Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] Trespa custom case PII-400 4HD's

Pagina: 1
Acties:
  • 401 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dEvio
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-11 15:17
Afbeeldingslocatie: http://www.carlebur.nl/cm/00_klein.jpg

Reden casemod:
Ik zag m'n grote siemens kast een beetje nutteloos veel ruimte in staan nemen en dacht, dat kan kleiner :). En ook omdat ik hier nog geen cases van trespa ben tegengekomen en het me leuk leek er een keer één te maken.

Uitgangspunten:
4hd's kunnen herbergen
Stil, 12cm fan (alleen de systeemschijf aan, de andere 3 schakelen na 3 min. uit)
Geen cd-rom of floppy
Oude onderdelen gebruiken, niet nieuw kopen
Net uiterlijk, geen lichtjes kermis

Materiaal:
6mm Trespa (70% houtvezel i.c.m. hars onder hoge druk samengeperst) voelt aan als hard plastic en wordt o.a. gebruikt als gevelbekleding en binnenwandafwerking.
voordelen:
- hard (i.t.t. mdf)
- sterk (daardoor dunne platen te gebruiken) (plexiglas wil nog wel eens buigen)
- goed te bewerken met vijl en schuurpapier
- brandvertragend
- makkelijk te spuiten
nadelen:
- slechte warmtegeleiding
- oppervlak kan schilferen (wanneer er een verkeerde zaag wordt gebruikt)
- zwaar

Gebruik:
Always-on file-, download-, backup-, ftp-server

System specs:
PII-400 passief gekoeld
128 MB 100 MHz RAM
Onboard 10/100 Mbit Lan
Onboard VGA
1x 160GB Maxtor 7200rpm 8MB liquid (system disk)
2x 80GB Western Digital 7200rpm 8MB
1x 40GB Maxtor 7200rpm 2MB
235W voeding
Papst 12cm fan + zalman fancontrollertje

Afbeeldingslocatie: http://www.carlebur.nl/cm/01_klein.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.carlebur.nl/cm/02_klein.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.carlebur.nl/cm/03_klein.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.carlebur.nl/cm/04_klein.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.carlebur.nl/cm/05_klein.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.carlebur.nl/cm/06_klein.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.carlebur.nl/cm/07_klein.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.carlebur.nl/cm/08_klein.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.carlebur.nl/cm/09_klein.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.carlebur.nl/cm/10_klein.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.carlebur.nl/cm/11_klein.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.carlebur.nl/cm/12_klein.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.carlebur.nl/cm/13_klein.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.carlebur.nl/cm/14_klein.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.carlebur.nl/cm/15_klein.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.carlebur.nl/cm/16_klein.jpg
Of alle plaatjes in één keer groot, voor de niet-modemmers.

> Het originele plan was alle aluminium hoekstrippen direct op het trespa te lijmen zodat er geen boutjes aan de buitenzijde zichtbaar werden. Uiteindelijk heb ik toch gekozen voor de boutjes om alles demontabel te houden, bleek wel zo handig voor het spuiten en met het verwisselen van de hd's enz.

> Het formaat van het kastje is terug te leiden naar de onderdelen die er in zitten. De hoogte komt voort uit het mobo met de voeding op de pci sloten, de diepte is de breedte van het mobo, en de breedte is de lengte van 2 hd's + insteek ruimte voor molex stekkers.

> In het frontje en de achterkant zit een alumium rooster met gaatjes van 3mm, zodat niet naar binnen gekeken kan worden, maar wel genoeg ventilatieopening aanwezig is.

> De verf is met spuitbussen aangebracht in twee lagen, eerst een acryl grondverf, daarna Hammerite met hamerslag effect op basis van alkydhars. De grondverf bleek nodig om een gelijkmatige verdeling van het hamerslag effect te krijgen.

> Tussen de printplaat van de voeding en de pci-sloten zit een plaatje plastic zodat de pinnetjes niet in de sloten steken, want dat vindt het moederbord niet fijn.

