A7N8X-E Deluxe en windows 2000 => STOP message mbt ACPI

Pagina: 1
Acties:

• ndedecke
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:56
Hallo,

Ik heb zonet een nieuw systeem inmekaar gestoken:
Asus a7n8x-e deluxe mobo,
xp2600+ cpu
2x 256 corsair xms cas2 low latency ram.
asus dvd-rom, asus cdrw.
QF50A case.

Alles zit perfect in mekaar, maar als ik windows 2000 setup start krijg ik tijdens het loaden van de installer een STOP message met als boodschap:

Het acpi-bios in dit systeem komt niet volledig overeen met de acpi-specificatie. ....
Het bios in dit systeem is niet volledig geschikt voor acpi ... neem contact op met ...

In de bios is er echt nergens iets qua ACPI settings terug te vinden,
de bios is ook up to date, laatste die er is.

Het systeem moet ook windows 2000 zijn, xp of iets anders is geen optie.

Tijdens de install kan ik dmv F7 te drukken acpi wel uitschakelen ... installatie is momenteel aan de gang.

Toch vroeg ik mij af of ik hier iets kan aan doen, zou toch liever acpi support hebben.

Mvg,

Verwijderd

Waarom wil je die optie hebben dan? Als het werkt dan werkt het toch?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 19:48:
Waarom wil je die optie hebben dan? Als het werkt dan werkt het toch?
:X Met ACPI heb je veel voordelen hoor .. De belangrijkste daarvan zijn Powermanagement (standby, onderdelen uitschakelen na zoveel tijd, hibernate, computer automatisch uitschakelen bij afsluiten) en een betere IRQ beheer :Y)

Topicstarter: post hier eens je volledige specificaties. Heb je ook geprobeerd om Windows te installeren op een zo kaal mogelijke HW-config?

• ndedecke
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:56
- QF50C ATX 300 watt case (made by aopen)
- amd athlon xp2600+ boxed
- 2x 256 Mb Corsair PC2700 CAS 2 XMS geheugen met heatspreader in dual channel.
- Western Digital WD1200JB (120 gb 8mb cache)
- Asus A7N8X-E Deluxe moederbord
- Asus Quiettrack 52x CDRW
- Asus DVD-Rom 16x
- Sony black floppy

Meer zit er niet in ...
heb met ander ram eens geprobeerd, wat bios settings veranderd (alles trager gezet).
Echt hardware zitten disablen in bios heb ik niet gedaan (onboard firewire, sound etc ...)

Heb dus zonder ACPI geinstalleerd en daarna maar gewoon de NT/APM legacy drivers geinstalleerd zodat de pc toch tenminste vanzelf down gaat.

Ik probeer vanavond nog wel eens met wat dingen gedisabled in bios.
In bios heb ik wel nergens settings die iets met ACPI te maken hebben.
APM enabled/disabled is er zelfs ook niet.
Op P4C800 deluxe stonden dingen zoals ACPI 2.0 enabled/disabled, maar op deze niet.

Verwijderd

Zit ACPI er eigenlijk wel op dan?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2004 05:50 ]

Verwijderd

De Asus A7N8X series (en dus ook de E-deluxe) zijn allemaal ACPI compatible, zelfs met de oudste biosversies. Er is geen inschakel optie omdat ACPI standaard ingeschakeld staat (zoals hoort).
Er is wel een optie voor 'ACPI Suspend to RAM'

[rml][ WinXP] Geen APM ?[/rml]

Check even of je wel het juiste systeemtype installeert (ACPI/APM compatible) en of je ram wel goed is (memtest-x86+). Ik heb al een aantal van deze A7N8X series (ook E-deluxe) voorzien van Windows en nog nimmer dit probleem aan de hand gehad - het is dus wel gewoon mogelijk zonder gevogel met speciale setups/settings.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2004 06:42 ]

Pagina: 1