[2003 server] downloaden onbekend bestand

Pagina: 1
Acties:

• Tinuske
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-02 20:43
WEet iemand hier welke instelling ik moet hebben om onbekende extensies te kunnen downloaden ?
Een gif bestand uploaden naar de server uploaden en vervolgens downloaden is geen probleem
Een onbekend bestand bijv filename.abc naar de server uploaden is ook geen probleem , maar als ik deze dan vervolgens wil downloaden, krijg ik de melding page not found.
Het heeft met een instelling te maken, dat je alleen maar bestanden als .gif en .bmp mag uploaden. Weet iemand waar deze zit ?

Alvast bedankt

• Tarzan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-05 10:57
Om wat voor server gaat het hier? Een ftp of een www server, of iets anders?

..:: ::..

• Tinuske
Sorry vergeten te vermelden. Het gaat om een www server

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kan je proberen je probleem iets duidelijker te omschrijven, en wat meer informatie te geven?

Je hebt het over downloaden en uploaden tegelijkertijd - maar je geeft niet aan waar je probleem zit. Worden je files wel goed geupload? Zie je ze correct staan? Wat zeggen je IIS log files?

• Tinuske
De bestanden worden geupload op de webserver en staan ook daadwerkelijk in een directory op de server. Als je ze echter wil downloaden lukt dit niet. Kennelijk is er ergens een instelling dat alleen plaatjes en documenten gedownload kunnen worden( die kun je namelijk wel downloaden) en bestanden met een andere extensie niet. Maar die instelling krijg ik dus niet gevonden.

[ Voor 6% gewijzigd door Tinuske op 19-03-2004 21:18 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

En je log files?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

By default IIS6 only serves files with known MIME types (for security reasons.) To enable those file types and allow access:
Go to IIS Management Console
Right click on "local computer"
Click properties
Click the "MIME Types" button
Click "New"
Type ".rdf" into the MIME Type extension textbox
Type "text/rdf" into the MIME Type extension textbox
Keep clicking OK
Repeat for any other exentions you was (rss, xml, zip, tar any others that aren't already set)
Reset Server
Now you're done.
met dank aan Tomsworld via IRC ;)

[ Voor 94% gewijzigd door alt-92 op 20-03-2004 01:15 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Tinuske
Dit zocht ik ! Heb erg lang gezocht op google, kennelijk met de verkeerde zoektermen...
Nogmaals Bedankt!
Pagina: 1