[Win2k3]Authenticated Users

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• Apolloc
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-02 22:09
Kan iemand mij misschien vertellen hoe het volgende probleem is op te lossen
of me verwijzen naar een documentatie.

Onder Active Directory ontbreek me "Authenticated Users" staat niet in me Builtin map
en ook niet onder Users. Als ik de zoek optie gebruik is hij niet te vinden, zelf niet als ik
de "Enter the objects names to select box" en dan "Check Names" doe. Je zou dus zeggen
hij bestaat gewoon niet, maar nu komt het leuke, als ik vervolgens de groep Authenticated Users
wil aanmaken, krijg ik de melding dat dat niet gaat omdat de groep Authenticated Users
al bestaat.

Heb heel google en tweakers board en weet ik wat nog niet meer al afgezocht maar
nergens vindt ik hier iets over.

Hopelijk dat iemand hier me verder kan helpen

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Je zou een AD query kunnen maken die je alle gebruikers/groepen toont, dat kan je (in 2K altans) met de AD mmc. als hij daarin gevonden wordt dan kan je ook zien waar hij zit. :)

You don't need eyes to see, you need vision

• Apolloc
  • Laatst online: 10-02 22:09
Helaas, ook op die manier konden we hem niet vinden :'(

• Pinyin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-06-2025
Is er wel een groep "geverifieerde gebruikers"? :P

Verwijderd

Misschien dat de rechten op de "OU" Built-in niet correct staan waardoor Administrators geen list rechten hebben op deze "OU."

Ik maak van deze "feature" gebruik om de Administrators en hun OU's volledig te verbergen voor Account Operators.

Je zou ook ADSI Edit kunnen gebruiken om te kijken of deze groep er uberhaupt tussen staat. Misschien is hij wel per ongeluk in bijvoorbeeld de NTDS Quotas OU gezet.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

"Authenticated Users" is ook helemaal geen groep, in die zin dat je er users of andere groepen lid van kunt maken. Het is een verzameling users die aan een bepaald criterium (Authenticated) voldoet. En het is een "Reserved Name"; je kunt dus geen groep of user aanmaken met die naam. Hetzelfde geldt voor "Everyone"; vin je ook niet terug in ADUC en toch kun je geen groep met die naam aanmaken

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.