Toon posts:

Plextor PX504A --> wordt dual layer mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Laatste tijd lees ik dat sommige dvdbranders een firmwareupdate zullen krijgen zodat ze dual layer kunnen gaan schrijven... Ik vroeg me af of dit voor de Plextor PX504A ook het geval is. Ik heb dit brandertje enkele maanden, en het zou handig zijn moest ik die update binnen afzienbare tijd kunnen doen. Weten jullie hier iets meer?

Greetz,

DaxBoy

Verwijderd

voor zover ik weet, was dat trucje alleen mogelijk bij de pioneer 106 & 107.
zou natuurlijk zeer mooi zijn als het bij de plextor ook lukte (in het troste bezit van een PX-708A).

• Twist
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik snap niet hoe iedereen toch denkt dat door middel van een simpel firmware updateje je hele brander opeens anders wordt. Dit hele gerucht is trouwens al 100x ontkracht (zie dit forum en artikels op FP).

Bovendien is het ook niet logisch als je er even over nadenkt, want als die branders wel dual layer zouden kunnen branden was hier natuurlijk al lang veel reclame voor gemaakt.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 18:59:
voor zover ik weet, was dat trucje alleen mogelijk bij de pioneer 106 & 107.
zou natuurlijk zeer mooi zijn als het bij de plextor ook lukte (in het troste bezit van een PX-708A).
Dat "truukje" lukte ook alleen door de 106 en de 107 van Pioneer hardwarematig aan te passen. Ze wilden hiermee alleen aantonen dat het niet moeilijk was het huidige loopwerk op gemakkelijke wijze was aan te passen naar Dual Layer, zodat de productielijn niet gigantisch aangepast hoeft te worden om ook Dual Layer drives te maken.

Het toevoegen van Dual Layer functionaliteit door alleen een firmware upgrade toe te passen is echt een fabeltje.

En intussen heeft Pioneer dus mooi een hele zooi 106-en verkocht aan gelovige tweakers.....

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik