[delphi] plaatjes in exe file zetten.

Pagina: 1
Acties:

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-05 20:32
Ik heb in delphi een programmatje geschreven.(een versie van patience). Deze gebruikt dus externe plaatjes. dit gaat goed zolang de map exact hetzelde is als waarmee hij is geschreven. Is het ook mogelijk om de plaatjes (zeker makkelijk bij de .exe file) in exe file te zetten, zodat je geen map met losse plaatjes hebt.
ooh ja, het is delphi 5.

[ Voor 4% gewijzigd door Kevinp op 19-03-2004 18:32 ]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• martijn_brinkers
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-10-2025
maak een .rc file en zet daar in:

CERTIFICATE BITMAP "jeplaatje.bmp"
100 BITMAP "anderplaatje.bmp"

1e plaatje is accessable mbv de resource string CERTIFICATE, de 2e mbv ID = 100. Voeg de RC file toe aan je project file (.dpr file).

Gebruik TBitmap.LoadFromResourceName en/of TBitmap.LoadFromResourceID om de bitmap te laden uit de resource.

[ Voor 43% gewijzigd door martijn_brinkers op 19-03-2004 18:40 ]

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Of gebruik een TImage of TImageList om je plaatje designtime op te slaan.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• Kevinp
dat laatste gebruik ik maar op die timage komt een stack met meer images. je moet dus de plaatjes vanuit een map laden. Het nadeel is dus dat je niet met alleen de exe kan spelen.

• Creepy
  • Laatst online: 23:27

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

kevinp schreef op 20 maart 2004 @ 13:16:
dat laatste gebruik ik maar op die timage komt een stack met meer images. je moet dus de plaatjes vanuit een map laden. Het nadeel is dus dat je niet met alleen de exe kan spelen.
Als je een TImageList pakt kan je hierin al je plaajtes zetten @ designtime. Dan worden al je plaatjes automatisch al *IN* je exe neergezet, en hoef je geen plaatjes meer los mee te leveren.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Knutselsmurf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:23

Knutselsmurf

LED's make things better

Creepy schreef op 20 maart 2004 @ 13:19:
[...]

Als je een TImageList pakt kan je hierin al je plaajtes zetten @ designtime. Dan worden al je plaatjes automatisch al *IN* je exe neergezet, en hoef je geen plaatjes meer los mee te leveren.
Bij een TImageList wordt er wel vanuit gegaan dat alle images evengroot zijn.

Een andere optie is om te kijken naar de cards.dll, die standaard bij windows zit. Er zijn tal van componentjes te vinden die een wrapper zijn om deze dll. Dan hoef je voor je kaarten in ieder geval geen plaatjes meer toe te voegen.

- This line is intentionally left blank -

• Kevinp
Knutselsmurf schreef op 20 maart 2004 @ 17:19:
[...]

Bij een TImageList wordt er wel vanuit gegaan dat alle images evengroot zijn.

Een andere optie is om te kijken naar de cards.dll, die standaard bij windows zit. Er zijn tal van componentjes te vinden die een wrapper zijn om deze dll. Dan hoef je voor je kaarten in ieder geval geen plaatjes meer toe te voegen.
.

dit is niet zo'n probleem, het zijn allemaal kaarten dus ik denk dat ik voor deze oplossing ga. en bij cards.dll ben je afhalkelijk van de locatie(dit verschild bij winxp en 98.

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:56

Tomatoman

Fulltime prutser

kevinp schreef op 22 maart 2004 @ 18:54:
[...]
.

dit is niet zo'n probleem, het zijn allemaal kaarten dus ik denk dat ik voor deze oplossing ga. en bij cards.dll ben je afhalkelijk van de locatie(dit verschild bij winxp en 98.
Cards.dll staat altijd in het dll search path. Je bent dus niet afhankelijk van de locatie. Alleen Windows NT is afwijkend, omdat de DLL daar cards32.dll heet.

[ Voor 10% gewijzigd door Tomatoman op 23-03-2004 13:37 ]

Een goede grap mag vrienden kosten.

Pagina: 1