Toon posts:

[wlan] internet verdwenen door e-tech pci kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

we hebben net een nieuwe laptop gekocht met ingebouwde wireless network kaart. Nu wilde ik dus meteen maar een draadloos netwerk aanleggen. Daarom hebben we een e-tech wireless pci kaart gekocht (á 25e) om in te bouwen in onze pc.

Na installatie van de e-tech-kaart kan ik wel verbinding maken tussen PC en Laptop via een Ad-hoc draadloos netwerk. Maar als ik de pc uitzet en weer aanzet conflicteert het stuurprogramma van de pci-kaart (Wconfig) denk ik met de kabel-internetverbinding via een onboard-ethernetkaart: de ethernetverbinding valt helemaal weg (het icoontje met de 2 oplichtende beeldschermpjes verschijnt ook niet meer) en de map 'Netwerkverbindingen' in het configuratiescherm opent ook niet meer.

Een herstelpunt was nodig om weer op internet te kunnen gaan.

Hoe krijg ik mn internetverbinding weer terug en kan ik die E-tech kaart ook gebruiken?

Alvast bedankt
Rick

PC: p4 2.4 en WinXP
onboard SiS 900-Based PCI Fast Ethernet Adapter
E-tech wireless pci kaart

Laptop Intel Centrino 1.4 winXP
intel Pro/wireless lan 2100

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2004 18:57 ]

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

*Probeer instellingen-netwerkverbinding nog maals te openen! Vertel eens wat daar nog bij staat allemaal.
*Wat is de status van de hardware -> Ethernet kaart?
*Wizard netwerken als eens uitgevoerd?

Verwijderd

Topicstarter
Dat gaat dus helaas niet. De pc weigert alles wat met netwerkverbindingen te maken heeft te laten zien. Ook bv via explorer - extra- internetopties: ik kan klikken wat ik wil, maar krijg niets te zien...

Status van de ethernetkaart is iig voordat ik de pc afsluit oke.

Oh, ja, ik heb idd wizard netwerken al uitgevoerd, alles ging oke, maar bij 'finish' kreeg ik opeens de melding dat er ergens een fout was gemaakt (geen foutbeschrijving of iets dergelijks). Opnieuw opstarten werd aangeraden. Toen kon ik opeens niet meer mn etherkaart gebruiken. crtl-alt-del liet toen bij 'netwerk' wel zien dat er een lan-verbinding, alsmede een draadloze verbinding was.

Verwijderd

Topicstarter
SSH schreef op 19 maart 2004 @ 19:37:
*Probeer instellingen-netwerkverbinding nog maals te openen! Vertel eens wat daar nog bij staat allemaal.
Nu staat daar: 1394-verbinding en LAN-verbinding. Als ik de kaart installeer komt er een draadloze internetverbinding bij.
*Wat is de status van de hardware -> Ethernet kaart?
Kan ik dus niet zien.
*Wizard netwerken als eens uitgevoerd?
Kan ik misschien nog een keer proberen, maar ws. zal het weer fout gaan op het eind.

Heb ook nieuwe drivers gedownload van e-tech.nu. Misschien dat dat helpt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de kaart in een ander slot gezet: geen problemen met irq's.

Ik heb de kaart nog een keer geinstalleerd, maar nu met msconfig de software uitgeschakeld. Als ik nu reboot, dan kan ik wel internetverbinding maken via LAN.

Misschien dus gewoon andere software nodig? OF gewoon via de netwerksoftware van WinXp? Daarmee kan ik nu wel een draadloze verbinding opstellen tussen de pc en de laptop?