Toon posts:

[php] link naar 'include'?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik ben niet zo'n php-goeroe, maar wat basics vermaak ik mij prima. Op mijn website maak ik gebruik van layers ( css, daar ben ik wel een goeroe in ;) ) .

In de layers wil ik een pagina genereren. Waarom? Ik kan op deze manier gemakkelijk één pagina bewerken. Alle anderen werken gelijk mee. Ik heb namelijk een beetje hekel aan frames.

Nu schoot mij te binnen dat je gemakkelijk met een 'include' commando een pagina in een pagina kan sluiten. Ik gebruik het op deze manier:

<div id="blanc">
<?PHP
include("blanc.html");
?>
</div>

Nu zou het mij mooi lijken om op een webpagina een link te maken die ervoor zorgt dat blanc.html veranderd in blanc2.html. Op deze manier blijft de opmaak ongewijzigd.

Kan dat?

( Ik ben nu bezig met : www.destroy.nl , als je niet helemaal snapt wat ik bedoel)

d.

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-05 18:03
ja dat kan via post/get pagina ophalen en includen... is vrij basis eigenlijk.

Verwijderd

Topicstarter
ik ben een leek op php gebied. hoe moet ik dat opgeven?
moet ik de 'include' in mijn layer zien als een frame? deze heeft dan een naam. in mijn link geef ik pagina=pagina.in.frame.framenaam.

zo zie ik dat voor mij. weet iemand misschien een voorbeeld?

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:36

Robert

You have your answer..

da's wel heel simpel...dat doe je met b.v. met include=$pagina en de link met indexpagina.php?pagina=blabla en dan GET gebruiken

okay hier even een VB met een 'very simple' check erbij:
$pagina = $_GET["pagina"];
if (stristr($page,'/')) {$page='index';}
if (stristr($page,'.')) {$page='index';}
if ($page=='') {$page='index';}
include $pagina.'.php';

[ Voor 82% gewijzigd door Robert op 19-03-2004 20:14 ]

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

• Billie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-05 07:55
Robert schreef op 19 maart 2004 @ 20:10:
da's wel heel simpel...dat doe je met b.v. met include=$pagina en de link met indexpagina.php?pagina=blabla en dan GET gebruiken
$_GET [ 'pagina' ] dan wel he. :) Verder zou ik ook oppassen met evt. beveiligings issues.

Verwijderd

Topicstarter
simpel. :?

je geeft dus eerst een rijtje met namen van bestanden op die mogelijk geinclude worden? dan snap ik het wel. maar om nu telkens die lijst bij te werken.

k ga even jouw voorbeeld proberen.

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Dit staat in elke PHP tutorial uitgelegd. Ik kan me niet voorstellen dat je je er al erg in verdiept hebt. Met de kreten die hier gedaan zijn kun je iig wel uit de voeten met zoeken.

Tot slot even een tipje ter beveiliging: gebruik readfile () als de code in het html bestand geen PHP bevat. Zorg in beide gevallen dat je de bestandsnamen goed controleert (zijn ze wel de juiste, bestaan de bestanden, mogen ze geopend worden, let op for- en backwardslashes e.d.)

Verder is het echt tutorial werk.

edit:

Let op dat je je op het randje begeeft als het gaat om basic vraagjes op het forum. Je bent al meerdere keren gewezen op het feit dat je vooronderzoek moet doen voor je een topic opent en dit topic getuigt daar niet echt van. Wees gewaarschuwd ;)

[ Voor 23% gewijzigd door drm op 19-03-2004 21:01 ]

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.