Toon posts:

[WinXpPro] LEEG Blauw scherm?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallow

neej dit keer gaat het niet over een gewoon foutcode blauw scherm.. maar een blauw, compleet leeg scherm.....
geen foutcode niks...

weet iemand wat het kan zijn...
ik was niks bijzonders aant doen, msn stond aan meer niet eigenlijk. ik heb het nog nie eerder gehad. maar vond het erg vaag. niks reageerde meer. reset knop moeten indrukken..

alvast bedankt voor je antwoord...

Mzzls

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-05 22:17
Ik zie dat hier nog geen antwoord op gegeven is.....

Ik heb dit gezeik dus ook sinds 2 dagen..... heb er inmiddels een schone installatie van gemaakt, virssuen gechecked met 3 verschillende progsels maar die ellende blijft.....

Is hierover nog niks bekend verder? aangezien het topic al enige maanden oud is.

Verwijderd

To anyone that might've been interested...

It turned out to be a problem with the HDD (so I'm assuming). I'm not 100% sure with that though. Eventually, the PC died...sort of. The PSU wasn't working for a short while, then it did but the fan on it wouldn't work...then everything on it was visibly fine. I took it to get repaired and was told the only problem with it (the PC) is the HDD (I knew there was a problem with this for a few months now).

So, now I'm waiting for a HDD to be shipped to me and hopefully that blue screen problem will have been solved.
bron

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Heb het ook, maar aan de HDD`s ligt het niet (zijn beide nieuw en de PSU heeft ook gewoon genoeg, bij mij was het gewoon hitte :P)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Hier staat nog wel iets interessants :)

• ScooBY_DoO
Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 16:09:
Hier staat nog wel iets interessants :)
Hmzz.... W2000 draai ik niet.... FAT draai ik ook niet....en partities heeft mn schijf ook niet en verder staat er alleen maar abacadabra as je het mij vraagt :)
Tis een raptor van 2mnd oud ofzo....
Warmte lijkt me ook errug stug.... en psu lijkt me ook meer dan afdoende.....

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-04 16:36
ScooBY_DoO schreef op 29 juli 2004 @ 16:47:
[...]

Hmzz.... W2000 draai ik niet.... FAT draai ik ook niet....en partities heeft mn schijf ook niet en verder staat er alleen maar abacadabra as je het mij vraagt :)
Tis een raptor van 2mnd oud ofzo....
Warmte lijkt me ook errug stug.... en psu lijkt me ook meer dan afdoende.....
Is best knap een gebruikte hdd zonder partities...
Je hebt toch een C ofniet? Ja? Dan heb je partities

• Jikra
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-12-2025
(jarig!)
Op NTFS heten "partities" volumes.
Iets meer info graag. Is het een keertje voorgekomen, of kun je nu helemaal niks meer met de computer.
Wat zeggen eventviewer en device manager?

Jikra

• ScooBY_DoO
Het begon met 1x volledig blauw.
Toen bsod met bad-pool-caller, daarna nog eens.
Toen weer een volledig blauwe.
Format, clean install =====>
Volledig blauw......3e x dus.
Enigste verschil wat ik zelf zo zie is dat ik DX9.c heb geinstalleerd verder geen rare dingen gedaan.
Alles is virusvij.... temperaturen zijn goed.... tsja..

Devicemanager..... (aka taakbeheer? ikke XP NL) die kan niks zeggen want alles staat vast als een huis op het moment dat ie geheel blauw is....

• Jikra
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-12-2025
(jarig!)
Devicemanager is de lijst van geinstalleerde hardware (rechtsklik mijn computer, eigenschappen > hardware (oid in het nederlands) > device manager (ik weet niet MS's Nederlandse equivalent) die XP ziet. Daar kunnen ook foutmeldingen staan

Bios al eens geupdate/geflashed?
Het enige dat je imho nog rest is alle componenten stuk voor stuk in een ander systeem testen (er klinken ook geen systeempiepjes?). Dus hdd, mem, kabels eerst uitsluiten door te verifiëren dat ze op een ander systeem werken. Zelfde voor CPU / videokaart. Is alles goed, dan is je mobo verrot

Jikra

• ScooBY_DoO
Hmmzz.... vage sjit....
Ik ben er inmiddels na vele uren geklooi achter gekomen dat ie vastloopt tijdens het gebruik van Mirc.... zodra ik er wat mee d/l dan na een korte tijd ramt ie mn hele pc dus lam!
Ik gebruik het programma al tijden, heb net de laatste versie er nog maar eens opgezet maar het euvel blijft.
Heb er vele testuren opzitten zonder Mirc en dan blijft de pc wel gewoon lopen.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Firewall draaien? --> uitzetten en dan Mirc gebruiken

Alle patches van Microsoft geïnstalleerd? --> clean install en dan kijken of het probleem nog voordoet

Juist niet alle patches geïnstalleerd --> installeren die hap :P

Ik had ook problemen met een recente patch. Er was iets gewijzigd waardoor mijn firewall niet goed meer omging met Mediaplayer. Dat was toen dag internetradio... :(

Edit:
En andere versie van Mirc eens opzoeken...

[ Voor 8% gewijzigd door Motrax op 01-08-2004 21:22 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• ScooBY_DoO
Vooralsnog een of andere worm die de boel leek te saboteren.
Deze is nu verwijderd en de probs lijken opgelost.
:)
Pagina: 1