[CAD] Hoe dwg-files te beveiligen?

Pagina: 1
Acties:
  • 446 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

Topicstarter
Hey allemaal,

ik heb een website waarin een onderdeel zit waarbij een gebruiker na inloggen toegang krijgt tot AutoCAD tekeningen. Het is de bedoeling dat de gebruiker die dan kan inzien en eventueel afdrukken, maar het moet onmogelijk zijn om er dingen aan te wijzigen.

Hoe kan ik dat bereiken? Moet ik het zoeken in de manier waarop ik de files aanbied of moet ik de files gaan beveiligen en zo ja, kan dat op een gratis manier? (kan namelijk wel met bijvoorbeeld CadLock)

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:36
Is een ander formaat (PDF?) geen optie? :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

Topicstarter
Vooralsnog niet ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Dexter op 19-03-2004 17:23 ]

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
van een site geplukt, maar kost later wel weer geld........
Drawing Security
Al geruime tijd bestaat de wens van gebruikers om AutoCAD-tekeningen te beveiligen. Nu is dat dan mogelijk. Een tekening kan zowel worden voorzien van een wachtwoord als een digitale handtekening. Indien de gebruiker echter het wachtwoord kwijt is heeft hij een groot probleem. Deze is namelijk op geen enkele wijze te achterhalen. Tijdens het plaatsen van een wachtwoord heeft de tekenaar de keuze uit verschillende encryptiemogelijkheden. Om gebruik te kunnen maken van een digitale handtekening moet hij echter wat meer doen. Op de website van www.verisign.com moet eerst een unieke digitale handtekening worden aangevraagd. De eerste zestig dagen zijn gratis waarna de aanvrager een bedrag van ongeveer vijftien dollar per jaar betaalt. Deze digitale handtekening is na aanvraag ook direct in bijvoorbeeld Outlook te gebruiken. Het plaatsen van een digitale handtekening gebeurt bij het opslaan van een tekening. Hiermee is duidelijk dat een tekening voorzien van een digitale handtekening niet meer mag worden gewijzigd.In de Windows-verkenners is direct al te zien of er op een bestand een digitale handtekening is geplaatst. Voor het plaatsen van een digitale handtekening op meerdere tekeningen kan de gebruiker het externe Attach Digital Signatures gebruiken. Indien iemand anders toch een tekening aanpast voorzien van een digitale handtekening is de handtekening niet meer geldig, .
Valt me op dat "Tekeningen beveiligen" en "AutoCAD 2004" steeds met elkaar samenvallen in een zoekopdracht. Waarschijnlijk is die functie al geimplanteerd in deze versie!!!???

[ Voor 7% gewijzigd door HyperTrophy op 20-03-2004 17:19 ]

• constructor
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:25
Ik dacht dat het vanaf acad 2004 mogelijk was om een dwg te beveiligen met pasword en hem als pic te websharen.

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
te laat!
Pagina: 1