[XP] Opstarten tijdens aanmelden

Pagina: 1
Acties:

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:39
Ik zit al een tijd met het probleem dat ik wel een wachtwoord wil opgeven bij het starten van windows (niet in het bios dus, ik vind mn welkom scherm mooi :)), maar ik heb dan het liefst dat ie op de achtergrond al mijn progs al start.
dus ik wil een soort van automatische aanmelding bij het starten maar ik moet nog wel mn wachtwoord op moeten geven voordat ik erop kan. ik zou echter niet weten hoe dit moet en of het uberhaupt mogelijk is.
het liefst gebruik ik hiervoor gewoon het xp aanmeld scherm (eigen 'skin') en niet een of ander progsel wat pas start na mn andere progs (dan heeft het ook geen zin of wel :/)

de reden: ik start nogal wat programma's in de achtergrond, die wil ik ook graag elke keer hebben. de meeste tijd kost wel mIRC, 50 kanalen openen... daarom is het fijn dat ik mijn comp aanzet en ff iets anders ga doen (meestal ff snel wc, maar dan staat ie al op mijn aanmeld scherm te w88 op wachtwoord) en dat ik dan alleen mijn wachtwoord hoef in te vullen, dat het er gelijk staat.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:38
Dat kan niet. Wat wel kan: computer laten opstarten met automatisch wachtwoord, link naar "lock computer" in je opstartmenu

Edit: snelkoppling naar "rundll32.exe user32.dll,LockWorkStation" dus

[ Voor 47% gewijzigd door sig69 op 19-03-2004 16:50 ]

Roomba E5 te koop

• DataGhost
kijk dat is ook leuk :) dankje ik zal het gelijk in me registry gooien en dan met tweakui automatisch aanmelden :)

• DataGhost
nog even voor de andere tweakers die dit wel mooi vinden: ik heb nu een string aangemaakt in HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
die heet Autolock (staat bovenaan voor de zekerheid dus) en erin staat
"rundll32.exe user32.dll,LockWorkStation", zonder de aanhalingstekens (anders denkt ie dat het 1 programma is met een spatie in de bestandsnaam)
dan stel je bij tweakui in dat ie automatisch aanmeldt met jouw naam en password, de volgende keer dat je hem start zie je even je login scherm achtergrond, dan heel even windows en dan schiet ie gelijk terug op het login scherm

werkt perfect :) en ofc heel veel bedankt sig69

ok nu mag er een slotje op voor mijn part

[ Voor 4% gewijzigd door DataGhost op 20-03-2004 08:37 ]

Verwijderd

zeer handig als paranoide single-user pc-gebruiker. (als je dus niet wilt dat anderen aan je pc komen).

• sig69
Fijn dat het werkt. Ik vraag me alleen af waarom:
-Je tweakui gebruikt voor het automatisch aanmelden (zit ook gewoon in xp)
-Je niet gewoon een snelkoppeling in je opstartmenu zet naar de rundll etc. Is naar mijn idee makkelijker. Maar goed, in je register werkt ook idd.

Roomba E5 te koop

• DataGhost
sig69 schreef op 22 maart 2004 @ 13:20:
Fijn dat het werkt. Ik vraag me alleen af waarom:
-Je tweakui gebruikt voor het automatisch aanmelden (zit ook gewoon in xp)
-Je niet gewoon een snelkoppeling in je opstartmenu zet naar de rundll etc. Is naar mijn idee makkelijker. Maar goed, in je register werkt ook idd.
gewoon in xp is zonder wachtwoord afaik....
en het register wordt eerder uitgevoerd dan de startup map, en de volgorde van die map is ook vernaaid |:(

• sig69
start | uitvoeren | rundll32 netplwiz.dll,UsersRunDll

vinkje uitzetten, wachtwoord invoeren en klaar

Roomba E5 te koop

Pagina: 1