> De voetjes zijn gemaakt van een aluminium pijp waarvan ik ringen van 1 cm hoog heb gezaagd. Om een oppervlak te krijgen zodat ze aan de kast gemaakt konden worden heb ik ze opgevult met lijm uit een lijmpistool.

> De fancontroller is te bedienen aan de achterkant d.m.v. een aluminium knopje boven de ps/2 ingangen.

> Jullie zullen wel vinden dat ik te veel aandacht heb besteed aan zo'n licht computertje, maar ik ben er blij mee. Hij is stil, beter ogend dan ik had verwacht, en ik kan al m'n hd's erin kwijt.

> Over de temperatuur kan ik helaas nog nog niks zeggen, omdat ik dat niet kan meten. De systeem hd is tussen de 28-31 graden volgens Speedfan, van de andere hd's zijn de temps niet uit te lezen, maar dat maakt ook niet niet uit want ze staan toch bijna altijd uit. Verder moet ik nog wat meer testen want ik twijfel nog tussen deze 2 oplossingen. Ik heb gekozen voor de onderste optie, omdat hierbij de cpu en voeding veel koeler blijven. Met de fan op de langzaamste stand blijf de systeem hd stabiel op 31 graden, daarmee is het enige geluid dat hele pc maakt dat van deze hd, en dat is behoorlijk weinig.

[ Voor 20% gewijzigd door dEvio op 22-03-2004 14:46 ]

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:07
Leuk hoor. Dat wel, maar pas je topic ff aan.
Je verneukt de layout nogal.

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
ziet er zeker heel erg gelikt uit!!
maar word de temp niet te hoog ivm met die hdd's zo dicht op elkaar in die bracket??of zit ik er helemaal naast?
maar voor de rest echt een vette kast
mijn complimenten

www.degroot-it.nl

• Loogie
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-11 20:59
Zeker weten mooie casemod, inderdaad goed gelukt wat betreft klein + strakke look. :)

Hoelang heb je hier ongeveer aan gewerkt?

[ Voor 21% gewijzigd door Loogie op 19-03-2004 17:36 ]

Verwijderd

Dat ziet er zeker errrug vet uit!!

Qua koeling kun je mss ter hoogte vd pci/isa sloten nog iets doen, daar is ruimte zat.
Dat trespa, is dat duur? En hoe houdt het zich als je er in boort?

Keep up het goede werk.

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-11 15:09
Dit vind ik echt zwaar mooi _O_.

Maar worden die HDD's nu niet te heet? Ze zitten nogal dicht opelkaar.

tvw

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
mooi gedaan hoor :) ik vind het er erg strak uitzien

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11 10:45

Atmoz

Techno!!

Ziet er zeer goed uit :9~
Ook die foto's mooi gemaakt en verzorgt.
Heel strak. Vandaag zijn de tweakers goed bezig :)
Heb al een paar mooie dingen zien langskomen!!

• Hayfork
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09 20:55

Hayfork

Drinkin&Boardin

Mooie mod. lekker strak. geen gezeik. alles mooi afgewerkt... zeer goede mod verder... alleen de specs he... PII 400.. :D maarja je hebt toch niet meer nodig voor een servertje...

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

• dEvio
Temp in de kast kan ik niet meten, maar de hd's (lucht gaat er onder en boven langs) en de voeding blijven koel zat. Zelfs met de fan op z'n laagste stand waait het nog uit de voor- en achterkant.

In trespa moet wel eerst voorgeboord worden met een dun boortje, anders gaat het schilferen aan de zijde waar de boor er uit komt, maar verder goed te doen.

Hoe duur trespa is weet ik niet precies, ik heb dit restmateriaal van m'n vaders bedrijf vandaan :) .

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-11 09:38
Damn dat ziet er erg goed uit! Moooooooi afgewerkt zeg :)

* Oguz286 bookmarked even :P

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:07

_Ernst_

Mark It Zero!

