Overtuiging, godsdienst, theologie.Hoe denk jij?

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-12-2025

Karel V

Een simpele ziel

Topicstarter
Wat is jou overtuiging/ theologie/ godsdienst?
De bedoeling van dit Topic is dat je uitlegt wat jou overtuiging/ manier van denken is.
B.v. Je geeft aan dat je atheist bent, en wat je daar onder verstaat.
Eigenlijk jou vizie/gedachtengoed. Maakt niet uit wat dat is. Satanist/ Evoluthionair/ protestants/ Bhoeddist... etc. Geef daar een korte uitleg over wat dat inhoudt, en ook vragen stellen waarom de ander daarvoor kiest. Maar probeer er wel voor te zorgen dat het niet een hele discussie wordt over een overtuiging, waardoor andere gedachtengoed niet aan de orde komt.
Ik ben zeer benieuwd :) .
offtopic:
Ik geef hier nog niet direct weer hoe ik het zie, omdat anders het risico groot is dat er steeds over hetzelfde onderwerp gediscusieerd wordt. Eigenlijk is het de bedoeling, om hier alle denkwerelden een beetje bij elkaar te zetten, met een gezellige discussie er tussen.

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Opsomtopics zijn niet de bedoeling in W&L of GoT. Bovendien gaat dit een veel te breed spectrum aan levensbeschouwingen: zo krijg je eigenlijk half W&L in één topic, want W&L is voor de helft bedoeld voor discussie over levensbeschouwelijke onderwerpen. Ten derde is dit topic heel gevaarlijk: iemand gaat hier verkondigen wat zijn mening is en je kan er donder op zeggen dat mensen het daarmee oneens zijn, waarbij je dus iemands persoonlijke overtuiging probeert te veranderen, gericht op een specifiek persoon. Het gaat over personen zelf en dat is al snel erg flamegevoelig. Om deze drie redenen lijkt het me beter dit topic te sluiten.

Als je vragen over specifieke levensovertuigingen hebt, dan lijkt het me beter dat je daar achtergrondonderzoek over doet op internet (er zijn voldoende plaatsen te vinden waar mensen uitleggen wat ze vinden en waarom) en er dan gerichte vragen over stelt.

[ Voor 17% gewijzigd door Confusion op 19-03-2004 17:41 ]

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Dit topic is gesloten.