Toon posts:

help heb mij kaart geflashed en nu doet bf vietnam het niet

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb mijn videokaart (een asus v9950) geflashd met een leadtek fx5950 bios, werkt perfect alle spellen doen het beter en heb een aquamark score van 44000, voorheen 37120. Maar ik wil hem graag terugflashen naar mijn ori instellingen maar ben mijn oude bios"per ongeluk kwijtgeraakt (kapotte floppy).Dit is omdat zowel bf1942 als bf vietnamhet sinds de flash niet meer doen.
Jongens ik zou het zeer op prijs stellen als een van jullie mij een asus bios toe willen sturen, of het de v9950 of v9980 is maakt me niet uit, ik heb gewoon alles geprobeerd en alles wijst erop dat het aan het feit ligt dat ik mijn kaart heb geflash met een niet-asus bios.

Ik hoop dat een van jullie mij kan helpen !

groeten Lars

Verwijderd

wat scheelt er dan met bf1942? En als je het spel opnieuw instaleert, dan terug goe?

Verwijderd

Topicstarter
het installeren gaat perfect, (ik heb overigens de ori cd's)
het scherm word zwart en dan gaat ie terug naar de desktop en dat was nooit, heb al veel gelezen en ook de renderer all refresh rates op 1 gezet maar dat hielp ook niet. Het is echt sinds de flash, daarvoor heb iik dit nooit gehad en deed ie het harstikke goed

Verwijderd

Topicstarter
ik heb afgelopen dagen niks anders gedaan als opnieuw installeren maar het helpt niet, en ik heb ook windows xp zelfs al opniew geinstalleerd.
Verder doen alle spellen het goed hoor, het is enkel met bf 1942 en bf vietnam

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
http://www.mvktech.net/download.php?view.16 (Geforce FX 5900 NU)
http://www.mvktech.net/download.php?view.21 (Geforce FX 5900 Ultra)
http://www.mvktech.net/download.php?view.22 (Geforce FX 5950 Ultra)

Allemaal Asus :+

Verwijderd

Topicstarter
En harstikke bedankt he, ik ga ze zometeen meteen proberen
ik laat nog wel weten of het hiermee opgelost is, dan kunnen anderen die hetzelfde probleem hebben er misschien ook nog iets van opsteken.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu de fx5900 erop geflashed, maar het spel doet het nog steeds niet en dat terwijl de v9950 een fx5900 chipset heeftheeft iemand nog andere tips ?

Verwijderd

Topicstarter
nu weet ik het helemaal niet meer!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu toch het vermoeden dat het aan bf1942 ligt, of dat ik net een andere asus fx5900 bios heb dan ik origineel had.

• Frietsaus
  • Niet online
Je zou een BIOS kunnen proberen van een ander merk :?

offtopic:
Gebruik AJB de Edit knop :)

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-08 14:25
Heb je niet van die refresh rate override dingen in je register? Ik heb dit ook gehad bji veel spellen (o.a. BF). Door gewoon software (refreshlock) te gebruiken was het probleem opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
en hoe doe ik dat precies met die refresh rates lock ?

• Mojo
  • Laatst online: 01-08 09:01

Mojo

The Power Within

Probeer eens andere drivers. Denk dat het daar aan ligt. Omdat andere spellen wel werken.

Welke heb je nu?

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

Topicstarter
de 5656, maar de 5664 werken ook niet en de 5303 ook niet.
ik heb refreshlock erop gezet, maar die zorgt er nu voor dat ie als ie naar de desktop springt op 800x600 gaat staan.

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-08 14:25
Je hebt mijn vraag niet goed gelezen. Ik vroeg of je ooit van die register settings voor refreshrate overriden gebruikt heb, of de ingebouwde overrides van de drivers. Dit houd dus in dat ie niet default 60 maar het max wat je monitor aan kan gaat draaien onder XP / 2000.

Als je deze ooit geinstalleerd heb moet je die met hetzelfde programma weer ff verwijderen. (Dit kan overigen ook met "Nvidia Refresh Tool"). Daarna gebruik je refreshlock.

Hier heb ik al veel problemen mee opgelost met bepaalde spellen die dan niet wouden starten of vage directx errors gaven.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb echt nog nooit zo'n programma erop gehad.Hij heeft het ook altijd goed gedaan maar sinds het flashen doet alleen bf1942 en bf vietnam het niet meer...
Uiteraard mijn lievelingsspel (bf1942)

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik maar het beste af kan wachten en hopen op nieuwere drivers\patches voor bf vietnam\1942 die ervoor gaan zorgendat het spel wel opstart, want op een p4 3,2ghz en een fx5900 met 1024mb dram zou ie het eigenlijk wel moeten doen dacht ik zo.

Verwijderd

Topicstarter
los van het feit dat ea games het gewoon niet doen natuurlijk. Belachelijk gewoon zouden die een anti-flash-je-videokaart campagne hebben ofzo?

is er nog iemand die zn fx5900 naar een fx5950 heeft geflashd waarna bf1942 het niet meer deed ?

ja dat kan best maar ik kon er zo al geen vinden behalve gainward en leadtek, en aangezien ikmet de fx5900NU bios in windows kan zien dat het de asus v9950 is , die ik dus ook gekocht heb, snap ik er helemaal niets meer van.
En ik heb alles geprobeerd, maar het is echt alleen met bf1942 en bf vietnam (die ik donderdag gekocht heb en nog niet op mijn pc heb kunnen spelen)

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2004 22:25 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Lars.. de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif-knop zit er niet voor niets.. gebruik die ipv zoveel posts achter elkaar te plaatsen :)

Verwijderd

Wel kut voor je man.

Is er niet nog een andere asus bios die je kan gebruiken. I bedoel eigenlijk van een andere bron dan die hierboven staat.
Pagina: 1