Mooi gedaan! _/-\o_ Ziet er erg strak uit :*)

Voor die airflow zou ik voor optie één gaan. Warme lucht steigt toch altijd een beetje en kun je dus beter vanaf de zijkant aanzuigen, en krijgen de hd's en voeding toch meer rechtstreeks koele lucht van buitenaf.

Complimenten :)

Last.fm

• Exigence
  • Laatst online: 14:41

Exigence

dnkroz

Dat ziet er echt zeer :9~ uit. Professioneel afgewerkt _/-\o_

• idioteque
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

idioteque

Citius, Altius, Fortius

Ziet er erg strak uit, voor mijn eigen case mod waar ik in de vakantie aan wil beginnen heb ik ook zo'n alluminium rooster nodig, Waar heb je dit vandaan?

• Neobender
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 13:44
"This homepage has exceeded his traffic limit for one day blabla"
Iemand mirrors van de grote plaatjes?

Verwijderd

Echt mooi, geworden. ( ik zag ze net nog )

Anders mail ze ff naar mij, en dan upload ik ze voor je op mijn webserver.

Ps. MSN Kan ook ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2004 18:14 ]

• dEvio
Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 18:13:
Echt mooi, geworden. ( ik zag ze net nog )

Anders mail ze ff naar mij, en dan upload ik ze voor je op mijn webserver.

Ps. MSN Kan ook ;)
Heb jij dan wel een grotere limiet?

Verwijderd

dEvio schreef op 19 maart 2004 @ 18:15:
[...]

Heb jij dan wel een grotere limiet?
Ja hoor ;) 4 Gig per maand moet toch lukken ? ;)

Ps. ik heb je files nog !, Url wordt -> http://www.lam-lan.nl/GoT/filename.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2004 18:19 ]

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:47
ben wel benieuwd hoe 't is geworden, alleen zie ik geen plaatjes.. :P

upload ze anders ff naar PicServer.
goede uploadserver waar je bestanden tot 200kb kan uploaden..

Verwijderd

Hier stonden backup pictures :P

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2004 18:29 ]

• dEvio
Hopelijk houdt deze het langer :) .

Verwijderd

mooi gedaan, gewoon: netjes en strak

Verwijderd

Oeh very nice :)
dEvio schreef op 19 maart 2004 @ 17:23:
De systeem hd is tussen de 28-31 graden volgens Speedfan, van de andere hd's zijn de temps niet uit te lezen, maar dat maakt ook niet niet uit want ze staan toch bijna altijd uit. Verder moet ik nog wat meer testen want ik twijfel nog tussen deze 2 oplossingen.
Ik zou gaan voor optie 1, simpelweg omdat warme lucht stijgt ;)

• dEvio
Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 20:34:
Oeh very nice :)

[...]

Ik zou gaan voor optie 1, simpelweg omdat warme lucht stijgt ;)
Ik heb 'm nu op optie 2, zo maakt volgens mij de fan meer wervelingen in de kast, zodat de warme en koude lucht beter mengt. Om optie 1 namelijk echt goed te laten werken zou de fan aan de buitenkant van de kast gemonteerd moeten worden, en dat ziet er natuurlijk niet uit. Maarja, ik ben nog bezig met uitproberen....

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Mooi gedaan en een leuke oplossing voor de server. Hoe kom je aan die mooie aan/uit knop voorop. Die ziet er echt heel goed uit. (en is misschien wel iets voor Atmoz.)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• dEvio
hooglander1 schreef op 19 maart 2004 @ 21:26:
Mooi gedaan en een leuke oplossing voor de server. Hoe kom je aan die mooie aan/uit knop voorop. Die ziet er echt heel goed uit. (en is misschien wel iets voor Atmoz.)
Van de lokale electroboer, ik ben volgens mij wel zwaar afgezet (7,50 euro) :).

