezen, pak een data recovery tool.
Installeer windows op je nieuwe HD, prik die 2e hd er bij.
en ga met de recovery tool de hele hd scannen.

Verwijderd

Data recovery tool na format? Kan, maar lijkt me niet zo succesvol. Wel zonde inderdaad dat je een format gedaan hebt, dat was nergens voor nodig geweest, zeker aangezien je met linux aan de slag had gekund. Een beetje met cfdisk spelen en je had je drive als nieuw terug gehad (ik heb vanochtend nog een drive die ineens "kwijt" was weer teruggehaald - grappig was eigenlijk dat linux zelf de aanstichter was van het kwijtraken van die drive).

Les voor de volgende keer: een format is alleen nuttig als je data al 100% zeker corrupt is.

• job

job

Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 00:42:
Data recovery tool na format? Kan, maar lijkt me niet zo succesvol.
Het valt nog te proberen, ik heb ook nog wel eens een boel terug gekregen na een format.
Heb als dank naar de makers maar een legale versie aangeschaft :)
(maarja, ik gebruik het wel vaker als ik weer een pc moet fixen)

[ Voor 10% gewijzigd door job op 20-03-2004 00:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
De 2 partities die weg waren heb ik niet geformat want daar kon ik niet bij in windows. Nu heb ik dat data recovery tool gedownload, maar daar ziet ie de 2 partities ook wel, maar hij ziet er weer niks op staan behalve een system volume in formation folder. btw: Windows stond al op de andere schijf, alleen op die C stonden nog wat bestanden die ik nodig had.

Verwijderd

Okay, boot dan eens naar linux, open cfdisk op de juiste (fysieke) HDD en vertel eens wat je daar ziet.

Verwijderd

Topicstarter
Wat is cfdisk?:$ werkt nooit met linux

Verwijderd

cfdisk is een programmaatje, onder linux, wat je dus zal moeten installeren (maar meestal zit het standaard in een distributie). Dan doe je als root iets van cfdisk /dev/hdx, waarbij x de harddisk is waar het probleem zich op voordoet.

• job

job

Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 09:29:
De 2 partities die weg waren heb ik niet geformat want daar kon ik niet bij in windows. Nu heb ik dat data recovery tool gedownload, maar daar ziet ie de 2 partities ook wel, maar hij ziet er weer niks op staan behalve een system volume in formation folder.
Welke tool heb je gebruikt?
probeer getdataback eens.
er is wel een test versie te vinden op de site van de fabrikant.
http://www.runtime.org/gdb.htm

dit programma gaat alle sectoren bij langs en daar kan je zien wat hij allemaal kan vinden.
een volledige versie kan je zelf wel vinden ;)

Verwijderd

Topicstarter
damster schreef op 20 maart 2004 @ 13:04:
[...]

Welke tool heb je gebruikt?
probeer getdataback eens.
er is wel een test versie te vinden op de site van de fabrikant.
http://www.runtime.org/gdb.htm

dit programma gaat alle sectoren bij langs en daar kan je zien wat hij allemaal kan vinden.
een volledige versie kan je zelf wel vinden ;)
Ja ik had eerst active @ undelete, maar heb nu idd al getdataback gedownload. Hij is nu aan het scannen duurt nog 6 min.

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen erg bedankt! Heb me bestanden die ik nodig had terug. Ga nu ff met diskmanagement aan de slag.
Pagina: 1