Toon posts:

Oude Maxtor?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hebben nieuwe Maxtor-schijven:

- op het label op de schijf een met een balpen handgeschreven M of 3?
- kleine krasjes op het deksel?

Ik heb het vermoeden dat ik een retourschijf heb ontvangen, of een tweedehands, terwijl ik een nieuwe schijf dacht te kopen.

• Ranzy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live 'till You Die

Op nieuwe schijven staat over het algemeen niets met bik geschreven voor zover ik weet en meestal ook geen krassen, dus je zal wel een 2de hands schijf hebben...

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ze zitten zelfs helemaal ingesealt... in een zakje, die je met moeite openkrijgt

Verwijderd

Topicstarter
Hij was geseald, maar samen met een reepje geheugen. Dus is de verpakking opengeweest.

Geleverd door een onlineshop (www.1to0.nl).

• ShinDog
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-12-2023
Er staat meestal ook een productie datum op en soms ook een garantiedatum.

Hier zie je zo'n beetje alle soorten labels

[ Voor 47% gewijzigd door ShinDog op 19-03-2004 19:06 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:05
het kan ook een simpele notitie zijn van pick order of inventarisatie.. anders lees je de smart tabel uit, weet je precies hoelang ie al gedraait heeft e.d.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je hebt het gekocht bij 1to0 mijn ervaringen zijn perfect te noemen.

als ik jouw was zal ik gewoon eventjes emailen met de shop en vragen waarom hij zo gelevert is, ik denk niet dat ze namelijk moeilijk gaan doen

Verwijderd

Vorkie schreef op 19 maart 2004 @ 19:08:
Je hebt het gekocht bij 1to0 mijn ervaringen zijn perfect te noemen.

als ik jouw was zal ik gewoon eventjes emailen met de shop en vragen waarom hij zo gelevert is, ik denk niet dat ze namelijk moeilijk gaan doen
Denk ook dat dat het beste is. Gewoon vriendelijk achter informatie vragen. Zonder te beginnen zagen en drijgen.

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Kan ook zijn dat ze een 3 of M plaatsen ivm garantie. Een simpele manier om niet door hun verkochte spullen af te wijzen, maar ook makkelijk mee te foetelen.

En wat zijn krasjes? Heeft ie aan een touw achter een stadsbus gehangen of is hij een keer over een balie geschoven?

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om deze aanbieding: Maxtor diamandmaxplus9 160 gb.
Ik lees niets over refurbished of tweedehands of gebruikt... dus verwacht ik een nieuwe schijf.

Hier een tekening van het label.
Een blauw-zwarte W van een viltstift (?), enkele kleine krasjes in het deksel, en een 'lijn' op het papier van het label, alsof iemand er met z'n nagel overheen is gegaan.

Ik heb ze donderdagavond gemaild, maar nog geen reaktie ontvangen. Ik denk dat ik hem terugstuur, en m'n geld terugvraag. Niet omdat ie het niet doet, maar omdat ik het niet vertrouw.

Ik weet nu niet meer of ze het geheugenreepje bij de schijf in het antistatische zakje hadden gestopt, of dat die samen in weer een ander zakje zaten. :O Dat geheugen zou die krasjes en lijn verklaren, maar niet de blauwe W.
Maxtor zet toch geen W op hun labels? En ik wil niet dat een winkel de sealbag openmaakt en er een W opzet. Het serienummer is genoeg om te zien of zijzelf hem verkocht hebben.

Hoe lees ik de smart tabel uit?

Verwijderd

Is het niet M(master) en(slave) ipv M en 3

Verwijderd

Topicstarter
Toch een reaktie van 1to0 (was in het spamfilter vastgelopen).
Deze schijven zijn NIEUW ref staat op de disk geprint
Letters die op de schijven geschreven staan is om te weten wanneer deze schijven zijn verkocht IVM garantie
U kunt naar de produktiedatum van uw disk kijken daaruit zal blijken dat wij gewoon nieuwe onderdelen verkopen
Beweren ze hier nu dat zijzelf letters op het label schrijven?
Dus de sealbag openmaken, en er een W'tje opzetten i.v.m. garantie... Het serienummer is toch voldoende bewijs dat zij hem verkocht hebben?

Als de sealbag open is geweest heb je geen enkele zekerheid dat het geen refurbished exemplaar is.
Pagina: 1