Pc dood? (P4C800Deluxe)

Pagina: 1
Acties:

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-07 12:27
Gister dacht ik eens mijn geheugen wat over te clocken. Het lukte aardig. Maar op een gegeven moment liep ik tegen een groot probleem. Nadat ik weer de timings van mijn geheugen wat strakker had ingesteld en mijn pc-rebootte, kreeg ik een zwart scherm en de vocal van asus zei: "System Failed CPU test". Ik kan dus niet in de bios om alles op default gezet. Ook heb ik de Cmos al gecleared.

Wat moet ik nu?

edit: ow en ik heb een revision 2 bord dus het lijkt me niet de welbekende soldeerfout achterop het bord.

[ Voor 14% gewijzigd door DaTiezl op 19-03-2004 18:22 ]

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Verwijderd

de batterij eruit halen en ff een half uurtje wachten. dals dat niet werkt kun je alles uit koppelen{voeding enz.} en weer aansluiten.
zo kaal mogelijk opstarten{alleen cpu+mem+mobo}en steeds 1tje bydoen

• DaTiezl
Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 18:00:
de batterij eruit halen en ff een half uurtje wachten. dals dat niet werkt kun je alles uit koppelen{voeding enz.} en weer aansluiten.
zo kaal mogelijk opstarten{alleen cpu+mem+mobo}en steeds 1tje bydoen
werkt niet... :s

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-07 07:51

t!mP

is inflatie gevoelig

Als je ons verteld wat je allemaal al gedaan hebt kunnen we je wat gerichter helpen.

Batterij eruit en niet 1! min dat werkt vaak niet. Je zegt dat je het gedaan hebt maar ook voor een aantal minuten?

Heb je dual channel ? Boot dan bv ff met 1 reepje etc etc. Maar aangezien je nog steeds een zwart scherm krijg lijkt het me gewoon wel 'n kwestie van de batterij eruit halen:p. Probeer kaal te starten zoals post hierboven beschreef.
Enkel vga 1 reepje mem cpu. etc

• DaTiezl
t!mP schreef op 19 maart 2004 @ 18:59:
[...]

Als je ons verteld wat je allemaal al gedaan hebt kunnen we je wat gerichter helpen.

Batterij eruit en niet 1! min dat werkt vaak niet. Je zegt dat je het gedaan hebt maar ook voor een aantal minuten?

Heb je dual channel ? Boot dan bv ff met 1 reepje etc etc. Maar aangezien je nog steeds een zwart scherm krijg lijkt het me gewoon wel 'n kwestie van de batterij eruit halen:p. Probeer kaal te starten zoals post hierboven beschreef.
Enkel vga 1 reepje mem cpu. etc
Ik heb dus de Cmos gecleared, de batterij eruitgehaald 30min. Kaal gestart. Gestart met 1 mem-reepje (norm. draai ik iid dual channel).

Verwijderd

klinkt mss dom, maar bij BIOS-resetten moet je ook je voeding uitzetten, anders blijfthet ding toch onder stroom...

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:23

n00bs

Het is weer Zomer!

Heb jij jouw CPU voltage ook omhoog gezet? En zoja, hoe hoog?

• DaTiezl
@ Birkoff_ :
Bij het resetten van de bios heb ik de stroom eraf gehaald...

@ n00bs :
Ik eh idd mijn Vcore hoger gezet een hele tijd geleden maar ik ben nooit hoger gegaan dan 1.68V. Ik weet van het Pentium Sudden Death Syndroom af... :s

Ik twijfel of ik niet met het moederbord terug ga naar de leverancier. Ik had een overgelocked systeem dus zal het niet binnen de garantie vallen. Mijn vraag is of ze dit kunnen zien aan het moederbord?

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

1.68V tja... een kleine wisseling in je spanning en je zit over de 1.7V heen. Anyway je CMOS is gecleared dus niemand kan zien dat je overgeclocked hebt ;)
Maar ik persoonlijk denk eerder aan een dode CPU dan Mobo

• DaTiezl
En aan de proc? kun je het daaraan zien?