• idioteque
  • Niet online

idioteque

Citius, Altius, Fortius

Waarschijnlijk heb je over mijn vraag gelezen :)
Maar waar heb je die alumium rooster vandaan?

• dEvio
idioteque schreef op 19 maart 2004 @ 21:45:
Waarschijnlijk heb je over mijn vraag gelezen :)
Maar waar heb je die alumium rooster vandaan?
Bij de materiaalvoorziening van TU Delft Bouwkunde (voor makettes), maar dit soort dingen kom je ook nog wel eens tegen in de wat uitgebreidere gamma/praxis enz. alleen dan koop je meestal een veel te grote plaat.

Verwijderd

Ziet er egt heel strak uit.... mooi gedaan!

• Industrial_Life
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 23:28
Netjes hoor...

Mooie afwerking met dit toch wat ongewoon materiaal in casemoddersland :)
Erg strak gedaan, daar mag je best trots op zijn. Zeker mijn smaak !

btw. Zeer nettte openingspost _/-\o_

-

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Schön.. alleen een ding.. met zoveel HD's zou ik wel investeren in een iets sneller systeempje... een 2000+je met een mATX mobo van de ASRock en 256mb DDR hoeft niet meer dan 150 euro te kosten.. en dat raad ik je wel aan ;)

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

• dEvio
X-G schreef op 19 maart 2004 @ 22:19:
Schön.. alleen een ding.. met zoveel HD's zou ik wel investeren in een iets sneller systeempje... een 2000+je met een mATX mobo van de ASRock en 256mb DDR hoeft niet meer dan 150 euro te kosten.. en dat raad ik je wel aan ;)
Dan zou ik de uitgangspunten nog even lezen :).
Het systeempje is eigenlijk primair alleen bedoelt als opslagruimte, staat dus toch alleen maar te idlen.

• CARman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-12-2024
Lekker basic :)

Strakke kast zonder poespas. Very nice .........

Het enige dat ik persoonlijk jammer vind, is dat je bv niet zwarte verzonken inbusboutjes voor de montage van de panelen hebt gebruikt. Dat zou het geheel nog cleaner en strakker laten ogen. Nu steken de boutjes nogal af, vooral tegen de zwarte zijkanten.

Asrock Extreme9, AMD9590, Kraken X61, 32GB

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

erg strak en eenvoudig. Hou ik wel van. Alleen hoe precies heb je de voeding nu boven het mobo laten zweven?

• dEvio
henkleerssen schreef op 19 maart 2004 @ 22:37:
erg strak en eenvoudig. Hou ik wel van. Alleen hoe precies heb je de voeding nu boven het mobo laten zweven?
De voeding zweeft niet, hij staat gewoon op de pci-sloten, er zit wel een plaatje plastic tussen. Op een aantal plekken issie vastgezet met druppels lijm uit een lijmpistool (je weet wel die niet-geleidende/smeltende).

@CARman: Je hebt helemaal gelijk, dat is het nadeel van iets demontabel maken, het oogt nu idd erg 'boutig'. Verzinken is volgens mij geen optie omdat ik dan wel erg weining trespa overhoud, de dikte is namelijk maar 6 mm.

[ Voor 21% gewijzigd door dEvio op 19-03-2004 22:49 ]

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05:30

Maf

dEvio schreef op 19 maart 2004 @ 21:35:
[...]

Van de lokale electroboer, ik ben volgens mij wel zwaar afgezet (7,50 euro) :).
Je bent genaaid idd ;) 3 euro hier ;)

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

• Atmoz
  • Laatst online: 26-11 10:45

Atmoz

Techno!!

Maf schreef op 20 maart 2004 @ 03:07:
[...]

Je bent genaaid idd ;) 3 euro hier ;)
Waar is hier?
Ik ben idd ook opzoek naar wat "mooiere" knopjes.
Die rode rotdingen die ik altijd maar gebruik verzieken mijn projecten een beetje...

