Solaris 9 wil niet booten

Pagina: 1
Acties:

• Chatslet
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:15
Ik probeer Solaris 9 op een HP netserver LH pro te installeren alleen nu heb ik het volgende probleem: De Netserver LH pro heeft het probleem (bevestigd door hp) dat het booten vanaf cd niet altijd goed verloopt windows NT/2k/xp bootable cd's lopen vast in de setup, de meeste linux cd's lopen vast en uiteraard loopt ook de Solaris 9 cd vast. Dit komt door de bios in de onboard SCSI controller. Met windows en Linux is het geen probleem we booten gewoon van floppy maar bij Solaris 9 is die mogenlijkheid er blijkbaar niet op de cd staan in iedergeval geen bootable floppy images. Nu heb ik ooit eens gezien dat iemand op een computer die geen bootable cd's ondersteunde kon booten van een floppy en het floppy boote vervolgens de boot sector van de cdrom laden en zo de bootable cd kunnen starten. Weet iemand waar ik zo iets kan downloaden? Of weet iemand mischien of er ook voor Solaris 9 bootable install floppy's zijn? Op de Sun site heb ik na verschillende zoek acties niets kunnen vinden.

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
http://btmgr.sourceforge.net/
http://www.ringve.vgs.no/...ager/user-guide.html#toc5

Solaris zou moeten werken volgens de URLs hierboven (maar ik heb het niet geprobeerd).

[ Voor 10% gewijzigd door AlterEgo op 19-03-2004 19:04 ]

• Chatslet
Ik heb het net geprobeerd maar helaas gaat het niet lukken het programma wilt alleen van IDE cdroms booten en in deze server zit alleen maar SCSI.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Wel, d'r moet wel degelijk een floppy-image op die cdrom staan. Zo werken bootable cd-roms bij x86 nu eenmaal: er staat een simpele floppy-image op die cd die geladen wordt door de BIOS alsof het een echte floppy is. Het kan alleen wat lastig zijn 'm te vinden, maar het is in principe gewoon mogelijk die 'floppy' te extracten.

Google naar 'El Torito bootable cd-rom' en je vindt waarschijnlijk meer info.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Chatslet
Bootable floppy's staan inderdaad op El Torito cd's ja. Een El Torito cd is een bootable cd die vervolgens een floppy emuleerd zoals de windows 98 cd maar je hebt ook niet el torito cd's zoals de windows NT/XP/2k cd's en bijboorbeeld de Solaris cd. Er staat wel een boot file van 1,4mb op en ik heb al geprobeert om die met rawrite op een floppy te zetten maar dat was zonder enig suces.