Toon posts:

Asus K8V -> zwart scherm bij boot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een tijdje heb ik een probleem met men pc.
Als ik boot dan zie ik de biosinfo en dan de raid zich laad.
Maar dan krijg ik ongeveer zo'n 20 seconden een zwart scherm.
Pas dan hoor ik men floppy (die als eerste bootdevice staat)
Waarom wacht de pc hier dan een tijd? Iemand een id?

Systeem:
Asus K8V deluxe
2x 512 Mb DDR400 Twinmos
Sapphire Radeon 9800 Pro
AMD Athlon 64 3200+
Creative Audigy 2

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2004 18:55 ]

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Misschien zoekt de pc eerst nog naar andere apparaten die aanstaan. Oftewel hij kan de hdd niet goed herkennen. Probeer eens de hdd's eraf te halen en dan op te starten. Hangt hij dan nog steeds?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik er een andere hd aanhang dan blijft hij idd niet zo lang wachten.
Is het normaal dat die SATA RAID zo lang moet denken? of is 1 van men harde schijven het aan het begeven?

Verwijderd

De K8V Deluxe heeft twee SATA controllers (Promise & VIA), wat gebeurt er als je eens eens een andere probeert? Ik gebruik zelf de VIA controller en die geeft bij mij geen problemen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik dus ook de via controller.
Maar vroeger moest ik niet zo lang wachten voordat win xp begon te laden.
Strange...

Verwijderd

Haal 's je DVD/CDROM flatcable los en boot dan met de SATA schijf.

Las op een forum dat een gebruiker met z'n DVD/CDRom spelers aan een oude flatcable een boot delay had.

Met een DMA33 flatcable(flatcable met meer en dunnere "draden") naar z'n DVD/CDRom spelers had hij geen "boot-delay" meer.

IMO heeft het met detectie te maken en komt de BIOS er niet altijd gelijk uit en doet dus een poging alles alsnog goed te detecteren (wat dus de extra tijd kost)

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
een dma 33 kabel heeft nog de gewone 40 zgn dikke draden pas vanaf dma 66 heb je de 80 adrige kabels nodig mits je cdrom of brander ook daadwerkelijk dma 66 zijn en dat zijn er heel erg weinig.

verder kan de kabel nooit dit probleem veroorzaken ook al zou er de verkeerde aanzitten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 18:55:
Ik gebruik dus ook de via controller.
Maar vroeger moest ik niet zo lang wachten voordat win xp begon te laden.
Strange...
En als je hem nou eens aan je Promise controller hangt? Misschien lost dat het probleem op. Ik neem aan dat het oplossen van het probleem een hogere prioriteit heeft dan het achterhalen van het probleem.

Verwijderd

monterey schreef op 20 maart 2004 @ 19:17:
een dma 33 kabel heeft nog de gewone 40 zgn dikke draden pas vanaf dma 66 heb je de 80 adrige kabels nodig mits je cdrom of brander ook daadwerkelijk dma 66 zijn en dat zijn er heel erg weinig.

verder kan de kabel nooit dit probleem veroorzaken ook al zou er de verkeerde aanzitten.
Ah OK een DMA66 kabel. M'n verhaal was iig duidelijk.
De brander was UDMA Plextor 161040 CD brander. En het maakte verschil. Knap dat je dan kan zeggen dat het niet zo kan zijn als de praktijk uitwijst van wel (8>

Heb je't geprobeerd, kennes?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2004 12:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wow dat was dus de oplossing voor mijn probleem.
Als ik men Liteon 811S aan men IDE2 hang dan blijf hij een tijd hangen bij het opstarten. Nu steekt hij in IDE1 en werkt perfect.

Was al reeds aangesloten met ultra 66-100-133 kabel.

Hartelijk dank!!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2004 22:52 ]

Pagina: 1