Verwijderd

Ah, zoiets wou ik ook net bouwen, :]
Alleen dan meer vierkant, het gaas en de style van de knopjes, iig heel erg mooi
Vooral hoe je de porten van je mobo heb afgewerkt

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:57

heuveltje

KoelkastFilosoof

1 van de mooiste custom cases die ik gezien heb _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door heuveltje op 20-03-2004 12:13 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• FiXeL
  • Laatst online: 17-04 17:33
dat ziet er mooi uit! strak design en erg netjes afgewerkt :)

modjes van dit nivo zie je niet zo vaak, erg mooi gemaakt!

Mn 3D printer blogje..

Verwijderd

restecp _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

wow, ziet er gelikt uit, wat mij betreft kan ie zo de winkel in voor een mooie prijs ;) vooral dat geperforeerde plaat ICM de grijze voorkant is erg mooi :9

• geez
  • Laatst online: 25-10 16:40
prachtig :)

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:34

BoAC

Memento mori

Gaaf gedaan!! Je brengt me op een idee ;) heb namelijk nog trespa staan hier dus..
Hecht die verf wel goed op trespa?

Verwijderd

Ziet er zeer netjes uit...

//offtopic
Heb jij iets met 50 cent? ^^
//offtopic

• h3ll
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Is dat toevallig zown desktop intel mobo ?

Mooi btw

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:57

Epsilon

Netjes hoor :)

Ik ben zelf nog op zoek naar die achterste grill plaat.

Dat is nl super mooi spul om zoiets mee afte werken idd :).

waar kan je die plaat halen ?

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05:30

Maf

atmoz schreef op 20 maart 2004 @ 08:34:
[...]

Waar is hier?
Ik ben idd ook opzoek naar wat "mooiere" knopjes.
Die rode rotdingen die ik altijd maar gebruik verzieken mijn projecten een beetje...
Radiobeurs Breda

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

Verwijderd

Zeer mooi gemaakt! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Dit is een hele goede custom case... :) :Y)

En ja, zoals sommigen al zeggen, die fans, kies optie 1, want warme lucht stijgt op dus dat is de beste plaats voor een outtake.. :)

• dEvio
@icezAz: In het maken van de gaten in de achtergril is ook behoorlijk wat tijd gaan zitten. Op het moment dat je de gaten hebt en je wil ze gaan bijvijlen wordt het lastig, het rooster is zo dun dat het snel omvouwd.

@BoAC: De verf houdt tot nog toe goed, het viel mij iig mee, ik dacht eerst ook dat het moeilijk te doen was. Goed schuren is de oplossing :) . Het probleem is eerder het hechten van de lak op de grondverf.

@gam0r: Die 50 cent had ik er bij gedaan voor de schaal.

@Ryan666: Ik heb het typenummer hier niet bij de hand, maar het is wel een vreemd model (L-vormig) en heeft ook onboard scsi.

@Epsilon: Die vraag is al gesteld, dit soort platen heb ik wel bij de gamma gezien, ook met vierkante gaatjes erin.

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:32
OMFG. als ik geen kast besteld had, voor mijn HDTV dan zou ik deze namaken...

• lexophilia
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-03-2023
In 1 woord :"Netjes"
is wel mooi om te zien dat een kast ook mooi kan zijn zonder kermis verlichting erin.

Ook mooi uitgewerkt en een totaal foto van alle onderdelen apart en mooi gesorteerd(dat mis ik vaak bij andere mods).

Over die HDD's ga ik niet zeuren, want die staan toch na 3 minuuten(3 stuks) uit, dus is der maar 1 hitte bron in de HDD bracket.....en anders plaats je gewoon ff een fannetje. is dat ook weer opgelost;)

PS: Ik moet eerlijk zeggen dat ik de reacties niet allemaal heb gelezen, dus ik zeg mischien wat anderen al hebben gezegd.

Knap gedaaan....hoeveelste CM is dat al voor je?(of hebbie werk in die richting?)