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Tenzij je dat ding openmaakt en onder een microscoop doet :) en dat zal wel niet zo snel gebeuren :)

• DaTiezl
ok dan... dus gewoon garantie claimen ? :p

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik had ongeveer hetzelfde met de E versie van dit mobo. Had dezelfde tests uitgevoerd alleen niet allebei de reepjes apart getest. Bleek toch net dat ene reepje kapot. 8)7

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-07 20:21

Gamer

Electrified

blijven proberen, als ik mijn Corsair switch met de OCZ, start het mobo ook niet op.
oplossing : terwijl hij boot (wat hij dus niet doet) voeding ontkoppelen (knopje).
if not, try again.

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• DaTiezl
Ik heb nu ook nog een keer de 2 mems appart getest..maar nosteeds hetzelfde resultaat... |:( ;(

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:25

Dark

who tweaked the light?

Dit is een sluiting van 2 soldeer punten onder op het moederbord. ik weet 99% zeker dat dit ook bij jou zo is...

ik had precies hetzelfde, zie de topic Asus P4C800E (Deluxe) soldeerfout

foto staat een beetje onderaan

[ Voor 21% gewijzigd door Dark op 20-03-2004 19:23 ]

• Dark

Dark

who tweaked the light?

... dubbel ... sorry

[ Voor 96% gewijzigd door Dark op 20-03-2004 19:22 ]

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:11

DataGhost

iPL dev

Dark schreef op 20 maart 2004 @ 19:19:
Dit is een sluiting van 2 soldeer punten onder op het moederbord. ik weet 99% zeker dat dit ook bij jou zo is...

ik had precies hetzelfde, zie de topic Asus P4C800E (Deluxe) soldeerfout

foto staat een beetje onderaan
dat zegt ie toch :? , heeft ie geen last van (nieuwer mobo)

• Dark

Dark

who tweaked the light?

ik zou het toch ff nakijken... ff het bracket los halen, en onderkant bekijken kan iig geen kwaad

[ Voor 53% gewijzigd door Dark op 20-03-2004 19:32 ]

• DaTiezl
Overal op internet staat dat dit alleen bij revision 1 het geval is en aangezien ik een r. 2 heb... Ik heb dus mijn moederbord+proc teruggebracht voor een test... Ik kijk wel wat eruit rolt...

[edit:] Proc getest op ander mobo.... werkt perfect! O-) Andere proc. in moederbord...same problem. Conclusie Moederbord F*cked. Nu ff kijken of het die soldeerfout is.... Soon results...

[ Voor 34% gewijzigd door DaTiezl op 21-03-2004 19:31 ]

• DaTiezl
Nadat de brackets zijn losgehaald blijkt het dat het niet het welbekende soldeerprobleem was. Mijn moederbord is ergens anders aan overleden.

Nu is mijn vraag wat de oorzaak zou kunnen zijn? Is het mogelijk dat een moederbord overlijdt aan een te hore FSB instelling? Ik had em in de bios op 235 staan geloof ik..

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Ah okee, gelukkig was het niet de soldeerfout dan, ik moet ook bekennen dat ik in mijn enhausiastme over de herkenning het versienr van je boardje in eerste instantie over het hoofd had gezien. Maar je weet nooit, de beschijving klopte zo goed met mijn eerdere probs, iig was dat het dus niet.

235 lijkt me niet een fsb waar dit boardje aan doodgaat hoor, zelf heb ik er een 2.4c op die rond de 275 fsb draait, dus lijkt me niet dat 235 al probs zou kunnen geven?

ik denk dat je pech hebt gehad met een boardje waar iets mee mis is, maar wat het exact is, dat valt moeilijk te achterhalen, als je kan rma-en of ruilen; doen!
Pagina: 1