Linksys BEFDSR41W Router

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
Tweakers!

Ik ben van plan deze router aan te kopen maar ik krijge tegenstrijdige informatie met betrekking tot het wireless gedeelte.

Als je kijkt naar de site van linksys zie je dat deze gewone routers zijn (ik bedoel : geen wireless). Maar er is een 'optie' met 'PC-cards' om deze wireless te maken (beetje zoals bij Cisco routers ) Maar de prijs van zo'n PC-card vind ik nergens terug.

Quote van de site :

The ADSL Modem + Router with 4-Port Switch is an all-in-one solution for setting up a high-speed broadband-sharing network with the option for bridging a wireless network in the future. With its built-in ADSL modem and 4-port switch, you have all of the elements for a broadband network and a built-in firewall to provide network security. Plus, the wireless-ready PC card slot makes it very simple to add wireless capability to your LAN - just insert a Linksys Wireless PC Card (sold separately.)

Specs :

Expansion / Connectivity
Expansion Slots Total (Free) 1 ( 1 ) x PC Card - type II

Interfaces
4 x network - Ethernet 10Base-T/100Base-TX - RJ-45
1 x modem - ADSL - RJ-11
Manufacturer Warranty
-> zoals je ziet standaard GEEN wireless

Vraag nu : klopt dit dat het met expansion kaartjes is ? ik kan nergens de prijs terugvinden ... en is dit met antenne ?

Alvast hartelijk bedankt,
Dieter

Edit : bedenk me net iets. Bedoelen ze soms een PCMCIA kaart ? Is dit dezelfde kwaliteit als een wireless router of is dit een extraatje dat eerder van mindere kwaliteit is ?

[ Voor 8% gewijzigd door Dieter op 19-03-2004 16:42 ]

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
stomme vraag zeker ?

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 23:45

tweakerbee

dus..?

Nee, valt wel mee.

Wat je krijgt is een ADSL router met de mogelijkheid daar een (linksys) PC-CARD in te proppen. Die kaartjes kosten ongeveer 60 euro (11Mbit) maar de antennes zijn veel minder goed dan van een "echte" AP.
Mijn advies: Koop een los modem, en een Wireless/wired router/switch combo (BEFW11S4 of zo).

Kleine kanttekening: aanhef is niet nodig, en groeten/bvd is ook niet nodig. Vreet alleen maar ruimte en tijd om te lezen. We houden van efficientie. Wel complimenten aan je ouders ;)

[ Voor 26% gewijzigd door tweakerbee op 22-03-2004 22:54 ]

You can't have everything. Where would you put it?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Topics horen in het juiste subforum...

Router = Netwerkapparatuur
Router != Overige Hardware

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.