• dEvio
@lexophilia: Dit is de eerste keer dat ik een complete kast heb gemaakt, hiervoor heb ik alleen wat kleine modjes gedaan zoals een fancontrollertje aanbrengen en frontjes verven zoals je bij deze linker kast kan zien, ook ben ik nog wel eens bezig geweest met blowholes maken enzo.

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:32
dEvio, toen je begon, heb je toen iets van een bouw tekening gemaakt, oid?

• dEvio
Jep, staat op deze pagina, maar hier is het plaatje direct te zien.

De tekening is trouwens niet helemaal kloppent meer, want er zijn onderweg wat dingetjes gewijzigd, kijk o.a. maar naar het gedeelte bij de aan/uit knop, daar zit nu wat extra trespa voor de stijfheid van het frontje.

• PcFer
  • Laatst online: 26-11 22:05
Zeer vet gedaan _/-\o_ , ook heel mooi afgewerkt.
Ik ga binnenkort ook een case maken, maar ik was nog niet op het idee gekomen dat je ook trespa kon gebruiken. >:)

• ThaDheiz NL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-11 22:58
Jep, staat op deze pagina, maar hier is het plaatje direct te zien.

De tekening is trouwens niet helemaal kloppent meer, want er zijn onderweg wat dingetjes gewijzigd, kijk o.a. maar naar het gedeelte bij de aan/uit knop, daar zit nu wat extra trespa voor de stijfheid van het frontje.
en ik eerst denken dat dit z'n huidige case was :+

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

ik kan niet anders zeggen dan zeer strak en erg mooi afgewerkt. het is ook te zien dat je de tijd ervoor had of ervoor nam..
want aan de achterkant met die aansluitingen ben ik te lui voor en had ik dus anders opgelost door zon plaatje te gebruiken..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• droeftoeter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-06 00:34
super strakke mod, erg nice

mooi materiaal ook en origineel :)

[ Voor 45% gewijzigd door droeftoeter op 30-03-2004 03:37 ]

• Dutch_guy
  • Laatst online: 04-11 09:21

Dutch_guy

WYSIWYG

Goh, wat een mooie kast zeg. Ik ben vooral erg onder de indruk van de netheid waarmee je dit hebt gedaan. Ik kan gewoon geen onregelmatigheden of scheve dingen vinden.

En dat vind ik nou zo mooi. Echt complimenten!

Pay peanuts get monkeys !

• dEvio
Bedankt voor alle (bijna) onverdeeld positieve reacties.
Het servertje draait al weer anderhalve week 24/7, en het werkt allemaal perfect.

Ik ben er trouwens ook achtergekomen (op de harde manier) dat de heatsinks van de voeding niet alleen onder spanning staan als de server aan staat, maar ook als alleen de voedingsstekker er in zit :). Niet dat dit erg is, maar ik vond het een beetje vreemd.

• Nebuch
  • Laatst online: 15-10 21:38
Ook van mij complimenten.
Het ziet er netjes en strak uit en is erg goed verzorgd.

Ik had alleen nog een vraagje. Dat glimmende zwarte. Heb je daar iets bijzonders mee gedaan of is het de hammerite spul dat die glans van zichzelf geeft??

• dEvio
Het hammerite heeft de glans van zichzelf, echter spiegelglad zal het niet worden omdat er hamerslageffect in zit (maar is ook verkrijgbaar zonder).

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-11 21:00
Jah ik vind 'em ook vet. Door dat rooster en hammerite heeft het wat retro/vintage achtigs.
Is trespa geen volkunststof?
De voedingsprint behoeft misschien nog wat electromagnetische afscherming tegen storingen...

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

• Xiqum
  • Laatst online: 26-11 09:10
Ziet er mooi uit lekker compact zow :)
Top werk ik moet ook nog eigen server case maken dus weer wat inspiratie van deze case, dank u :)

• IFASS
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-02 12:45
ziet er idd sehr mooi uit, vooral met die hd-ophanging, das een leuk ideetje :)

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Leuke casemod (leeft C&E weer op?)

