[Schotel] via de tv kanalen kiezen

Pagina: 1
Acties:

• Siliakus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-07 14:58
Allemaal,

mijn ouders maken sinds kort gebruik van een schotel voor hun tv ontvangst. Alleen blijkt het natuurlijk weer lastig te zijn om met minimaal 2 afstandsbedieningen te werken (receiver van de schotel + tv).

Is er ook een schotel-receiver op de markt welke de door de tv opgevraagde kanalen doorgeeft, waarmee je het volume alleen op de tv hoeft te regelen etc?

Dus dat zappen via de tv gebeurt zeg maar?

Via de search op GOT als op sat4all kwam ik niet veel verder, ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:09

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Siliakus schreef op 19 maart 2004 @ 16:59:
Allemaal,

mijn ouders maken sinds kort gebruik van een schotel voor hun tv ontvangst. Alleen blijkt het natuurlijk weer lastig te zijn om met minimaal 2 afstandsbedieningen te werken (receiver van de schotel + tv).

Is er ook een schotel-receiver op de markt welke de door de tv opgevraagde kanalen doorgeeft, waarmee je het volume alleen op de tv hoeft te regelen etc?

Dus dat zappen via de tv gebeurt zeg maar?

Via de search op GOT als op sat4all kwam ik niet veel verder, ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen!
Waarschijnlijk niet, en als de oplossingen bestaan zijn ze onbetaalbaar.

Beter is om een universele AB te kopen, zodat als je kanalen wilt zappen dat de AB zapt op de satelliet receiver en als je volume doet, dat de AB dat doet op de TV.

Ik doe eigenlijk hetzelfde maar dan andersom met mijn universele AB:
Zappen op de TV, volume op m'n receiver... zonder een extra knopje in te drukken. (geluid van me TV staat nooit op de TV aan... altijd via receiver).

Alles kan stuk.

• Siliakus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-07 14:58
En welke afstandsbediening heb je ? :>

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Er zijn ook satelliet receivers die een afstandsbediening bij leveren die ook geschikt is voor je TV (eigenlijk een universele ab die voorgeprogrammeerd is voor de satelliet). Bijv. Dreambox 7000s , Force 1144s

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:09

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Siliakus schreef op 19 maart 2004 @ 17:25:
En welke afstandsbediening heb je ? :>
De bijgeleverder AB van m'n receiver-> Kan alles bedienen (DVD, Video, TV ... ook al is het van andere merken)
Ik kan zo snel niet ontdekken welk model dat is (is een Sony iig).

Je moet hier gewoon een multifunctionele (mag voorgeprogrammeerd zijn) AB voor hebben. Kun je gewoon in de gemiddelde hifi zaak krijgen.

Alles kan stuk.