Maaaar ik heb nog ff een paar vraagjes:
-Is dat trespa niet goed te lijmen, want er zitten nogal veel schroeven in?
-Je verteld over het gebruik van een goede zaag. Wat voor zaag moet je gebruiken om trespa te zagen?
-Hoe dun is dat trespa verkrijgbaar?

[ Voor 8% gewijzigd door -DarkShadow- op 30-03-2004 20:32 . Reden: dun ]

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

• dEvio
@Websel: Nee :), en ik heb nog geen problemen gehad met een te weinig aan electromagnetische afscherming.
-DarkShadow- schreef op 30 maart 2004 @ 20:29:
Leuke casemod (leeft C&E weer op?)

Maaaar ik heb nog ff een paar vraagjes:
-Is dat trespa niet goed te lijmen, want er zitten nogal veel schroeven in?
-Je verteld over het gebruik van een goede zaag. Wat voor zaag moet je gebruiken om trespa te zagen?
-Hoe dun is dat trespa verkrijgbaar?
Ja, trespa is te lijmen, alleen niet direct maar met/op hoekprofielen. Ik heb boutjes gebruikt omdat het dan demontabel is.
Dit trespa is gezaagd met een speciale fijntandige cirkelzaag. Met een decoupeerzaag is het ook te doen, maar dan is het moeilijker lange stukken recht te zagen. Voor een decoupeerzaag kan je het beste zo'n zaagblad nemen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
NIET:    WEL:

| |      | |
| \      |  \
|  \     |   \  
|   \    |   /  
|  __\   |  /
| |      | |
| \      |  \
|  \     |   \  
|   \    |   /  
|  __\   |  /
| |      | |
(als je begrijpt wat ik bedoel)

De dikte van het trespa dat hier gebruikt is is 6 mm maar het is er ook dikker (8, 10, 13, 16, 20 en 25 mm), dunner weet ik niet. En trespa is een merknaam, het kan bij de doe-het-zelf zaak dus onder een andere naam verkocht worden.

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
dEvio schreef op 30 maart 2004 @ 22:14:
@Websel: Nee :), en ik heb nog geen problemen gehad met een te weinig aan electromagnetische afscherming.
Ja ik begrijp wat je bedoelt :P

Ik heb al platen gevonden van 3mm. Met een paar hoekprofielen eigenlijk ideaal voor casemods. Lekker gemakkelijk te bewerken en een gelikt uiterlijk.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:34

BoAC

Memento mori

dEvio schreef op 30 maart 2004 @ 22:14:
@Websel:
[...]
Met een decoupeerzaag is het ook te doen, maar dan is het moeilijker lange stukken recht te zagen.
[...]
Balkje erlangs (vastgezet met lijmklemmen) en dan lukt het ook ;)
Ik gebruikte voor het zagen gewone hout-zaagjes maar die zijn dan wel gauw bot!!

[ Voor 5% gewijzigd door BoAC op 31-03-2004 14:08 ]

• snooze
  • Laatst online: 27-07 16:28

snooze

kinda busy atm.

ziet er goed uit maar waarom vervang je die boutjes niet door mooie inbus boutjes ofzo dat zou het puntje op de i zijn imho.
Is vind ik het enige minpuntje aan je mod.

weet iemand nog een leuke signature?

Verwijderd

echt super knutselwerkje

• dEvio
snooze schreef op 31 maart 2004 @ 17:52:
ziet er goed uit maar waarom vervang je die boutjes niet door mooie inbus boutjes ofzo dat zou het puntje op de i zijn imho.
Is vind ik het enige minpuntje aan je mod.
Het is al eerder genoemd en je hebt gelijk. Ik ga ze zeker gebruiken in een eventuele volgende mod.
Pagina: 1